Yksisarvinen Posted May 29, 2020 Share Posted May 29, 2020 Hei! olen töissä uutena työntekijänä asumispalveluja kehitysvammaisille tarjoavassa säätiössä ja kysynkin että nouseeko minun palkkani tämän uuden sopimuksen myötä ? Vai koskeeko se vain kunnan palveluksessa olevia työntekijöitä? Olen lähihoitaja ja meillä ei ole luottamusmiestä keltä kysellä näitä asioita, olemme sen verran pieni yksikkö. Kiitos jos joku vastaisi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veli Vitivalkoinen Posted May 29, 2020 Share Posted May 29, 2020 (edited) Riippuu mitä työehtosopimusta työpaikalla noudatetaan. Todennäköisesti olet yksityisen sos.alan tes:n piirissä, joten eilinen KVTES ei koske sinua. Sinänsä sopimukset koskee kaikkia työntekijöitä, uusia sekä vanhoja. Hyvin suurella todennäköisyydellä myös sinua koskeva työehtosopimus tullaan solmimaan lähiaikoina ja siinä ollee hyvin samankaltaiset päätökset, eli palkankorotukset tulevat olemaan käytännössä samat, ehkä hieman eri aikataulussa (riippuu sopimuksen umpeutumisesta ja pituudesta). Edited May 29, 2020 by Veli Vitivalkoinen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yksisarvinen Posted May 29, 2020 Author Share Posted May 29, 2020 Kiitos vastauksesta, hyvä tietää ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts