Jump to content
MAINOS

Sairaan huvittavaa johtamista.


Ativan5mg

Recommended Posts

Kaikista huvittavinta on, että näin Korona-kriisin aikaan omalla työpaikallani on saanut vääntää esimiesten kanssa aivan itsestäänselvistä asioista. Meiltä vaaditaan aivan uskomattomia asioita jotka vievät työssäjaksamista.  Olemme jo muutaman asian joutuneet viemään liittoon kuukauden sisällä ja ko. asiat ovat sellaisia ettei liitossa niitä tarvitse edes pohtia koska ne ovat niin itsestäänselviä asioita esim. se, ettei työntekijöiden tarvitse olla vastuussa sijaisista.. Ihmetyttää suuresti, miksi johtaminen on näin surkeaa..eikö tämä tilanne ole yhtään opettanut työntekijöiden arvostusta... millään tapaa ei tueta jaksamista vaan päinvastoin, lisää aivan idiomaattisia vaatimuksia minkä jokainen tietää, ettei kestä päivän valoa. Miksi esimiehet väkisinkin ajavat työntekijöitä pois tai sairaslomalle? Kyseessä kuitenkin aika kevyt yksikkö jossa ei ole ollut Koronaan sairastuneitakaan, niin silti on keksittävä koko ajan jotakin jolla työntekijät saadaan vain väsyneemmiksi. Ja syynä varmasi ainoastaan se, ettei esimiehet haluaisi olla esim. viikonloppuna vastuussa siitä jos joku yksikössä sairastuu. Jos näillä esimiehillä olisi oma firma johdettavanaan, olisi se jo konkurssissa... työntekijät varmasti olisivat tyytyväisiä työssään, mutta väkisin keksitään koko ajan jotakin millä viedä jaksamista pois ja tuntuu jo aivan turhauttavalta kun joutuu vääntämään pikkuasioista vaikkapa siitä ettei esimies voi määrätä hätätyöhön normaalin sijaispulan vuoksi... tai että ylitöistä kuuluu maksaa eikä niitä tarvitse ottaa vapaapäivinä pois. ja ettei ylitöihin voida määrätä.  Minkälaisen koulutuksen hoitoalan esimiehet saavat ja miksei katsota että esimieheksi tulisi henkilöitä joilla on edes jonkinlainen maalaisjärki ja organisointitaidot ja ymmärtäisivät, ettei  kusettamalla  itsestäänselvistä asioista johdeta mitään yksikköä. Arvostus ja motivaatio mennyt täysin tämän vuoksi. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meillä riittää tuota samaa, kaikki vaan töissä valittaa mutta kukaan ei ilmoita mihinkään.. Odotetaan että jotain tapahtuu opiskelijalle tai sijaiselle

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Esimies edustaa työnantajaa. Nykyisessä työpaikassani syntyy paljolti esimiehen toiminnan takia kuva, että työnantaja ei välitä yhtään työntekijöidensä hyvinvoinnista. 

Esim. Minua purtiin työvuorossa niin, että sain haavan, jota piti käydä näyttämässä lääkärille. Asianmukaisesti ilmoitin lähiesimiehelle työtapaturmasta. Sain läksytyksen siitä, että menin väärälle lääkärille. Kertaakaan lähiesimies ei ole kysynyt miten minä voin pureman jälkeen.

Ei mikään ihme, että hoitoalan työntekijöistä on pula, kun johtaminen on tälläista.

  • Tykkää 2
  • Surullinen 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa mieltä. Olen joutunut korjaamaan heidän mokia kesän aikana. Kiitosta , ei ole tullut.  Nyt hermot  alkavat mennä  heidän takiaan. On sama kuin puhuisi seinille, mikään  asia ei mene perille asti. Käännetään asiat päin laelle. 

Jos, olet nuori, niin jo ollaan samaa pataa. Eri arvoisuus on totinen asia.

3 pv keikkaa ja palkat päin seiniä. Niin järkkyvä oli ns. perehdys että itku kurkussa kotiin lähdin. Piti olla pitkä sijaisuus tiedossa.  Lisäksi posti toi ns. kirjeen olin saanut liikaa palkkaa? Mistä , kun kaikki kokemuslisät olivat jääneet maksamatta ja otettu veroja 60%.  Eli päivän palkka puhtaana 40€ eli 5€ /h.  Eräs lh. opiskelija totesi ; ON HYVÄ PALKKA? Itse nostaa kaikki mahdolliset tuet ja tekee keikkaa joskus.  Me tyhmät veronmaksajat maksamme ja verotus kiristyi niin , että palkankorotus oli huijausta.  TE: n saavat edes 9€/h ja muut lisät päälle.  Näin meitä rangastaan, kun teemme työtä. Lisäksi kuunnetelin koko ajan; OLEN KALLIS . Mutta kukaan ei huomioinut joudun hoitamaan myös muiden töitä eli eräs hoiva-alan opiskelija totesi; HYVÄKSI KÄYTTÖÄ, muiden osasalta.

Hakee sh kouluun eli tiedossa  on tulevaisuudessa palkojen alennus 

Minulle ei edes kerrottu, kenelle lähetän verokortin, kun johtaja lähti  välittömästi lomalle? Uusi johtaja ja heti kesäloma edessä? Miksi? Olin yhteydessä firman isompaa johtajaa. Vastaus; On niin  hyviä, asiantuntevia työntekijöitä palkkatoimistossa? HAH HAH, mitä vedätystä. Siihen firmaan , en astu jalalla enää.  Mieluummin kortisto ja yksikään ei pakota tänne töihin.

Toinen keikkapaikka sama juttu ; odota saatavia 4-6 viikkoa.  Johtaja häipyi ennen koeaikaa. Uusi frendi.

Millaisia henkilöitä on palkattu tänä kesänä töihin, kun mikään ei toimi. Ilmoitan nykyisin; Matkat eivät ole ilmaisia , meille ulkopaikka kuntalaisille.  Jäämme kotiin ja pysyvästi. 

Toinen , mitä olen pitkään ihmetellyt; MIKSI 5-7 henkilöä hoitaa yhden henkilön saatavia. Siirretään vain työt toiselle ja kukaan ei hoida töitä loppuun asti.   Selitä, selitä ja puhu kuuroille korville. Oli juttua myös vähän aikaa päivänlehdissä.

Hoitajat ovat saaneet tästä palauteen, vaihtuvuudesta. 

Miksi raha-asioissa  saa moni henkilö hoitaa yhden henkilön asioita. Missä on meidän  asiakkaiden turva. Kyllä niitä pitkäkyntisiä on myös raha-asioiden hoitajissa.

Kokemusta on, sisäinen tarkastuksessa löytyi " pitkäkyntinen".  Ainakin tässä vietiin asia eteenpäin ja ei lakastu taas " maton alle".  Mikä on yleinen tapa.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Johtaminen muuttuu,  hoitajan arvostus muuttuu,  palkkaus muuttuu, työolot muuttuu ..... tähän kaikkeen tarvitaan vain yhtä mitä tällä hetkellä hoitajilta puuttuu,  se on yhteishenki, yhteen hiileen puhaltaminen. Kun yhtenä ainoana keväänä kukaan ei hakisi hoitoalan koulutukseen tai KAIKKI hoitajat yhtenä päivänä sanoisivat itsensä irti.... ihan perus matikkaa, yks ainoa muutos, niin kaikki muuttuu, palkka nousee,  johtajat kuuntelee jne.

Mutta ei helvetti, kun ei sen vertaa yhteistyökykysiä olla. Mikä siinä mättää, kateus vai kun aina on niitä joo joo hoitajia.

  • Tykkää 2
  • Kiitos 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan uskomatonta on se, että miten nykyään vielä VOI olla tällaista toimintaa ja niin monessa paikassa.  Itse sain puhuttua esimiehelleni suuni puhtaaksi epäkohdista. Saa nähdä onko sillä vaikutusta ja miten. Mainitsin esimiehelleni että tiedän oikeuteni ja velvollisuuteni.  Meilläkin asiakkaat ovat niitä, joita jaksan kohdata...mutta kaikki muu sitten pilaakin itse työn..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
22.7.2020 klo 10.17, herkkähipiäinen kirjoitti:

TE: n saavat edes 9€/h ja muut lisät päälle. 

 

Jos tarkoitat Työ ja elinkeinotoimiston asiakkaita, eli suomeksi työttömiä tai tukityöllistettyjä on korvaus noilta päiviltä 9 euroa PÄIVÄSSÄ, ei tunnilta. Myöskään ei lisiä tai muuta, vain perus kelakorvaus joku päälle n. 30e päivässä ihan normitukena.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...