Jump to content
MAINOS

Suullisen sopimuksen purkaminen sairasloman takia


Soltti

Recommended Posts

Taitaa tuo HUS olla jo surullisen kuuluisa kaikista tempauksista. Nyt olen saanut maistaa HUSin keittoa jo itsekin.

Minulla on työsuhde joulukuun 18.päivä saakka kirjallisena ja siitä sen piti jatkua vähintäänkin vuodenloppuun suullisesti sovittuna. Kun sitten ilmoitin, että jään sairaslomalle, työnantaja kertoi, että työsuhdettani ei jatketa. Syy: uupumisen takia sairaslomalle jääminen. Olin kuitenkin jo kertonut, että kyse ei ole työuupumuksesta vaan henkilökohtaisesta elämästä ja sen kriiseistä.

Tietty otin luottamusmieheen yhteyttä ja nyt sitten neuvotteluun ollaan menossa. Luottamusmiehen mukaan suullinen sopimus on aivan yhtä pitävä kuin kirjallinenkin. Ja tämä loppuvuoden jatko tuli vielä työnantajan aloitteesta.

Että tällasta! Ylihoitaja oli tehnyt päätöksen sopimuksen purkamisesta näkemättä minua lainkaan ja tietämättä päätöstä tehdessään kauanko olen sairaslomalla. Ilmoittaessani sairasloman pituuden pomo kertoi, että työsuhde katkaistaan 18. joulukuuta.

Onneksi on hyvä luottamusmies!!

Enää kaksi ja puoli vuotta jäljellä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Nuo suulliset sopimukset ovat hankalia siksi, että siinä on yleensä sana sanaa vastaan. Varsinkaan Husissa ei kannata luottaa pätkääkään suullisiin sopimuksiin, sillä niillä ei tunnu olevan mitään merkitystä. Aina pitää pyytää asiat kirjallisina, muuten niihin ei kannata luottaa.

Muutenhan asia on selvä. Jos sinulla katsotaan olevan määräaikainen työsopimus vuoden loppuun asti, niin ei sitä ylihoitaja tuosta vaan voi purkaa. Työsuhteen purkaminen vaatii aina erittäin painavia syitä. Lyhyet sairauslomat eivät niitä ole.

Toisaalta aika helpostihan tuollaisesta perusteettomasta työsopimuksen purkamisesta saa korvauksia. Oliko se nyt niin, että minimissään siitä saa kolmen kuukauden palkan?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun sitten ilmoitin, että jään sairaslomalle, työnantaja kertoi, että työsuhdettani ei jatketa. Syy: uupumisen takia sairaslomalle jääminen. Olin kuitenkin jo kertonut, että kyse ei ole työuupumuksesta vaan henkilökohtaisesta elämästä ja sen kriiseistä.

Tietty otin luottamusmieheen yhteyttä ja nyt sitten neuvotteluun ollaan menossa. Luottamusmiehen mukaan suullinen sopimus on aivan yhtä pitävä kuin kirjallinenkin. Ja tämä loppuvuoden jatko tuli vielä työnantajan aloitteesta.

Että tällasta! Ylihoitaja oli tehnyt päätöksen sopimuksen purkamisesta näkemättä minua lainkaan ja tietämättä päätöstä tehdessään kauanko olen sairaslomalla. Ilmoittaessani sairasloman pituuden pomo kertoi, että työsuhde katkaistaan 18. joulukuuta.

Onneksi on hyvä luottamusmies!!

Olen huomannut, omien ja kollegoiden kohtaloista, ettei (varsinkaan?) tällä alalla ymmärretä yhtään työntekijän sairastumista, varsinkaan henkisiä/elämän kriisejä. Se on tosi nurinkurista. "suutarin lapsilla ei oo kenkiä" Edellisissä työpaikoissa on ollut olematon työterveyden huolto.

Muilla aloilla työskentelevät ystävät on saanut ihan erilaista kohtelua, ymmärrystä eri elämän tilanteisiin. Ja työterveys huolto ollut laajaa, jopa gynekologin ja silmälääkärin palveluja jne....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saa nyt nähdä kuin käy. Olen lääkärin määräämällä sairaslomalla siihen asti kun se neuvottelu on ylihoitajan ja osastonhoitajan ja luottamusmiehen kanssa eli yhteensä noin kolme viikkoa. Saa nähdä millasta juttua siellä kaadetaan niskaan.

Enää kaksi ja puoli vuotta jäljellä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...