Jump to content
MAINOS

Tauoista asiaa


LähäriMoi

Recommended Posts

Heippa! 

 

Onko tosiaan niin ettei näin korona-aikaan meillä ole oikeuksia lakisääteisiin taukoihin? Joka aamu muistutellaan ripeistä tauoista ja vain muutama kerrallaan. Ymmärrän kyllä etäisyydet, mutta koko päivä maski naamalla ja taukokin on jo kirosana. Pomo tulee kyttäämään kun istut ja syöt, koita siinä sitten hetki rauhoittua. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Totta kai lakisääteiset tauot kuuluu työntekijän oikeuksiin. Esimiehen tehtävä on valvoa (ei kytätä), että tauoilla ei olla yhtäaikaa yli 15min, ettei tule karanteeneja, jos joku hoitajista sairastuisi koronaan. Tauoille mennään siis eri aikaan. Nythän esimies itse altistaa itsensä, jos istuu taukohuoneessa kyttäämässä teitä ja samalla rikkoo itse sääntöä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis että teette yhdessä töitä, mutta jos tauolla on yhtäaikaa vartin, niin sitten vasta pamahtaa karanteenit? Anna mun kaikki kestää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä meilläkin on töissä naureskeltu. Päivä tehdään tiiviisti lähietäisyydellä töitä. Tauoilla ja palavereissa sitten max 10 henkeä paikalla yhtäaikaa turvaetäisyydet huomioiden. Ymmärrän toki miksi näin, mutta hieman tuntuu maalaisjärki unohtuneen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä ruokataukoon pitää saada käyttää se lakisääteinen 20 minuuttia. Vähentäkää vaikka niitä istumapaikkoja taukohuoneessa, jos tämä ei muuten onnistu. Ja ne altistukset tapahtuvat kyllä ihan muualla kuin taukohuoneessa, esimerkiksi kansliassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...