Jump to content
MAINOS

vankilassa sairaanhoitajana


enkelityttö

Recommended Posts

^Kuulostaa hyvältä. Sit ku ne vapautuu niin ne saa sit kaikki normimömmöt kyllä takas, mut... Ei hyvä, mut siinä on tiedonkulussa pätkimisiä... :-

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Joo moni hakee samat tutut mömmöt, vaikka sitten eri lääkäriltä. Mutta jos edes yksi kaikista niistä vapautuneista uskaltaa lähteä siviiliin uusien lääkkeiden turvin, tai jopa ilman mitään lääkkeitä, niin näkisin et aika paljon on saavutettu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja voisiko joku selittää mulle tietämättömälle, että mitä tarkoittaa päihteetön osasto? Sitäkö, että siellä ei saa vetää aineita ja niillä toisilla osastoilla sitten saa vetää ihan vapaasti huh.gif ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja voisiko joku selittää mulle tietämättömälle, että mitä tarkoittaa päihteetön osasto? Sitäkö, että siellä ei saa vetää aineita ja niillä toisilla osastoilla sitten saa vetää ihan vapaasti huh.gif ::)

Hehe, anteeks. Ei sais nauraa, mutta aika kiva nimi osastolla.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan uteliaisuuttani nyt kysyn. Mikä noissa paikoissa viehättää? Itseäni en saa tuohon ympäristöön töihin, edes mielikuvissa  huh.gif

Ei kait siinä ketään sen erityisesti kiinnosta, joku vain saattaa asua lähellä vankilaa lyhyt työmatka, työajat, työnkuva motivoi hakemaan sinne eli motivaatiot voivat olla mitkä vain kuka hakee silloin sinne minne kokee kiinnostusta.  ::)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Eikä ne vangit vissiin niin kauheasti poikkea muusta väestöstä. Oon muutaman kerran käynyt vankilassa. Voisin sanoa, että ihan normaalisettiä sen perusteella. Toki painottuu paljolti päihde- ja psyk-työhön nykyään, mutta sitähän se tuppaa terveysasemallakin olemaan.

Käynyt siis vierailemassa vankilassa, en istumassa tuomiota...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja voisiko joku selittää mulle tietämättömälle, että mitä tarkoittaa päihteetön osasto? Sitäkö, että siellä ei saa vetää aineita ja niillä toisilla osastoilla sitten saa vetää ihan vapaasti huh.gif ::)

Päihteettömällä osastolla vangit ovat antaneet päihteettömyyslupauksen ja heitä sitten testaillaan. Osasto voi olla tarkoitettu esim. luottovangeille tai sitten se voi olla esim. suljettu kuntouttava osasto, jossa vangit elävät muista vangeista erillään. Positiiviset näytteet tai muut rikkeet johtavat osastolta poistamiseen. Muillakaan osastoilla päihteidenkäyttö ei ole sallittua, mutta sitä kuitenkin on.

^Eikä ne vangit vissiin niin kauheasti poikkea muusta väestöstä. Oon muutaman kerran käynyt vankilassa. Voisin sanoa, että ihan normaalisettiä sen perusteella. Toki painottuu paljolti päihde- ja psyk-työhön nykyään, mutta sitähän se tuppaa terveysasemallakin olemaan.

Täytyy sanoa, että suurella osalla vangeista ei rahkeet riitä normaalielämään. Eli ihan normiporukasta ei kuitenkaan ole kyse. Ja nekin, jotka antavat itsestään herrasmiesmäisen kuvan, saattavat olla psykopaatteja... Esalle vielä: Mua ainakin ihan erityisesti kiinnosti vankilamaailma ja siksi sinne lähdin ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy sanoa, että suurella osalla vangeista ei rahkeet riitä normaalielämään. Eli ihan normiporukasta ei kuitenkaan ole kyse. Ja nekin, jotka antavat itsestään herrasmiesmäisen kuvan, saattavat olla psykopaatteja... Esalle vielä: Mua ainakin ihan erityisesti kiinnosti vankilamaailma ja siksi sinne lähdin :D

Anyway, näin tavallisen, tietämättömän kansalaisen näkökulmasta kuitenkin erittäin hyvä, että päihteisiin, mt-ongelmiin ja ehkä persoonallisuushäiriöihin edes yritetään vaikuttaa myös terveydenhuollon keinoin. Vaikka tulos ei mitenkään voi 100 % ollakaan.

Kuitenkin vankila taitaa olla joillekin ihmisille paikka, jossa on jonkinlaiset rajat, edes teoreettiset mahdollisuudet jonkinlaiseen puuttumiseen, ja luulisi, että siellä hoitokontaktikin voi olla vähän järkevämpi kuin poukkoilu vankilan ulkopuolella.

Jos edes pieni osa näistä kuvitelmista toteutuu, niin hyvä. Onhan tämä joillakin ihmisillä sellaista seilaamista kaduilla ja konnuilla, että jos vähääkään muutosta tapahtuu joskus, niin hyvä vain...

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minkälainen on vaitiolovelvollisuus vartioiden ja sairaanhoitajan välillä  huh.gif entäs sitten käytännössä  huh.gif

Varmaan sama ku muualla. En mä ainakaan kerro potilastietoja vartijoille.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on välillä pakko. Jos pyydetään tausta apua niin vartijoiden on hyvä tietää, että kyseessä esim väkivalta rikoksista aikaisemmin tuomittu sekakäyttäjä. Osaavat arvoida paremmin tilanteen ja suunnitella paikalle oikea miehitys.

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomasin vankilassa työhaastattelussa vanhanaikaisen verenpaine mittarin. Olen sellaista viimeksi käyttänyt kouluaikana nykyään on ollut käytössä elektroninen mittari, miten onkohan tähän joku syy että vangeilleko ei pysty käyttämään nykyaikaista mittaria. Mietin vaan että hidasta on homma stetoskooppien kanssa kuunnella verenpaineta. Mites muualla  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomasin vankilassa työhaastattelussa vanhanaikaisen verenpaine mittarin. Olen sellaista viimeksi käyttänyt kouluaikana nykyään on ollut käytössä elektroninen mittari, miten onkohan tähän joku syy että vangeilleko ei pysty käyttämään nykyaikaista mittaria. Mietin vaan että hidasta on homma stetoskooppien kanssa kuunnella verenpaineta. Mites muualla  huh.gif

Tarkoitatko manuaalista? Vai jotain kivikautista oikeesti? huh.gif

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomasin vankilassa työhaastattelussa vanhanaikaisen verenpaine mittarin. Olen sellaista viimeksi käyttänyt kouluaikana nykyään on ollut käytössä elektroninen mittari, miten onkohan tähän joku syy että vangeilleko ei pysty käyttämään nykyaikaista mittaria. Mietin vaan että hidasta on homma stetoskooppien kanssa kuunnella verenpaineta. Mites muualla  huh.gif

Itse käytän moista päivittäin. Oikein käytettynä luotettavampi, helmpompi pitää puhtaana ja yhtä nopea.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkn käytän ihan mielelläni vanhanaikaista mittaria, koska sillä saa pulssituntuman heti tietoon, että onko pulssi säännöllinen/epäsäännöllinen. Tosivanhanaikaisella elohopeamittarilla taas näki selvästi, elohopean pomppimisesta "suunnilleen arvot", jos kuunteleminen oli vaikeaa. Kaikilta ei edes voi mitata verenpainetta uusilla automaattisilla mittareilla. Ne näyttävät joskus pelkkää erroria joidenkin kohdalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikilta ei edes voi mitata verenpainetta uusilla automaattisilla mittareilla. Ne näyttävät joskus pelkkää erroria joidenkin kohdalla.

Flimmeripotilaat ovat tällaisia.

Itsekin käytän usein aneroidimittaria.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mainoksen mukaan toikin voi toimia vaikka miten hyvin. Edes 20-25k €:n deffa/monitorilaitteidenkaan verenpainemittarit ei ole mitenkään uskomattoman luotettavia. "Manuaalilaitteet" on yksinkertaisista syistä luotettavimpia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos nyt itse päättelisin niin aika räkäistähän tuo on. Meinaan et perus palkka on siinä 1700-1800ekee hujakoilla ja siihen maksetaan henk koht. lisää. Tuskin se hirveän paljon yli kahden tonnin männöö.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...