Jump to content
MAINOS

Tehyn liittokokous- ja valtuustovaalit 2009


OldOne

Recommended Posts

Eikö nämä ryhmät jotka nyt pyytivät Jaanaa puheenjohtajaehdokkaakseen olisi saaneet pyytää Jaanaa puheenjohtajaksi.

Tottakai saavat, mutta ennekuin julistetaan uusi puheenjohtaja, pitäskö kumminkin käydä ensin vaalit?

Eikös vapailla vaikuttajillakin ole oma puheenjohtajaehdokas? Miksi te saitte pyytää oman puheenjohtajaehdokkaan mutta muut eivät. Slogani "Jaana vaihtoon", okei kuka tilalle?
Tästä on tulossa virallinen tiedote lähiaikoina.

Ja eikös Oskullakin ole SDP:n jäsenkirja taskussa vai muistanko ihan väärin ;D
Oli, kun harkitsin kunnallisvaaliehdokkuutta, ei ole enää. Ja on meillä puolueiden jäseniä, vihreitä, demareja, kristillisdemokraatteja, keskustalaisia jne, sekä iso joukko puolueiden ulkopuolelta.  Ja huhut kertoo että tää sopupelijupakka tulee aiheuttamaan vähän muuttoliikettä ryhmien sisälläkin. Kaikki ei ole ihan tyytyväisiä siihen miten asia on hoidettu. Erona meillä vaan on se että me emme esim ole yhden puolueen ryhmä emmekä saa puolueilta rahaa, joten emme ole mitenkään tilivelvollisia yhdellekkään puolueell. Meidän päämäärä on ajaa jäsenien edunvalvontaa, ei puoluepolitiikkaa.

Ite olen ollu yhdessä liittokokouksessa ja yhdessäkään äänestyksessä ei tarvinnut äänestää vastoin omaa mielipidettä. Se nyt ei takaa että joku olisi joutunut näin tekemään.
Sulla on ollu hyvä ryhmä, mitä juttuja esim viime liittokokouksesta on kuullut, niin kyllä siellä aikamoista junttameininkiä on ollut.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 365
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Voihan F! Vai ovat VV:T demareihin kytköksissä...

Se, että VV:n jäseniltä löytyy erilaisia puoluekirjoja taskuista ei tarkoita sitä, että VV olisi kytköksissä mihinkään puolueeseen. Puoluekirjalla ei ole mitään merkitystä VV:n toiminnassa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu. Minäkin olen "vakavasti" harkinnut hankkivani ensimmäisen puoluekirjan. Se olisi RKP:n. En kyllä ruottia hallitte, mutta olisi kiva olla ensimmäinen täällä Oulun seudulla...;D

Jokainenhan saa tietystä tunnustaa haluamaansa väriä ja toisaalta se on realismia, että tätä maata hallistee puolueet.... Oletteko koskaan miettineet, että tämän maan suurimmassa puolueessa, keskustassa on vähemmän jäseniä, kuin esim. tehyssä? Heillä on kuitenkin juuri se valta, miten tässä maassa ollaan ja eletään...

ps. Tunnustanhan minäkin ns. kelta-mustan värin, eli kärppien, mutta ei sillä kyllä ole mitään tekemistä tämän tehyläisen edunvalvonnan kanssa...:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Emmä tarkoittanutkaan että VV:llä olisi kytköksiä mihinkään puolueeseen, liitin tuon ajatuksen vain tuohon allaolevaan lainaukseen

On vaikea kuvitella, että Tehyläisiin vihreisiin ei kuuluisi vihreästi ajattelevia ihmisiä tai vihreiden jäsenkirjan omaavia henkilöitä. Sama koskee muitakin ryhmiä.

Tietenkin saivat pyytää. Kuusi ryhmää seitsemästä pyysi Jaanaa jatkamaan puheenjohtajana. Kuitenkin minun on mahdoton uskoa, että 85 prosenttia Tehyn jäsenistä on sitä mieltä, että ketään muuta kuin Jaanaa ei voi edes ajatella Tehyn johtoon.

Nythän on niin, että kaikki em. ryhmiä äänestävät antavat äänensä Jaanan jatkolle puheenjohtajana. Vapaat Vaikuttajat on siis ainoa ryhmä jota äänestämällä pääsee puheenjohtajavalintaan vaikuttamaan.

Ja on aivan varma, että näissä Jaanaa jatkamaan pyytäneissä ryhmissä on varapuheenjohtajuudet ja muut kivat pallit jaettu. Kun samaa päämäärää hakevia ryhmiä on niin paljon, niin heidän ehdokkaille tulee riittävästi ääniä, että voidaan paikatkin jakaa etu käteen.

Ei kovin demokraattiselta tunnu.

Vaikka olenkin Jaanaa äänestänyt joka kerta kun on mahdollisuus ollut niin en ole sitä mieltä etteikö jotakuta muuta voisi valita. Itselle ei ole tullut vaan varteenotettavaa vaihtoehtoa eteen.

Nythän on kortit näiden ryhmien osalta lyöty pöytään, vaalit on ensi keväänä ja lopputulos nähdään silloin. Jos joku muu kuin Jaana saa enemmistön liittokokoukseen niin sehän valitaan, ja jos Jaanaa kannattaneet ryhmät saa enemmistön niin Jaana valitaan. Mä olen ymmärtänyt että tämä on demokratiaa, eniten kannatusta saanut valitaan

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite olen ollu yhdessä liittokokouksessa ja yhdessäkään äänestyksessä ei tarvinnut äänestää vastoin omaa mielipidettä. Se nyt ei takaa että joku olisi joutunut näin tekemään.
Sulla on ollu hyvä ryhmä, mitä juttuja esim viime liittokokouksesta on kuullut, niin kyllä siellä aikamoista junttameininkiä on ollut.

Vihreille täytyy antaa bropsit tossa suhteessa, se taitaa olla yksi harvoista ryhmistä (meidän lisäksi) jossa saa OIKEASTI äänestää oman tunnon mukaan.

Juu. Minäkin olen "vakavasti" harkinnut hankkivani ensimmäisen puoluekirjan. Se olisi RKP:n. En kyllä ruottia hallitte, mutta olisi kiva olla ensimmäinen täällä Oulun seudulla...;D

Jokainenhan saa tietystä tunnustaa haluamaansa väriä ja toisaalta se on realismia, että tätä maata hallistee puolueet.... Oletteko koskaan miettineet, että tämän maan suurimmassa puolueessa, keskustassa on vähemmän jäseniä, kuin esim. tehyssä? Heillä on kuitenkin juuri se valta, miten tässä maassa ollaan ja eletään...

ps. Tunnustanhan minäkin ns. kelta-mustan värin, eli kärppien, mutta ei sillä kyllä ole mitään tekemistä tämän tehyläisen edunvalvonnan kanssa...:D

Hemmetin hyvin kiteytetty, eli tämän puoluejutunkin pitäisi olla täysin epäolennainen asia edunvalvonnassa, näin se ei vaan muissa ryhmissä ole.

Nythän on kortit näiden ryhmien osalta lyöty pöytään, vaalit on ensi keväänä ja lopputulos nähdään silloin. Jos joku muu kuin Jaana saa enemmistön liittokokoukseen niin sehän valitaan, ja jos Jaanaa kannattaneet ryhmät saa enemmistön niin Jaana valitaan. Mä olen ymmärtänyt että tämä on demokratiaa, eniten kannatusta saanut valitaan

Juuri näin, eli kannattaa miettiä ketä äänestää.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nythän on kortit näiden ryhmien osalta lyöty pöytään, vaalit on ensi keväänä ja lopputulos nähdään silloin. Jos joku muu kuin Jaana saa enemmistön liittokokoukseen niin sehän valitaan, ja jos Jaanaa kannattaneet ryhmät saa enemmistön niin Jaana valitaan. Mä olen ymmärtänyt että tämä on demokratiaa, eniten kannatusta saanut valitaan

Demokraattisinta olisi, että puheenjohtajaksi haluavat asettuisivat ehdolle vaaleissa ja jokainen tehyläinen voisi mieleistään ehdokasta äänestää. Voittaja olisi se joka saisi eniten ääniä ja varapuheenjohtajuudet jaettaisiin äänimäärän mukaan. Se olisi selkeää ja jäsenten tahdon mukaista.

Nythän on niin, että puoli vuotta ennen vaaleja on paikat jaettu. Ja äänestyskin tarkoittaa sitä, että liittokokousehdokkaita voit toki äänestää, mutta 85 prosenttia heistä tulee Jaanaa äänestämään jatkoon.

Ei kovin demokraattiselta vaikuta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nythän on kortit näiden ryhmien osalta lyöty pöytään, vaalit on ensi keväänä ja lopputulos nähdään silloin. Jos joku muu kuin Jaana saa enemmistön liittokokoukseen niin sehän valitaan, ja jos Jaanaa kannattaneet ryhmät saa enemmistön niin Jaana valitaan. Mä olen ymmärtänyt että tämä on demokratiaa, eniten kannatusta saanut valitaan

Demokraattisinta olisi, että puheenjohtajaksi haluavat asettuisivat ehdolle vaaleissa ja jokainen tehyläinen voisi mieleistään ehdokasta äänestää. Voittaja olisi se joka saisi eniten ääniä ja varapuheenjohtajuudet jaettaisiin äänimäärän mukaan. Se olisi selkeää ja jäsenten tahdon mukaista.

Nythän on niin, että puoli vuotta ennen vaaleja on paikat jaettu. Ja äänestyskin tarkoittaa sitä, että liittokokousehdokkaita voit toki äänestää, mutta 85 prosenttia heistä tulee Jaanaa äänestämään jatkoon.

Ei kovin demokraattiselta vaikuta.

Eli ymmärsinkö nyt oikein. Jos enemmistö äänestäjistä äänestää Jaanaa kannattavia ryhmiä ja Jaana tulee sitä kautta valituksi niin se ei ole demokratiaa? Eikös tuo nyt ole äänestäjien aliarviointia eli jos äänestät näitä ryhmiä niin äänestät väärin ja epädemokraattisesti. Vai menikö minulta joku pointti ohi?

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä tässä ajetaan takaa sitä, että puheenjohtaja tulisi valita suoralla kansan, eiku jäsen vaaleilla, kuten pressakin tässä maassa. Tuo, että äänestetään vaaliliittoja tai kuten politiikassa, puolueita, on hiukan arvelluttavaa. Kuten kävi viime eduskunta vaaleissa, oliko se nyt vihreitten joku ministeri, kun sai aivan hirveesti hk-ääniä, mutta tämä suhteellinen vaalitapa ajoi ohi:(

Toisaalta mm. meillä käytiin toistamiseen ao:n hallituksen vaalit. Oli pari eri vaaliliittoa ja muutama yksittäinen ehdokas. Vaikka nämä yksittäiset saivat enemmän ääniä, kuin joku vaaliliitossa ollut, niin ei päässyt mukaan toimintaan.

Toisaalta ymmärrän tuon suhteellisen vaalitavan ja vaaliliitot. Se voi hiukan tasata alueellisia eroavaisuuksia, mutta toisaaltä esim. pj:n valinnassa suora vaalikin voisi olla ihan kiva...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli ymmärsinkö nyt oikein. Jos enemmistö äänestäjistä äänestää Jaanaa kannattavia ryhmiä ja Jaana tulee sitä kautta valituksi niin se ei ole demokratiaa? Eikös tuo nyt ole äänestäjien aliarviointia eli jos äänestät näitä ryhmiä niin äänestät väärin ja epädemokraattisesti. Vai menikö minulta joku pointti ohi?

Demokratiaahan se on, että jäsen pystyy vaikuttamaan puheenjohtajan valintaan.

Epädemokraattisena pidän sitä, että kuusi ryhmää seitsemästä joiden ehdokkaita voi äänestää on ilmoittanut, että heitä äänestämällä Jaana jatkaa puheenjohtajana. Eli jos tehyläinen haluaa jonkun muun kuin Jaanan puheenjohtajaksi, niin hänen mahdollisuus vaikuttaa asiaan on kovin pieni. Tavallisen tehyläinen ei siis pääse vaikuttamaan puheenjohtajan valintaan sillä tavalla kuin pitäisi.

Puheenjohtaja tulisi valita suoralla äänestyksellä. Ehdokkaat riviin ja jokaisella tehyläisellä olisi mahdollisuus asettua ehdolle ja äänestää mieluisinta ehdokasta. Tällä tavalla mitattaisiin ihan oikeasti puheenjohtajan kannatus.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli jos tehyläinen haluaa jonkun muun kuin Jaanan puheenjohtajaksi, niin hänen mahdollisuus vaikuttaa asiaan on kovin pieni.

Onneksi on edes yksi vaihtoehto. Jos kaikki olis asettuneet Jaanan taakse, siinä olis demokratia kaukana. Nyt ei ole edes vaaaleja vielä pidetty = jäsenistön kantaa kysytty. Toivottavasti ihmiset tekee tästä omat johtopäätöksesnsä ja äänestävät. Olen edelleen sitä mieltä että puheenjohtajiston takana tulee olla jäsenistön vankka tuki, eli heidän pitäisi olla edes ehdolla vaaleissa valtuustoon jolloin kannatuksesta saataisi jonkinlainen selvyys. Viime vaaleissa Jaana ei edes ollut ehdolla ja demarien varapuheenjohtaja sai vissiin 25 ääntä liittovaltuustovaaleissa. Todellista demokratiaa 130 000 jäsenen liitossa?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voihan F! Vai ovat VV:T demareihin kytköksissä... No, ryhmäkuria eivät kuitenkaan suosi, joten mukana rämmin, vaikka en demareihin tunne minkäänlaista vetoa. Kommunismi kunniaan! Ja ei siis yhteiskuntajärjestelmänä, vaan vastavetona näille yksityistäjille. Sosiaali- ja terveyspalvelut on tarkoitettu kaikille ja ne saavat tarpeellisen rahoituksen verovaroista. Yksityisten yritysten on tarkoitus tuottaa voittoa omistajilleen ja se voitto haalitaan sieltä mistä saadaan, yksityisistä hoitokodeista löytyy useampi surullinen esimerkki tästä.

Kuules, moni yksityinen hoitopaikka rahoittaa toimintansa kunnan, eli sinun ja minun verorahoilla. Oletkos ajatellut sitä?

Tuo vaan noin kevennykseksi ja välispiikiksi ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli ymmärsinkö nyt oikein. Jos enemmistö äänestäjistä äänestää Jaanaa kannattavia ryhmiä ja Jaana tulee sitä kautta valituksi niin se ei ole demokratiaa? Eikös tuo nyt ole äänestäjien aliarviointia eli jos äänestät näitä ryhmiä niin äänestät väärin ja epädemokraattisesti. Vai menikö minulta joku pointti ohi?

Demokratiaahan se on, että jäsen pystyy vaikuttamaan puheenjohtajan valintaan.

Epädemokraattisena pidän sitä, että kuusi ryhmää seitsemästä joiden ehdokkaita voi äänestää on ilmoittanut, että heitä äänestämällä Jaana jatkaa puheenjohtajana. Eli jos tehyläinen haluaa jonkun muun kuin Jaanan puheenjohtajaksi, niin hänen mahdollisuus vaikuttaa asiaan on kovin pieni. Tavallisen tehyläinen ei siis pääse vaikuttamaan puheenjohtajan valintaan sillä tavalla kuin pitäisi.

-Näissä vaaleissa joudun kyllä laistamaan poliittisista periaatteistani ja äänestämään esim. vapaita vaikuttajia, joiden ykkösehdokas Tehyn pj:ksi Jaana ei ole.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy vaaleihin valmistaudutaan ja minusta on reilu meininki, että jäsenet tietävät henkilön joka puheenjohtaja ehdokkaana. Tietenkin lienee tärkeää myös jäsenten, jotka asettuvat ehdokkaaksi tietää kenen takana ovat. Eri ryhmittymät ovat pitäneet kokouksiaan jossa he ovat päättäneet pyytää Jaanaa jatkamaan puheenjohtajana. Mielestäni Jaana on hoitanut nykyistä pestiään hyvin joka varmasti vaikuttanut myös ryhmien päätöksiin. Osku oli ottanut esimerkkinä Yhdessä eteenpäin ryhmän ja yhteistyö kumppanit. Ryhmä koostuu Sosiaalidemokraateista sekä sosiaalidemokraattisesti ajattelevista sitoutumattomista. SDP ei ole koskaan rahoittanut vaaleja mutta olemme saaneet puoluetoimistolta kokoustilat käyttöön sekä saaneet apua vaaliesitteen tekemiseen. Puoluetoimisto ei myöskään ohjaa  ryhmän toimintaa.

YE-ryhmä piti syyskokouksen 8.11 ja silloin päätettiin asettua tukemaan istuvaa puheenjohtajaa Jaana Laitinen-Pesolaa ja pyytämään häntä jatkamaan, jolloin emme asettaneet omaa puheenjohtaja ehdokasta.

Lähdemme tavoittelemaan varapuheenjohtajuutta ja ehdokkaamme siihen on Rauno Vesivalo nykyinen valtuuston puheenjohtaja.

Käydään ensin vaalit ja liittokokoushan sitten päätökset tulee tekemään.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse asiassa aika mielenkiintoinen juttu tämä pj-asia.

Itse olen sitä mieltä, että on hyvä, jos Jaanalle saadaan vastaehdokkaita. Varsinkin jos sieltä löytyy joku, jolla on oikeasti edellytykset hommaan. Epädemokraattista toimintaa katson hyvinkin kieroon. Se on ihan itsestään selvä asia.

Mutta. Tässä olen tänä päivänä tätä pj-asiaa pohtinut. Olen sitä mieltä, että Jaana hoiti postinsa erittäin hyvin viime syksynä. Ajatuksissa pyöriikin nyt, että olisiko kuitenkin hyvä, että Jaana olisi vielä seuraavan kierroksen neuvotteluissa. Viime syksynä on kertynyt kannuksia ja varmaan jonkin sortin arvostustakin noissa neuvotteluympyröissä. Vietäisiinkö uutta, kokemattomampaa ihmistä kuin pässiä narussa seuraavalla kierroksella? En tiedä. On varmastikin asioita, jotka liitossa kaipaavat muutosta, mutta tuoko pj:n vaihdos välttämättä sitä?

Tämä on monipiippuinen juttu, sen takia odotan mielenkiinnolla Jaanan vastaehdokkaan julkistamista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen sitä mieltä, että Jaana hoiti postinsa erittäin hyvin viime syksynä. Ajatuksissa pyöriikin nyt, että olisiko kuitenkin hyvä, että Jaana olisi vielä seuraavan kierroksen neuvotteluissa. Viime syksynä on kertynyt kannuksia ja varmaan jonkin sortin arvostustakin noissa neuvotteluympyröissä. Vietäisiinkö uutta, kokemattomampaa ihmistä kuin pässiä narussa seuraavalla kierroksella? En tiedä. On varmastikin asioita, jotka liitossa kaipaavat muutosta, mutta tuoko pj:n vaihdos välttämättä sitä?

Kohtuu hyvin syksystä selvisi, pj ja tehy, vaikea edes vielä arvioida lopullista tulosta. Valtakunta kiristää budjettia, Tehyllä oma sopimus, mitä muut ja KT saa neuvoteltua, yms...

Riittääkö Jaanalla vielä tehoja? En tiedä, epäilyttää? Vaihtelua olisi myös nähdä mies Tehyn johdossa, eikä raakasti rankemmista otteista olisi haittaakaan.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmasti moni muukin on miettinyt samoja asioita kun Puh viime vuosihan osoitti puheenjohtajan periksiantamattomuuden. Tehyllä ja Jaanalla on todella suuri painoarvo myös tulevissa neuvotteluissa. Muistetaan kuitenkin viimeinen sana on liittovaltuustolla joka lopulliset päätökset tekee mm. sopimustilanteessa. Pässille Jaanalla kyllä tehoja jatkossakin riittää.

Odotan itsekkin mielenkiinnolla VV.n Jaanan haastajaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

viime vuosihan osoitti puheenjohtajan periksiantamattomuuden.

Viime vuosi osoitti tehyläisten periksiantamattomuuden. Kaikki kunnia Jaanalle neuvotteluista, mutta ei unohdeta että kentällä ihmiset laittoi työpaikkansa ja elämänsä likoon yhteisen asian puolesta. Ilman kentän tukea on pj aika aseeton.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

viime vuosihan osoitti puheenjohtajan periksiantamattomuuden.

Viime vuosi osoitti tehyläisten periksiantamattomuuden. Kaikki kunnia Jaanalle neuvotteluista, mutta ei unohdeta että kentällä ihmiset laittoi työpaikkansa ja elämänsä likoon yhteisen asian puolesta. Ilman kentän tukea on pj aika aseeton.

Kyllähän ne joukkoirtisanoutumaan valmiit jäsenet olivat ne jotka mahdollistivat koko työtaistelun ja saavutetun neuvottelutuloksen.

Toki neuvottelijat tekivät hyvää työtä, mutta ei heillä oikeasti ollut penniäkään kiinni. Jos homma olisi mennyt reisille oikein pahasti, niin irtisanoutuvilla työntekijöillä olisi voinut olla oikeasti hätä kädessä.

Koska irtisanoutuvat jäsenet antoivat työtaistelutilanteessa itsestään kaiken, niin kyllä heillä tulisi olla oikeus päättää kuka Tehyä johtaa. Ja se tulisi päättää suorilla vaaleilla.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaihtelua olisi myös nähdä mies Tehyn johdossa, eikä raakasti rankemmista otteista olisi haittaakaan.

Niin, mieshän siellä Superissakin asioita johtaa...  ;D

No, vakavasti puhuen en lähtisi puheenjohtajuudesta tekemään sukupuoliasiaa. Kyllä ne on kyvyt/taidot ja jonkinlainen neuvottelukokemus, joiden tulee ratkaista tämä homma.

viime vuosihan osoitti puheenjohtajan periksiantamattomuuden.

Viime vuosi osoitti tehyläisten periksiantamattomuuden. Kaikki kunnia Jaanalle neuvotteluista, mutta ei unohdeta että kentällä ihmiset laittoi työpaikkansa ja elämänsä likoon yhteisen asian puolesta. Ilman kentän tukea on pj aika aseeton.

Kyllähän ne joukkoirtisanoutumaan valmiit jäsenet olivat ne jotka mahdollistivat koko työtaistelun ja saavutetun neuvottelutuloksen.

Toki neuvottelijat tekivät hyvää työtä, mutta ei heillä oikeasti ollut penniäkään kiinni. Jos homma olisi mennyt reisille oikein pahasti, niin irtisanoutuvilla työntekijöillä olisi voinut olla oikeasti hätä kädessä.

Kyllä, meillä joukkoirtisanoutuneilla on ollut isot asiat pelissä. Mutta jos olen ymmärtänyt oikein, on siinä neuvottelijatkin tehneet isosti töitä että työsuhteet palautettiin. Ei se tainnut olla mikään itsestäänselvyys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä, meillä joukkoirtisanoutuneilla on ollut isot asiat pelissä. Mutta jos olen ymmärtänyt oikein, on siinä neuvottelijatkin tehneet isosti töitä että työsuhteet palautettiin. Ei se tainnut olla mikään itsestäänselvyys.

Kyllähän siinä on varmasti tiukasti neuvoteltu, mutta työsuhteiden palautuksen annettiin ymmärtää olevan helppo asia. Sopimusta ei syntyisi ilman, että jokaisen työsuhde palautuisi täsmälleen siihen tilaan missä se oli ennen työtaistelua.

Jos siinä asiassa olisi neuvottelijat tyrineet, niin Tehystä ei olisi enää mitään jäljellä.

Yhäkin olen sitä mieltä, että suurin kiitos neuvottelutuloksesta kuuluu irtisanoutumiseen valmiita olleille työntekijöille.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todella mielenkiintoista,  huh.gif minä odotan myös mielenkiinolla VV pj ehdokasta, jos se on varteenotettava , niin saadaan varmaan hyvä äänestys. Itse olen YE jäsen enkä häpeä puoluekantaani, olen itsenäisesti ajatteleva , kuten uskon kaikkien jotka tulee valituksi liittokokous edustajaksi olevan. Oskun ja joidenkin kommenteista saa sen kuvan , että kaikki muut paitsi VV:at ovat aivottomia johdateltavissa olevia zompia.  huh.gif Mitä muuta tämä on kuin politiikkaa mitä tällä palstalla käydään, aivan kuin kunnallis vaaleissa, ei mitään muut. Siinä olen samaa mieltä , että Tehyssä tarvitaan uudistuksia, ja hallitukseen ja valtuustoon uusia Tehyläisiä, mutta ne äänestää jäsenet: Jaanan kanalla olen itse, pestinsä hän on hoitanut hyvin, mutta suomi on vapaa maa ja pj ehdokkaita voi tulla vapaasti ehdolle viellä , kukaan ei sitä kiellä. Nyt on avattu vaalikeskustelu Hoitaja.net sivuilla, seuraan sitä mielen kiinolla. ;D

Pökötti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä, meillä joukkoirtisanoutuneilla on ollut isot asiat pelissä. Mutta jos olen ymmärtänyt oikein, on siinä neuvottelijatkin tehneet isosti töitä että työsuhteet palautettiin. Ei se tainnut olla mikään itsestäänselvyys.

Kyllähän siinä on varmasti tiukasti neuvoteltu, mutta työsuhteiden palautuksen annettiin ymmärtää olevan helppo asia. Sopimusta ei syntyisi ilman, että jokaisen työsuhde palautuisi täsmälleen siihen tilaan missä se oli ennen työtaistelua.

Jos siinä asiassa olisi neuvottelijat tyrineet, niin Tehystä ei olisi enää mitään jäljellä.

Yhäkin olen sitä mieltä, että suurin kiitos neuvottelutuloksesta kuuluu irtisanoutumiseen valmiita olleille työntekijöille.

Olen samaa mieltä ja täytyy muistaa, että kovasti irtisanoutuneet tehyläiset olisivat olleet valmiita menemään vielä pidemmälle.

;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oskun ja joidenkin kommenteista saa sen kuvan , että kaikki muut paitsi VV:at ovat aivottomia johdateltavissa olevia zompia. 

Jos ei nyt kuitenkaan laitettas sanoja toisten suuhun, minä en ole noin sanonut missään viestissä. Se että esitän osassa ryhmiä olevan junttameininkiä ja ryhmäkuria, ei tarkoita että ryhmänjäsenet ovat aivottomia zombeja. Olen kuullut lukuisia esimerkkejä viime liittokokouksesta ja sen ympärillä pyörineestä politikoinnista joissa kokousedustajat ovat joutuneet pettymään tuohon meininkiin jossa nämä itsenäisesti ajattelevat ihmiset on laitettu ruotuun ryhmän johdon toimesta kun he ovat esim meinanneet äänestää "väärin" jne. Osa on lähtenytkin kävelemäänkin ryhmästä sen takia. Ja tämä ei ole mitään politikointia vaan faktaa liiton historiasta. Se että ikävät asiat yritetään lakaista maton alle ei saa niitä häviämään. Jäsenillä on oikeus tietää miten nämä kuviot oikeasti voi mennä.

Olen samaa mieltä ja täytyy muistaa, että kovasti irtisanoutuneet tehyläiset olisivat olleet valmiita menemään vielä pidemmälle.

Täysin totta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todella mielenkiintoista,  huh.gif minä odotan myös mielenkiinolla VV pj ehdokasta, jos se on varteenotettava , niin saadaan varmaan hyvä äänestys. Itse olen YE jäsen enkä häpeä puoluekantaani, olen itsenäisesti ajatteleva , kuten uskon kaikkien jotka tulee valituksi liittokokous edustajaksi olevan.

Tokkopa näiden Jaanan taakse asettuneiden ryhmien liittokokousehdokkaat voivat valintansa jälkeen liittokokouksessa äänestää ketään muuta kuin Jaanaa jatkoon. Minulla ei ole mitään yhtäkään tiettyä ryhmää vastaan, mutta Vapaat Vaikuttajat valitsin nimen omaan siksi, että he eivät olleet mukana "jakamassa" puheenjohtaja- ym. paikkoja yli puoli vuotta ennen vaaleja.

Pidän sitä asiaa paljon tärkeämpänä kuin lompakosta löytyvää demarien jäsenkirjaa.

Oskun ja joidenkin kommenteista saa sen kuvan , että kaikki muut paitsi VV:at ovat aivottomia johdateltavissa olevia zompia.  huh.gif Mitä muuta tämä on kuin politiikkaa mitä tällä palstalla käydään, aivan kuin kunnallis vaaleissa, ei mitään muut.

Kukaan ei ole ketään aivottomaksi sanonut. On kritisoitu sitä, että puheenjohtajiston kannatusta ei mitata suorilla vaaleilla. On myös epäilty sitä, että joissain ryhmissä on tiukka ryhmäkuri joka estää äänestämästä omantunnon mukaan.

Siinä olen samaa mieltä , että Tehyssä tarvitaan uudistuksia, ja hallitukseen ja valtuustoon uusia Tehyläisiä, mutta ne äänestää jäsenet: Jaanan kanalla olen itse, pestinsä hän on hoitanut hyvin, mutta suomi on vapaa maa ja pj ehdokkaita voi tulla vapaasti ehdolle viellä , kukaan ei sitä kiellä. Nyt on avattu vaalikeskustelu Hoitaja.net sivuilla, seuraan sitä mielen kiinolla. ;D

Uudistuksia pitää saada. Myös puheenjohtajistoon. Jaanan pestin hoitamisen hyvyydestä olen eri mieltä. Jaana on ollut Tehyn puheenjohtajana vuodesta 1997 ja kovinkaan montaa huippuhetkeä ei esim. palkkaneuvotteluissa Tehyllä sinä aikana ole ollut. Yksi huippuhetki löytyy vuoden takaa, mutta muutoin on ollut aika hiljaista.

Saattaa tuntua yllättävältä, mutta kaltaisesti ajattelevia tehyläisiä on aika monta. Meistä tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että puheenjohtajiston kannatusta ei mitata suoralla jäsenäänestyksellä, vaan paikat jaetaan muilla (poliittisilla?) perusteilla.

Olen samaa mieltä ja täytyy muistaa, että kovasti irtisanoutuneet tehyläiset olisivat olleet valmiita menemään vielä pidemmälle.

Täysin totta.

Aivan. Kyllähän se neuvottelutuloksen hyväksyminen johti syviin huokauksiin täällä kuraportaassa. Aika moni olisi halunnut, että asia olisi katsottu loppuun saakka ja oltaisiin kerralla hoidettu palkka-asiat kuntoon, kun kerran otettiin käyttöön niinkin järeät aseet.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö nämä ryhmät jotka nyt pyytivät Jaanaa puheenjohtajaehdokkaakseen olisi saaneet pyytää Jaanaa puheenjohtajaksi.

Tottakai saavat, mutta ennekuin julistetaan uusi puheenjohtaja, pitäskö kumminkin käydä ensin vaalit?

Niin, Jaanaa on pyydetty puheenjohtajaedokaaksi , ei valittu. Kuten jo kirjoitin aiemmin jokainen voi äänestää jotain muuta jos kelvollinen ehdokas löytyy. Minun ymmärrykseni mukaan valtuustovaalit on jäsenäänestysvaalit, jäsenistö valitsee ketä haluavat valtuustoon, samoin liittokokousedustajat valitaan jäsenistön äänillä, ja sinne äänestetään henkilöitä, vai olenko väärässä?? miksi tämä kohu ja pelko , jäsenistö puhuu. Käydään ensin edustajiston vaalit ja sitten pj+ muut paikat jakoon, kun on selvinnyt keitä ovat liittokokousedustajat. PS. Ja me ei olla tilivelvollisia puolueele, eikä saada rahaa. Minusta Tehyssä ollaan hyvinkin tasapuolisia esim vakipaikkojen jaossa, kun tarvitaan toimitsijoita sinne on päässyt VV , YE, SITk, AA ja minun tietääkseni he työskentelevä sovussa ja varmaan ajattelevat jäsenistöänsä eikä puoluepolitiikkaa

Muokkaus:Lainaukset

Pökötti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...