Jump to content
MAINOS

Tehyn liittokokous- ja valtuustovaalit 2009


OldOne

Recommended Posts

Noniin, eli kaikki muut ryhmät paitsi Vapaat Vaikuttajat haluavat että Kokoomuksen Jaana Laitinen-Pesola jatkaa tehyn johdossa: http://www.tehy.fi/?x1536574=16338289

Täähän onkin taas mielenkiintoista. Tuntuu että taas puheenjohtajat ja hallituspaikat on taas jaettu jo ennen vaaleja ja liittokokousta. Todellista demokratiaa? Nyt kannattaa sitten tosiaan miettiä ketä äänestää, ryhmät valitsevat liittokokouksessa seuraavan puheenjohtajan ja hallituksen.

Muistuttaisin vielä, että jos et kuulu Tehyyn ja haluat mukaan äänestämään, liity ammattiosaston jäseneksi ennen vuodenvaihdetta. Nyt on ihan oikeasti vaihtoehtokin tarjolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 365
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Noniin, eli kaikki muut ryhmät paitsi Vapaat Vaikuttajat haluavat että Kokoomuksen Jaana Laitinen-Pesola jatkaa tehyn johdossa: http://www.tehy.fi/?x1536574=16338289

Täähän onkin taas mielenkiintoista. Tuntuu että taas puheenjohtajat ja hallituspaikat on taas jaettu jo ennen vaaleja ja liittokokousta. Todellista demokratiaa? Nyt kannattaa sitten tosiaan miettiä ketä äänestää, ryhmät valitsevat liittokokouksessa seuraavan puheenjohtajan ja hallituksen.

No, ei ole vaikea valita sitä ryhmää jonka listoilla asetun ehdolle.

Vai että ihan pyydetään jatkamaan puheenjohtajana? Eikö se ollutkaan jäsenten tehtävä päättää kuka on Tehyn puheenjohtaja? Antaa oikein hyvän kuvan toiminnasta kun yli puoli vuotta ennen vaaleja on paikat jo jaettu.

Miksei Tehyn puheenjohtajana ole se henkilö joka saa vaaleissa eniten ääniä? Joku näistä Jaanaa jatkamaan pyytäneiden porukoiden edustaja voisi kertoa sen minulle.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, todellista demokratiaa http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811268654856_uu.shtml

Eli pj on näköjään valittu jo ennenkuin jäseniltä on edes kysytty mitään.

Keskiviikkoisen valtuuston kokouksen yhteydessä Pesolaa pyysivät jatkamaan käytännöllisesti katsoen kaikki järjestön järjestäytyneet ryhmät.
Kyllä, kaikki muut paitsi me. Me emme ole pyytäneet Jaanaa jatkamaan. Olen edelleen sitä mieltä että PJ:lla pitää olla vankka kannatus jäsenistön keskuudessa, nyt jäseniltä ei edes kysytty mitään. Aika teatteriksi menee taas.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noniin, eli kaikki muut ryhmät paitsi Vapaat Vaikuttajat haluavat että Kokoomuksen Jaana Laitinen-Pesola jatkaa tehyn johdossa: http://www.tehy.fi/?x1536574=16338289

Täähän onkin taas mielenkiintoista. Tuntuu että taas puheenjohtajat ja hallituspaikat on taas jaettu jo ennen vaaleja ja liittokokousta. Todellista demokratiaa? Nyt kannattaa sitten tosiaan miettiä ketä äänestää, ryhmät valitsevat liittokokouksessa seuraavan puheenjohtajan ja hallituksen.

Muistuttaisin vielä, että jos et kuulu Tehyyn ja haluat mukaan äänestämään, liity ammattiosaston jäseneksi ennen vuodenvaihdetta. Nyt on ihan oikeasti vaihtoehtokin tarjolla.

Näköjään jotkut asiat ei muutu!

Ehdokkuudesta vielä sananen, itse olin VV:n ehdokas silloin edellisellä kierroksella. Itselleni jäi hyvä mieli porukasta ja oli tekemisen meininkiä, yritystä ainakin. Valtuustossa saatiin sitten kuraa niskaan ihan huolella, joten katsotaan nyt mitä tuleman pitää.

Itse mietin edelleen ehdokkaaksi asettumista, mutta kannustuksena muille täytyy sanoa; "rohkeasti mukaan vaan, avaa silmiä hiukan kun kuulee ja näkee mitä siellä kulisseissa tapahtuu"

T:Teemu

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen edelleen sitä mieltä että PJ:lla pitää olla vankka kannatus jäsenistön keskuudessa, nyt jäseniltä ei edes kysytty mitään. Aika teatteriksi menee taas.

Kyllä puheeenjohtajalla pitää olla jäsenten tuki. Ja se tuki mitataan äänimäärällä jonka puheenjohtaja saa. Tässä tapauksessa Jaanan tuki on poliittisten ryhmien antama tuki ja se ei kerro jäsenistön mielipiteestä mitään.

Epäilen, että jäseniltä kysyttäessä Jaanan kannatus ei ole yhtä vankka kuin mitä annetaan ymmärtää.

Pelätäänkö tässä nyt sitä, että jäsenet äänestävät väärin?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehdokkuudesta vielä sananen, itse olin VV:n ehdokas silloin edellisellä kierroksella. Itselleni jäi hyvä mieli porukasta ja oli tekemisen meininkiä, yritystä ainakin.

Se oli ryhmän ensimmäinen vaali, nyt voit kertoa tekemisen meiningin potenssiin tuhat. Meiltä on aika vankka porukka tulossa ulos. ;)

Epäilen, että jäseniltä kysyttäessä Jaanan kannatus ei ole yhtä vankka kuin mitä annetaan ymmärtää.

Totta, Jaana tuskin asettuu tälläkään kertaa ehdokkaaksi näissä vaaleissa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samalla laillahan toimitaan kaikissa järjestöissä, eikös Ihalaistakin vähän väliä pyydetty jatkamaan SAK:n johdossa, sama juttu STTK:n Mäenpään kanssa. Ymmärtääkseni jokainen ryhmä on vapaa valitsemaan puheenjohtajaehdokkaakseen kenet haluaa. Nyt nuo ryhmät ovat tehneet tuon valinnan, henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään Jaanaa vastaan kyllä hän on hommansa hoitanut.

En nyt myöskään ymmärrä tätä "poliittisten ryhmien" käsitettä ei niissä ryhmissä kovinkaan suurella määrällä ole mitään jäsenkirjaa. Itsekin olen siinä ryhmässä joka itsestä tuntuu parhaimmalta. Eikä ole minkäänlaista jäsenkorttia taskussa (paitsi se uusi hieno tehy-kortti)

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt myöskään ymmärrä tätä "poliittisten ryhmien" käsitettä ei niissä ryhmissä kovinkaan suurella määrällä ole mitään jäsenkirjaa.

Siitä ei ole mitään faktaa saatavissa. Ja useat ryhmät saa rahallista tukea puolueilta, niin kyllä siinä poliittisen ryhmän meininkiä alkaa olla. Ja onhan kytkökset aika avoimiakin, kts esim: http://www.yhdessaeteenpain.fi/

Yhteistyökumppanimme ovat

Tehy ry

SDP Suomen sosiaalidemokraattinen puolue

AJANKOHTAISTA

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous kokoontui lauantaina 8.11.2008 SDP:n puoluetoimistossa.

Kyllä toi aika avoimen puoluepoliittista on.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samalla laillahan toimitaan kaikissa järjestöissä, eikös Ihalaistakin vähän väliä pyydetty jatkamaan SAK:n johdossa, sama juttu STTK:n Mäenpään kanssa. Ymmärtääkseni jokainen ryhmä on vapaa valitsemaan puheenjohtajaehdokkaakseen kenet haluaa. Nyt nuo ryhmät ovat tehneet tuon valinnan, henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään Jaanaa vastaan kyllä hän on hommansa hoitanut.

En nyt myöskään ymmärrä tätä "poliittisten ryhmien" käsitettä ei niissä ryhmissä kovinkaan suurella määrällä ole mitään jäsenkirjaa. Itsekin olen siinä ryhmässä joka itsestä tuntuu parhaimmalta. Eikä ole minkäänlaista jäsenkorttia taskussa (paitsi se uusi hieno tehy-kortti)

Toki jokainen ryhmä ja liitto saa valita johtajansa miten haluaa, mutta oikeudenmukaisinta olisi se, että jäsenten mielipide olisi siinä asiassa määräävä tekijä. Eli puheenjohtajat valittaisiin vaaleilla, jossa jokainen jäsen voisi äänestää ja eniten ääniä saanut olisi puheenjohtaja.

Vaikka noissa ryhmissä ei jäsenkirjalla olisikaan niin väliä, niin kyllähän ne puolueiden linjoja seuraa. On vaikea kuvitella, että Tehyläisiin vihreisiin ei kuuluisi vihreästi ajattelevia ihmisiä tai vihreiden jäsenkirjan omaavia henkilöitä. Sama koskee muitakin ryhmiä. Kyllähän ne Tehyn eri ryhmät ovat enemmän tai vähemmän puoluepolitiikan osia. Ja vaikka eivät olisikaan, niin kovasti puoluepoliittisen kuvan niistä saa jos puheenjohtaja valitaan ennen vaaleja ja samalla jaetaan muutkin merkittävät paikat.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikään ei näköjään ole muuttunut tällä puheenjohtajan valintatavalla. Toivottavasti varapuheenjohtajien ja hallituksen jäsenten paikat eivät ole päätetty samalla tavalla. Kaipa jokin palkkio pitää antaa kannatuksesta. Kyllä vaalit pitää ensin käydä.

Mitähän hyötyä meille tehyläisille on ollut tehyläisten ääniä kalastelleista kansanedustajista. Tehyn 1.varapj Sihto(sitke) ei saanut äänestää pakkotyölakia vastaan. Ryhmäkuri eduskunnassa on kovempi kuin oman järjestön jäsenen edunvalvonta. Mitä tekivät ministerit Sarkomaa ja Risikko? Puheet ennen vaaleja ja äänestykset eduskunnassa ovat ristiriitaisia. Puolue voittaa. Kun puolue maksaa, kuuntelet myös , mitä se haluaa, myös tehyläisessä edunvalvonnassa.

Viimesyksyinen tehyn voimannäyttö lähti jäsenistä, ilman sitä voimaa, jonka jäsenet antoivat neuvottelijoille, ei mitään voimannäyttöä olisi ollut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moro.

Onhan se aika mielenkiintoista, että pestit jaetaan jo useita kk ennen vaaleja ja reilu puolivuotta ennen liittokokousta. Ei voi muuta sanoa. Sinällään minulla ei suoraan ole mitään Jaanaa vastaan, mutta tuo tapa...  angry.png Ja toisaalta sekin, että nykyinen johtaja on jo ollut vallankahvassa 12 vuotta, eli ei kait nuokaan ole mitään eläkevirkoja...

Toisaalta tämä antaa varmaan monelle meistä lisää pontta vielä uusiakin ajatuksia eteenpäin ja laittaa mone tehyläiset kyseenalaistamaan nykyistä toimintaa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että politiikassa tehdään lehmänkauppoja, mutta kuuluuko ne tosiaankin ammattiliiton ja työntekijöiden edunvalvontaan? Ei minun mielestä. Eli olen entistä enemmän sillä linjalla, että Vapaat Vaikuttajat ovat oikea vaihtoehto kehittää TEHYä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäsköhän näissäkin vaaleissa vaatia julkisuutta vaalirahoitukselle? >:D Faktahan on että isot ryhmät saa rahaa puolueilta ja on hemmetin sinisilmäistä olettaa että se ei vaikuta mihinkään ja kenenenkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäsköhän näissäkin vaaleissa vaatia julkisuutta vaalirahoitukselle? >:D Faktahan on että isot ryhmät saa rahaa puolueilta ja on hemmetin sinisilmäistä olettaa että se ei vaikuta mihinkään ja kenenenkään.

-Aika sinisilmäisinä meitä pidetään kun ajetaan tuota Jaanaa vielä jatkoajallekkin jo tässä vaiheessa. Perkele.

Kyllä se kertoo jo ihan riittävästi. Tehyyn ei haluta muutoksia.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helkkarinmoinen mainostus ja etenkin älämölö päälle jotta (tehyläisten) suuret massat saa ajattelemaan omilla aivoillaan! Se on kuitenkin iso osa porukasta, jotka tuntee turvalliseksi jatkaa jo koetulla tavalla ja eivätkä jaksa kovinkaan paljoa kiinnostua liiton sisäisestä vääntämisestä eri juttuineen. Siihen pitää kyllä saada muutosta!

Silloin toimii ja jengi innostuu,kun on joku iso, valtakunnallinen asia, kuten viimeksi oli työtaistelun aikaan, mutta näitä arkisempiakin asioita on piisaa meidän työhön...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyyn ei haluta muutoksia.

Kyllä todellakin halutaan. Kaikki ei ole Jaanan takana vaikka tuo tiedote niin yrittää väittääkkin. Vaihtoehto on olemassa, nyt pitää saada vaan ihmiset taas liikkeelle.

En tuossa vaiheessa vielä osannut arvata päätyväni itse ehdolle, mutta eikös me Jio sovittu mun vaalilause jo ajat sitten: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=10899.msg115384#msg115384

Noniin, ainoa ryhmä joka ei aja Jaanaa jatkokaudelle on me, eli tuletko joukkoon mukaan? Pannaan pieni vallankumous pystyyn liitossa >:D

Se on kuitenkin iso osa porukasta, jotka tuntee turvalliseksi jatkaa jo koetulla tavalla ja eivätkä jaksa kovinkaan paljoa kiinnostua liiton sisäisestä vääntämisestä eri juttuineen. Siihen pitää kyllä saada muutosta!

Nimenomaan, tätä lähdetään tavoittelemaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aina valmiina pieneen kansalaistottelemattomuuteen.

Heh, oikein! ;D Ihan helpolla ei vanhat parrat tule vallasta luopumaan, mutta äänestämällä ne päättäjät sinne valitaan eli ÄÄNESTÄKÄÄ :D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikamoinen kuohunta tehyssä on... mut se on hyvästä ettei päätä laiteta puskaan ja ihmetellään sitten maailman menoa -Et mitä ihmettä?  huh.gif

Pitäiskö laittaa hakemus liitonjäseneksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikamoinen kuohunta tehyssä on...
Jesh, se vaatii vähän perustuksien ravistelua että saadaan juna uusille raiteille. Minusta tässä alkaa olla taas viime syksyn kaltaista hurmoshenkeä ilmassa. Nyt yritetään oikeasti luoda jotain uutta ;D

Pitäiskö laittaa hakemus liitonjäseneksi?

Ilman muuta. Jos haluat äänestää (tai ehdolle) niin sinun pitää olla jonkun ao:n jäsen vuoden loppuun mennessä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tuossa vaiheessa vielä osannut arvata päätyväni itse ehdolle, mutta eikös me Jio sovittu mun vaalilause jo ajat sitten: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=10899.msg115384#msg115384

-Toi on edelleenkin helkutin hyvä slogan.

Tehyyn ei haluta muutoksia.

Kyllä todellakin halutaan. Kaikki ei ole Jaanan takana vaikka tuo tiedote niin yrittää väittääkkin. Vaihtoehto on olemassa, nyt pitää saada vaan ihmiset taas liikkeelle.

-Tällä hetkellä toi Tehyn homma haiskahtaa ehdalta DDR:n vaalityöltä ja henkilöpalvonnalta.

Itse ainakin kaipaan tässä kohdin mahdollisimman paljon näkyvyyttä näille "Jaana vaihtoon" ja vastaaville mielipiteille (niitä on sentäs hetkiaikaa vielä muokata) muuallekkin kuin tälle saitille.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Tällä hetkellä toi Tehyn homma haiskahtaa ehdalta DDR:n vaalityöltä ja henkilöpalvonnalta.

Todellakin, tuntuu että menneistä ei o opittu yhtään mitään.

Itse ainakin kaipaan tässä kohdin mahdollisimman paljon näkyvyyttä näille "Jaana vaihtoon" ja vastaaville mielipiteille (niitä on sentäs hetkiaikaa vielä muokata) muuallekkin kuin tälle saitille.
http://vapaatvaikuttajat.net/ , ja eiköhän Tehyn intraankin saada keskustelut pystyyn.  Ja VV tulee asian suhteen virallisestikkin ulos lähiaikoina, kaikki ei lähde sopupeliin mukaan. Stay tuned ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt myöskään ymmärrä tätä "poliittisten ryhmien" käsitettä ei niissä ryhmissä kovinkaan suurella määrällä ole mitään jäsenkirjaa.

Siitä ei ole mitään faktaa saatavissa. Ja useat ryhmät saa rahallista tukea puolueilta, niin kyllä siinä poliittisen ryhmän meininkiä alkaa olla. Ja onhan kytkökset aika avoimiakin, kts esim: http://www.yhdessaeteenpain.fi/

Yhteistyökumppanimme ovat

Tehy ry

SDP Suomen sosiaalidemokraattinen puolue

AJANKOHTAISTA

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous kokoontui lauantaina 8.11.2008 SDP:n puoluetoimistossa.

Kyllä toi aika avoimen puoluepoliittista on.

Hyvä, että ovat tuoneet avoimesti puoluekytkökset esille. Tuo on kuitenkin rehellistä toimintaa. Jos pihdattaisiin puoluesidonnaisuutta ja samaan aikaan saataisiin tukea puolueelta, niin silloin oltaisiin väärillä jäljillä.

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä, että ovat tuoneet avoimesti puoluekytkökset esille. Tuo on kuitenkin rehellistä toimintaa. Jos pihdattaisiin puoluesidonnaisuutta ja samaan aikaan saataisiin tukea puolueelta, niin silloin oltaisiin väärillä jäljillä.

Kyllä, ihan samaa mieltä. Jos kytkös on noin avoin, niin en toisaalta ymmärrä miksi sitä pitäisi sitten toisaalla lähteä kiistämään. Puoluekytkös tarkoittaa rahallista tukea puolueelta jne, sekään ei liene kenellekkään yllätys. Vielä kun muutkin ryhmät olisivat yhtä avoimia tuon suhteen. Monen ryhmän nimihän ei kerro puoluekytköksestä yhtään mitään tavalliselle jäsenelle, poikkeuksena Vihreät jotka on reilusti vihreitä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin... Herää oikeasti kysymys, että pitääkä työntekijöiden edunvalvonta ylipäätäntä sotkea politiikkaan? Jos mietiään, niin eivätkö nuo asiat ole hiukan erit, kuitenkin. Toisaalta minusta itsestä tuntuu aika hurjalta sellainen esimerkki, että päivällä olisi työntekijäiden edunvalvoja ja kerjää mm. lisää palkkaa kunnilta. Iltaisin menee istumaan kunnan päättäjäksi ja päättää samaisille työntekijöille, ettei rahaa tipu tai ne pitää lomauttaa, kun rahat on kaik... Eli kumpi tuossa vie ja ketä?

En voi kieltää, etteikö minuakin kiehtoisi mm. kuntalaisten asiat. Olla päättämässä siellä ja väitän, että osaankin jopa jotain nuihin asioihin liittyen, mutta en minä voi mennä sellaiseen toimintaan mukaan, kun tehtäväni on olla tehyläinen edunvalvoja. Sehän olisi itsensä ja ennenkaikkea jäsenien pettämistä. Sori vaan, herrat ja rouvat poliitikot, mutta tuo on minun mielipide...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy nyt kysyä muutama kysymys ja en todellakaan pyri nyt mihinkään provosointiin.

Eikö nämä ryhmät jotka nyt pyytivät Jaanaa puheenjohtajaehdokkaakseen olisi saaneet pyytää Jaanaa puheenjohtajaksi. Siellä on kuitenkin ihmisiä ympäri Suomen ja en epäile etteikö olisi myös jäseniä kuultu. Eikös vapailla vaikuttajillakin ole oma puheenjohtajaehdokas? Miksi te saitte pyytää oman puheenjohtajaehdokkaan mutta muut eivät. Slogani "Jaana vaihtoon", okei kuka tilalle? Onko Jaana hoitanut työnsä niin huonosti että tarvitsee laittaa vaihtoon?

Ja eikös Oskullakin ole SDP:n jäsenkirja taskussa vai muistanko ihan väärin ;D

Ite olen ollu yhdessä liittokokouksessa ja yhdessäkään äänestyksessä ei tarvinnut äänestää vastoin omaa mielipidettä. Se nyt ei takaa että joku olisi joutunut näin tekemään. Ja se minkä olen vierestä seurannut näitä "poliittisia ryhmiä" niin en ole ainakaan itse huomannut tekemisessä mitään puolupolitiikka, korkeintaan ammattiyhdistyspolitiikkaa, ja politiikkahan on loppujen lopuksi pohjimmiltaan yhteisten asioiden hoitoa vaikkei se aina siltä näytäkkään.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö nämä ryhmät jotka nyt pyytivät Jaanaa puheenjohtajaehdokkaakseen olisi saaneet pyytää Jaanaa puheenjohtajaksi.

Tietenkin saivat pyytää. Kuusi ryhmää seitsemästä pyysi Jaanaa jatkamaan puheenjohtajana. Kuitenkin minun on mahdoton uskoa, että 85 prosenttia Tehyn jäsenistä on sitä mieltä, että ketään muuta kuin Jaanaa ei voi edes ajatella Tehyn johtoon.

Nythän on niin, että kaikki em. ryhmiä äänestävät antavat äänensä Jaanan jatkolle puheenjohtajana. Vapaat Vaikuttajat on siis ainoa ryhmä jota äänestämällä pääsee puheenjohtajavalintaan vaikuttamaan.

Ja on aivan varma, että näissä Jaanaa jatkamaan pyytäneissä ryhmissä on varapuheenjohtajuudet ja muut kivat pallit jaettu. Kun samaa päämäärää hakevia ryhmiä on niin paljon, niin heidän ehdokkaille tulee riittävästi ääniä, että voidaan paikatkin jakaa etu käteen.

Ei kovin demokraattiselta tunnu.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...