Jump to content

Tehyn liittokokous- ja valtuustovaalit 2009

Recommended Posts

Posted

Eli kumpihan on tärkeämpi asia, tehyläisyys, eli hoitajien edunvalvonta, vai valtakunnan politiikka...?

Eiköhän tän jo arvaa, etenkin hallituspuolueen edustajista ;D

Toivottavsti olen väärässä!

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

MAINOS
  • Replies 365
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• OldOne

88

• Vapaa

74

• -VF-

22

• Oinaspässi

18

Top Posters In This Topic

Posted

Hello; mistä ihmeestä löydän tuolta intrasta itselleni arvotun numeron?

Kiitos.

Posted

Ja minun...... :) Siis jos löytyy "kavereita", jotka eivät ole Oskun takana,  mitä oikeasti en toivo......

Honkakoski Juha, pääluottamusmies, OYS, TEHY PPSHP ja ed. sairaanhoitaja, päivystysteholta....

567 = TEHY:n valtuustoon oleva numero, jota kaikki voivat käyttää, riippumatta, missä asut...., oleellisinta, että olet tehyn jäsen.... ;)

40 = Pohjois-Pohjanmaan "kavereille" liittokokoukseen oleva numero...

Posted

Ja edelleen aihe jatkuu, muissa merkeissä...

Bonkasin tuossa "valvoja" jion alatunnisteesta, että on ehdokkaana tehy vasemmistosta... Lisäksi olen mm. hoksannyt nimim. Smeichelin jutuista, että olisi aika vahvasti mukana Arvon Ammattitaidolle = oikeseistolaisesti ajattelevien remmissä sekä tehyläinen ninimerkiltä, että sitke = sitoutumattomat sekä keskirymät olisi se oikea... Lisäksi samovaari on YE-läinen, eli sosiaalidomoktraattisesti ajattelevat? Ja olihan siellä vielä vihreitäkin edustava *rouva", nimimerkkiä en nyt muista, sori... :)

Kuitenkin, joku meidän edustamien ryhmien taustalla kuitenkin pitää olla, joten taas haastan teitä tai teidän mielisiä hiukan kirjoittamaan....

Ja aloitan..., olen Vapaa Vaikuttaja, jotta voin oikeasti tehdä tehyläisyyttä, ilman puolueiden talutusnuoraa.... SORI, ku sanon sen näin suoraan, mutta en voi tuolle aatteelle mitään...    ;)

ps. Tehyläisyyttä ei varmaan enään kenellekkään tartte suomentaa???

Posted

Ja aloitan..., olen Vapaa Vaikuttaja, jotta voin oikeasti tehdä tehyläisyyttä, ilman puolueiden talutusnuoraa.... SORI, ku sanon sen näin suoraan, mutta en voi tuolle aatteelle mitään...    ;)

-Olen sitoutumaton vasemmistolainen. Puolue ei päätä puolestani jos olen erimieltä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

Carbona not glue

Posted

Ihan oikein Juha olet bongannut samovaarin olen julki demari, enkä sitä koskaan ole kieltänyt. Minulla demarius ei ole kotikasvatuksen tulos vaan oma valintani. Isä vainaan SMP-viiri on esillä kirjahyllyssäni. Voisit Juha itsekkin avautua käsitykseni on, että olet ajatusmaailmaltasi kepulainen kunten teilläpäin kuuluukin olla.

Puolue ei ole minua ohjannut, eikä ohjaa Tehyläisessä päätöksenteossa. Tehyläisyyttä olen kylläkin vienyt poliittiseen päätöksentekoon.

Jatkossa kunhan vaalit käyty niin mahdollisena päättäjänä tulet huomaamaan, että Tehyläisissä päätöksissä ei politiikka näy.

Minusta olisi hyvä jos Kim ja Mikko voisi kertoa tuntemuksiaan neljän vuoden ajalta, miten rajua poliittista vääntöä valtuustossa on käyty?

Demari samovaari LK 27 LV 513.

ps. olisi ollut hienoa saada Akun rekkari 313 mutta meni pitkäksi

Posted

Minä olen se vihreä rouva. Vihreisiin liityin pian kymmenen vuotta sitten. Puolue tuli valittua siksi, että koen ympäristöasiat, yhteisen vastuun ja suvaitsevaisuuden olevan lähellä sydäntäni. Lisäksi vihreillä ei tehdä ryhmäpäätöksiä vaan jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, tämä oli ehkä se painavin asia.

Tehyn vaaleissa olen ehdolla siksi, että koen kolmen lapsen äitinä tärkeäksi perhe- ja työelämän yhdistämisen joustavalla tavalla. Työelämän joustot eivät tarkoita sitä, että se on hoitaja, joka aina joustaa. Vastavuoroisuus auttaa jaksamaan sekä työssä että yksityiselämässä. Myös hoitajilla on yksityiselämä ja siihen liittyvät vastuut.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Posted

Minusta olisi hyvä jos Kim ja Mikko voisi kertoa tuntemuksiaan neljän vuoden ajalta, miten rajua poliittista vääntöä valtuustossa on käyty?

Eihän siellä varmaan suorannaisesti ole mitään "poliittista vääntöä" ole käyty, mutta minäkin väittäisin että kyllä se taustalla ohjaa ihmisten toimintaa. Enkä nyt sinua välttämättä tarkoita Samovaari kun en sinua niin hyvin tunne. Mutta yleisellä tasolla, onhan sillä vaikutusta, sehän on ihan inhimmillistä. Kirjoitin tästä eile tehyn intraankin: https://www.tehy.fi/jasensivut/?E1541656M=3&x1541656=16850747

AY pomo, kaikkien kaveri? :o

5.3.2009 klo 21:56:09

Tässä eläkekysymysten ja yleislakon kynnyksellä itsekseni vaan tuumailen että nyt voi taas olla hankala asema olla Tehyn johtotehtävissä ja samalla Keskustan, Kokoomuksen tai muun hallituspuolueen jäsen. Miten pystyy toimimaan objektiivisesti kun pitäs toisaalta ajaa yhdessä puoluekavereiden kanssa puolueen asiaa, toisaalta pitäs olla ay-pomo ja ajaa tehyläisten asiaa. Ei varmaan o helppoa. Ja asia on sama olipa vallan kahvassa mikä puolue hyvänsä.

Asia ei voi olla vaikuttamatta vähintään alitajuisesti. Onko kanttia lähteä esim yleislakkoa puuhaamaan kun toisaalta pitäs olla suututtamatta puoluekavereitakin. Ihan en tätä yhtälöä aina ymmärrä. Nytkin Tehyn vaaleissa on ehdolla poliitikkoja jotka potkivat meitä nivusiin 2007 syksyllä, minä en ole unohtanut sitä, oletko sinä?

Jan-Olof Eriksson

Vapaat Vaikuttajat

Jos on vaa'ankielitilanne, kumpi painaa enemmän. Puolueen teesit, tavoitteet ja velvoitteet vai tehyläisyys? Ei taatusti ole helppo tilanne ja kuten sanoin, se on ihan inhimmillistä.

Posted
Voisit Juha itsekkin avautua käsitykseni on, että olet ajatusmaailmaltasi kepulainen kunten teilläpäin kuuluukin olla.

Vaikka kaikki Oulun seutulaiset tuntuvat olevan kepulaisia, niin ei se ole ainakaan vielä saanut minua lämpenemään... Sitähän ei sitten tiedä, minkä "aatteen" saan itselleni herätetty, jahka jään pois näistä tehyläisten luotsikan hommista... tai voihan se käydä siten, ettei sittenkään mikään poliittinen aate saa minua lopullisesti... :o

t Juha

Posted

Kiitti vastauksesta Osku väitän kuitenkin, että kyseiseen asiaan varmasti vaikuttaa enempi Tehyläisyys kun puoluetausta. Tietenkin tämä on oma arvio nyt pitäisi pystyä keskustelussa eriyttämään puolue- ja liittotoiminta. Varmaankin mielikuva voi syntyä eri ryhmittymista jotka ovat avoimesti jonkin puolueen tunnuksilla esim. Tehy vaaleissa mukana. Mielestäni Tehyläisessä päätöksenteossa ei vaikuta oletko valtakunnanpolitiikan oppositiossa vai hallituksessa. Ajatellaan vuoden 2007 syksyä Jaana johti joukot taisteluun, riippumatta aatesuunnastaan. Hallitus ja valtuusto teki yksimielisiä päätöksiä edustiko sitten oppositiota vai ei.

Siinä Osku olet varmasti oikeassa, että aate maailma ohjaa taustalla ihmisten toimintaa, eikös sen pidäkkin olla näin. Meillä kaikilla lienee se oma unelma miten asiat täytyisi olla ja myös ymmärrys ettei kaikki unelmat voi toteutua.

Summa summaarum Tehyn toimintasuunnitelma painaa enemmän kun puolueohjelma.

Posted

Sanoppa Samovaari sitten mielipiteesi heistä, jotka ovat / pyrkivät olemaan tehyn päätännässä mukana, mutta toisaalta laittavat poliitikkoina tehyläisiä ruotuu. Isoimpana esimerkkinä varmaan löytyy mainitsemasi 2007 syksyn ajalta. Vastaavia esimerkkejä löytynee ihan kuntatasoltakin?

Posted

Puoluesidonnaisuus on ay-päättäjällä vahän samanlainen asia kuin se kun työnantajan edustaja on  päättämässä työntekijän edunvalvonnasta. Voi olla että sidonnaisuus vaikuttaa päätöksentekoon tai sitten ei vaikuta - päättäjä sen sisimmässään kyllä tietää.

Harkitsemisen arvoinen asia olisi kieltää kokonaan näiden kyseenalaisten sidonnaisuuksien sekä myös puolueiden taloudellisen sekaantumisen ay-politiikkaan. Tietysti ymmärrän kontaktien ja verkostoitumisen tärkeyden. mutta en ole aivan varma onko näistä saatava hyöty suurempi kuin tiedostettu tai tiedostamaton lojaalius puolueelle tai työnantajalle.

Posted

Vapaa olen muutaman kerran laittanut, politiikka ei liity Tehyyn mutta Tehyläisyys liittyy politiikkaan. Valitettavasti päättäjissäkin on joka lähtöön.

Vapaa tule vaan kaapista ulos, olithan vielä tahdonasia risteilyn aikaan Kepun Tehyvaali kokouksessa, vai onko saamani tieto väärä.

Posted

Harkitsemisen arvoinen asia olisi kieltää kokonaan näiden kyseenalaisten sidonnaisuuksien sekä myös puolueiden taloudellisen sekaantumisen ay-politiikkaan. Tietysti ymmärrän kontaktien ja verkostoitumisen tärkeyden. mutta en ole aivan varma onko näistä saatava hyöty suurempi kuin tiedostettu tai tiedostamaton lojaalius puolueelle tai työnantajalle.

Riskillä mennään näisäkin vaaleissa...niin paljon jää kuitenkin tietämättä, mikä on se vahvin motivaatio kunkin taustalla on.. Puoluesidonnaisissa ihmisissä on tietysti ihan tavallisia ja hyviä ihmisiä, mutta kun ryhmäpaine kasvaa ja verkoston isoimmat kalastajat kokevat verkkojaan, niin epäilys hiipii pienen hoitajan sielurukkaan?

Nyt ainakin on vaikea edes erotaa demareita tai kokoomuslaisia (kepulaiset ovat jo kusseet koko homman, ikävä kyllä, jos pääministeriä seuraavat sokeana kanana) keskenään...niin yhdestä suusta tuntuu konsensus jatkuvan? Tai näin ainakin meikä kokee sen...muista en tiedä?

Mitä tavallinen tehyläinen rivijäsen miettii, kun johtopaikoilla on päättämässä esim. ylihoitajastatuksen omaava edustaja, jotain väriä palvova tietenkin, painaako päätöksessä työnantajapuolen paine, sairaalan johto/valtuustoryhmän rakenne omine kytkoksineen, vai sen tavallisen hoitsun työolojen parantaminen?

*tämä yleistä pohdintaa, perjantai-illan ratoksi*

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Posted
Vapaa tule vaan kaapista ulos, olithan vielä tahdonasia risteilyn aikaan Kepun Tehyvaali kokouksessa, vai onko saamani tieto väärä.

:o Samovaarilla näemmä on muistissa aukko... Ystävämme msh tässä taanoin tinkasi tuota samaa ja silloin kerroin täällä, että olin aluksi sitken mukana, mutta en tuntenut sitä omakseni, joten vaihdoin Vapaisiin Vaikuttajiin. En siis kokenut, että voin olla aidosti sitoutumattomana tuossa porukassa. Lisäksi tuo keskustan maksama "seminaari" oli syksyllä tehyn pave-risteilyn jälkeen eikä viime kevään tahdon asia risteylyn perään...

Ja sitten se, ettei politiikka mitenkään vaikuta esim. tehyn päätäntään, tunnostaa aika jännältä ajatukselta. Voisitko kokeneempana sanoa, että miksi hyvin monella puolueella on selkeä tavoite saada omia aktiivejaan mukaan ay-päätäntään. Myös tehyn päättäjäksi? Ainakin keskustan ja kokoomuksen tavoitteissa tämä on aika selvästi esillä...

Toivoisin itse ainakin sitä, että niillä tehy-aktiiveilla, jotka kokevat politiikan läheiseksi asiaksi, muistaisivat sielläkin toimiessaan tehyläisyyden... Tiedän, että sinulla Samovaari näin on, mutta onko kaikilla. Uskallan epäillä... :P

Posted

Riskillä mennään näisäkin vaaleissa...niin paljon jää kuitenkin tietämättä, mikä on se vahvin motivaatio kunkin taustalla on.. Puoluesidonnaisissa ihmisissä on tietysti ihan tavallisia ja hyviä ihmisiä, mutta kun ryhmäpaine kasvaa ja verkoston isoimmat kalastajat kokevat verkkojaan, niin epäilys hiipii pienen hoitajan sielurukkaan?

Niin hiipii, onneksi äänestäjällä on täysi valinnanvapaus minkälaisella taustalla olevalle ehdokkaalle äänensä antaa..
Posted

Varmaankin mielikuva voi syntyä eri ryhmittymista jotka ovat avoimesti jonkin puolueen tunnuksilla esim. Tehy vaaleissa mukana.

Tästä täytyy teille pisteet antaa, te olette reilusti suoraan sanoneet olevanne demareita, myös nettisivuillanne. Moni muu ryhmä ei näin tee vaan viljelevät vaan jotain epämääräisiä mielikuvia.

Ajatellaan vuoden 2007 syksyä Jaana johti joukot taisteluun, riippumatta aatesuunnastaan.

Tää kortti olikin odotettu. Eipä Jaanalla paljoa muuta vaihtoehtoa ollutkaan, valtuustohan se päätöksen KT:n tarjouksen hylkäämisestä teki ja tekee ja Jaanan tehtävä oli sitä päätöstä noudattaa. Ja ilman kentän tukea Jaana olisi ollu kuin maajussi ilman traktoria, ei mitään. Kentällä oli monella kirjaimellisesti elämä pelissä yhteisen asian takia, eli annetaan krediittiä sinne mihin se kuuluu.

Hyvin Jaana sen julkisuuspelin hoisi en sitä sano, mutta kyllähän sinä hallituksen jäsenenä hyvin tiedät mitä silloin tapahtui ja kuka teki ja mitä. Ja spekulointi sillä mitä olisi tapahtunut ilman puheenjohtajan Kokoomuskytköksiä on turhaa jossittelua, siihen on edes lähde. Viittaan vaan tohon vaa'ankielispekulaatiooni.

Posted

Hei pieni tarkennus Oskulle. Valtuusto hylkäsi KT.n tarjouksen, hallituksen yksimielisen esityksen pohjalta. Valtuuston päätösesitykset tekee hallitus ja valtuusto tietenkin päättää joko hyväksyä tai hylätä sen.

Aurinko paistaa ja nyt samovaari lähtee pilkille.

Posted

On erittäin hienoa seurata kuinka keskustelu on niin monella foorumilla aktiivista vaalien suhteen. Uskon, että se osaltaan nostaa äänestysprosenttia. Silti omana toiveena esittäisin, että järjestäisitte myös vaali-iltoja omina ryhminänne tai mieluummin yhdessä muiden ryhmien kanssa alueillanne Tehyläisten aktivoimiseksi.

Menestystä kaikille ehdokkaille, kaikissa ryhmissä, Tehyn vaaleihin!

Rinta rinnan marssimme.

Posted

nysse, näinhän tehdäänkin. VV:llä on Pasilassa kohta sellainen:

Vapaiden Vaikuttajien

Uudenmaan alueen

Liittokokous - ja valtuustoehdokkaita

tavattavissa

23.3.2009  klo 16.00-20.00

Tehyn Helsingin aluetoimistolla

Asemamiehenkatu 4, 2. krs

00520 Helsinki

Tule tutustumaan ehdokkaisiimme!

Tarjolla mehua ja pullaa,

sekä tuoreita ajatuksia edunvalvonnasta

Itse en o varma pääsenkö paikalle kun yövuorot menossa tuolloin.

vvmiitti.pdf

Posted

Onko todella tehyn hallituksen valta näin suuri, että valtuuston tehtävänä on pelkästään hyväksyä tai hylätä esitykset...?

Valtuuston päätösesitykset tekee hallitus ja valtuusto tietenkin päättää joko hyväksyä tai hylätä sen.

Eikö valtuustolla ole kuitenkin asioissa aika ohjaavakin rooli...?

Posted

Onko todella tehyn hallituksen valta näin suuri, että valtuuston tehtävänä on pelkästään hyväksyä tai hylätä esitykset...?

Valtuuston päätösesitykset tekee hallitus ja valtuusto tietenkin päättää joko hyväksyä tai hylätä sen.

Eikö valtuustolla ole kuitenkin asioissa aika ohjaavakin rooli...?

Eikös se juuri ole se korkein päätösvalta liittokokousten välillä sitä eli hyväksytäänkö vai hylätään.. Kyllä valtuusto linjaa ja muuttaa hallituksen pohjaesityksiä. trv. ex-valtuutettu

Rinta rinnan marssimme.

Posted

Tätä juuri tarkoitin, että valtuustolla on ohjaavaakin roolia eikä pelkästään olla ns. leimasin, joka hyväksyy tai hylkää... Hallitus on ns. normaali käsikassara, joka työstää asioita...

Muuten nysse, miksi entinen valtuutettu?

Posted

Juurikin näin kuten Vapaa kuvasit vallanjakoa.

Rinta rinnan marssimme.

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...