Jump to content
MAINOS

KYSELY: Henkilökunnan kokemuksia kokemusasiantuntijuuden hyödyntämisestä mielenterveys- ja päihdehoitotyössä


idaliene

Recommended Posts

Arvoisat mielenterveys- ja päihdehoitotyön ammattilaiset,

olemme Laurea-ammattikorkeakoulun hoitotyön opiskelijoita Tikkurilan kampukselta ja teemme opinnäytetyötä aiheella ”Henkilökunnan kokemuksia kokemusasiantuntijuuden hyödyntämisestä mielenterveys- ja päihdehoitotyössä”. Valmistumme sairaanhoitajiksi joulukuussa 2020.

Opinnäytetyössämme selvitämme henkilökunnan kokemuksien kautta kokemusasiantuntijuuden hyödyntämiseen liittyviä merkittäviä asioita sekä haasteita. Aineiston keräämme verkkokyselylomakkeella ja tarvitsemme vastaajia hoitotyön ammattilaisista niin lähi-, perus-, mielenterveys-, ensi-, terveyden- kuin sairaanhoitajistakin sekä fysio- ja toimintaterapeuteilta. Olennaista ovat kokemukset työskentelystä kokemusasiantuntijoiden kanssa tehtävistä riippumatta.

Kyselylomake on vastattavissa ajalla 17.04.2020—29.05.2020.

 Tutkimukseen osallistuminen ja kyselyyn vastaaminen on täysin vapaaehtoista. Lomakkeelle vastaaminen tapahtuu täysin anonyymisti ja mitään taustatietoja ei kerätä ammattiryhmää lukuunottamatta. Vastaaminen vie aikaa noin 10-30 minuuttia vastaajasta riippuen. Kyselyyn vastaamalla annat tietoisen suostumuksen vastauksen käyttämiseen opinnäytetyössä.

Käsittelemme aineistoa ehdottoman luottamuksellisesti, eikä opinnäytetyön tekijöiden lisäksi kenelläkään ulkopuolisella ole pääsyä haastatteluaineistoon. Opinnäytetyön hyväksymisen jälkeen kaikki haastatteluaineistot hävitetään asianmukaisesti.

Vastausten analysoinnissa ja raportoinnissa kaikki mahdolliset tunnistetiedot poistetaan eikä valmiista opinnäytetyöstä ole tunnistettavissa yksittäisiä työntekijöitä tai yksittäistä yksikköä. Valmis opinnäytetyö julkaistaan kaikkien luettavaksi ja linkitetään tähän aloitukseen.

Taustatukijoina opinnäytetyössämme sekä Laurea-ammattikorkeakoulusta opinnäytetyötä ohjaavat lehtorit.

Mikäli teillä on kysyttävää tai kaipaatte lisätietoja tutkimuksesta, vastaamme mielellämme kysymyksiinne!

Ystävällisin terveisin, hoitotyön opiskelijat

Ida Liene,                             ida.liene@student.laurea.fi                         

Timi Vainikainen,                  timi.vainikainen@student.laurea.fi            

 

Alla linkki kyselylomakkeeseen:

https://forms.gle/jsLAbppxcxHcCjc36

Muokattu - Hoitajat.net
Päivämäärä korjattu.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Kokemusasiantuntijuutta kannattaisi ehdottomasti käyttää apuna enemmän ja siitä ainakin minulle työssäni on ollut niissä muutamissa tapauksissahyötyä paljon joissa olen sitä voinut käyttää. Asiakkaan luvalla minulla on ollut kokemusasiantuntija mukana kotikäynnillä ja keskustelu on tuolloin aivan toisenlaista. Kokemusasiantuntija puhuu omasta kokemuksestaan ja antaa myös esimerkin siitä, että pahastakin päihdehelvetistä voi nousta. Minä voin työntekijänä teoria pohjalta tietää päihteiden käytöstä paljonkin mutta itse käyttäjän asemasta en juurikaan. Hyvä kokemusasiantuntija on kultaa arvokkaampi ja ehdottomasti pitäisi hyödyntää enemmän. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...