Jump to content
MAINOS

Ohjaaja koronahoitajana


Wäinämöinen

Recommended Posts

Moikka arvon hoitajat.

Olen ammatiltani lähihoitaja, mutta toimin tällä hetkellä ohjaajana.

Miten arvostatte oman työnne arvoa koronan tullessa yksikköönne?

Jos työnantaja vaatii hoitajia tai ohjaajia hoitamaan asiakkaita puutteellisissa tiloissa, puutteellisissa suojavarusteissa, henkilökunnalla joilla ei ole asiasta käytännössä mitään kokemusta, koulutusta tai osaamista, on tämä omasta mielestä työnantajalta vastuutonta toimintaa, joka vaarantaa sekä asiakkaiden, henkilökunnan ja henkilökunnan perheiden terveyden, mahdollisesti myös hengen.

Eikä tämä työnantajan velvoittama riskeeraus myöskään näy työstä saatavassa korvauksessa, esimerkiksi niin että työn vaarallisuuden ja vaativuuden noustessa myös palkkataso nousisi.

Miten tämä voi nyky-yhteiskunnassa ylipäätään olla mahdollista? Ajatuksia?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Wäinämöinen kirjoitti:

Moikka arvon hoitajat.

Olen ammatiltani lähihoitaja, mutta toimin tällä hetkellä ohjaajana.

Miten arvostatte oman työnne arvoa koronan tullessa yksikköönne?

Jos työnantaja vaatii hoitajia tai ohjaajia hoitamaan asiakkaita puutteellisissa tiloissa, puutteellisissa suojavarusteissa, henkilökunnalla joilla ei ole asiasta käytännössä mitään kokemusta, koulutusta tai osaamista, on tämä omasta mielestä työnantajalta vastuutonta toimintaa, joka vaarantaa sekä asiakkaiden, henkilökunnan ja henkilökunnan perheiden terveyden, mahdollisesti myös hengen.

Eikä tämä työnantajan velvoittama riskeeraus myöskään näy työstä saatavassa korvauksessa, esimerkiksi niin että työn vaarallisuuden ja vaativuuden noustessa myös palkkataso nousisi.

Miten tämä voi nyky-yhteiskunnassa ylipäätään olla mahdollista? Ajatuksia?