Jump to content
MAINOS

Ohjaaja koronahoitajana


Wäinämöinen

Recommended Posts

Moikka arvon hoitajat.

Olen ammatiltani lähihoitaja, mutta toimin tällä hetkellä ohjaajana.

Miten arvostatte oman työnne arvoa koronan tullessa yksikköönne?

Jos työnantaja vaatii hoitajia tai ohjaajia hoitamaan asiakkaita puutteellisissa tiloissa, puutteellisissa suojavarusteissa, henkilökunnalla joilla ei ole asiasta käytännössä mitään kokemusta, koulutusta tai osaamista, on tämä omasta mielestä työnantajalta vastuutonta toimintaa, joka vaarantaa sekä asiakkaiden, henkilökunnan ja henkilökunnan perheiden terveyden, mahdollisesti myös hengen.

Eikä tämä työnantajan velvoittama riskeeraus myöskään näy työstä saatavassa korvauksessa, esimerkiksi niin että työn vaarallisuuden ja vaativuuden noustessa myös palkkataso nousisi.

Miten tämä voi nyky-yhteiskunnassa ylipäätään olla mahdollista? Ajatuksia?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Wäinämöinen kirjoitti:

Moikka arvon hoitajat.

Olen ammatiltani lähihoitaja, mutta toimin tällä hetkellä ohjaajana.

Miten arvostatte oman työnne arvoa koronan tullessa yksikköönne?

Jos työnantaja vaatii hoitajia tai ohjaajia hoitamaan asiakkaita puutteellisissa tiloissa, puutteellisissa suojavarusteissa, henkilökunnalla joilla ei ole asiasta käytännössä mitään kokemusta, koulutusta tai osaamista, on tämä omasta mielestä työnantajalta vastuutonta toimintaa, joka vaarantaa sekä asiakkaiden, henkilökunnan ja henkilökunnan perheiden terveyden, mahdollisesti myös hengen.

Eikä tämä työnantajan velvoittama riskeeraus myöskään näy työstä saatavassa korvauksessa, esimerkiksi niin että työn vaarallisuuden ja vaativuuden noustessa myös palkkataso nousisi.

Miten tämä voi nyky-yhteiskunnassa ylipäätään olla mahdollista? Ajatuksia?

 

Tämäpä juuri.Itse keikkailin vielä hetki sitten pääkaupunkiseudulla ja lähinnä yövuoroja tehden. Pian tajusin että nyt liikun tosi heikoilla jäillä. Itse keskityin yhteen työkohteeseen jonka koin turvallisena mutta meininki ei ollutkaan sitä mitä olin luullut.Ovesta valui alati uusia keikkalaisia. Asukkaat turhautuneita koska heidän päivätoimintapaikat kiinni.Minulle jätettiin ihan jäätäviä siivouslistoja kera myrkkyjen joita sitten hoisin yövuoroissa oman kokemukseni mukaan. Pyykkirumba aivan mieletön jne jne

Kohde elvisteli sillä että nyt on tehostettu siivoushuolto huippuunsa.Niin miten.Siivousfirma kävi nojaamassa luudanvarteen kerran viikossa.

Yövuoroissa valmistetut pääruoat jäivät kylläkin pois. 

Kuinka voidaan olettaa että sote henkilökunta osaa ja pystyy huoltamaan isoa taloa. Osaa tehdä asukastyötä mutta sen merkitys rupesi jäämään pieneksi.

Sain kiitosta että olin paneutunut vain heillä työskentelyyn. Missä se näkyi.Ei missään.Omalta kannalta vain asiat eivät olleet hyvin. Olo ei ollut turvallinen.Astmaoireisena en edes aluksi tajunnut mihin olin ajautunut.

Keikkalaisena en kuulunut mihinkään.Jäin yksin kera listojen erinäisiin työtilanteisiin.

Nyt minusta ei ole hyötyä kenellekään.Tämän arvion teki lääkäri ja nyt vain kotona kera kissan.

P.s Jotenkin vinoa sekin että keikkafirmat elvisteli viesteissään että nyt me tarvimme sinua.

Ei mitään ekstraa.Olisi ollut mahtavaa jos esim työkohteessa olisi ollut tarjolla ilmainen ateria että ei olisi tarvinnut koko ajan miettiä eväitä.Niiden hankintaa ja kuljettamista. Jotakin mutta ei mitään. Palkkataso heillä myöskin matalampi kuin parilla muulla töitä välittävällä firmalla( 2 e h).

Kun tämä näytelmä on näytelty ja ohi niin monille jää luu kouraan ja en puhu ainoastaan meistä sote-alan työntekijöistä. 

VOIMIA MEILLE KAIKILLE!

 

 

Muokattu - Sebucom60
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...