Jump to content
MAINOS

Keikkatyö korona-aikana


Lähäri92

Recommended Posts

Nyt oli tullut ohjeistus että hoitajien kulkua eri yksiköiden välillä pitää välttää. Olen osa-aikaisessa työsuhteessa toiseen yksikköön ja teen lisäksi toiseen yksikköön keikkaa. Miten tämä vaikuttaa tuleviin työvuoroihin kun niitä on tulossa molempiin yksiköihin? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kannattaa kysyä työnantajalta, luultavasti pitää perua toiseen paikkaan vuorosi. Kenties tarjoavat sinulle mahdollisuutta sitoutua enemmän yhteen yksikköön tai sitä kannattaa itsekin kysyä, jos kiinnostaa. 

Mä olen järkeillyt ettei nyt ole hyvä aika heilua ympäriinsä ja tiivistänyt keikkailua muutamiin paikkoihin n. 1 -1,5 kk sitten jo, ja nyt viime aikoina edelleen suppeampaan ja nyt viimeksi hankin itselleni sijaisuuden lähikuukausiksi, joka alkaa pian. Sen ohella en keikkaa muualle, ennen kuin epidemiatilanne on laantunut/ohi tai muuten tilanne muuttuu (esim. vasta-ainetestaus, ym...mutta tämä spekulaatiota) .Aika nopeasti sain töitä mistä halusinkin. Muuten tykkäisin keikkailla eri paikoissa mutta tällä hetkellä on yleisesti ja myös omalta kannalta järkevämpää olla yhdessä paikassa töissä. Luotan myös uuteen työnantajaani enemmän tietyissä asioissa mitä tulee mm.suojavälineistöön ja yleiseen asioiden toimivuuteen. 

 

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoilla ollaan.Keikkafirmojenkin pitää nyt huolehtia siitä että porukka ei ravaa sinne sun tänne alvariinsa.Itse olen tehnyt omat ratkaisuni ja kannustanut muitakin.  Yksi hyvä kohde jonka kokee turvalliseksi ja kaikinpuolin hyväksi sekä luotettavaksi.

Kyllähän me tiedetään joidenkin firmojen meininki ja nyt he sitten jo lööpeissä.Minusta hyviä suosituksia on ollut jo jonkin aikaa mutta eri asia miten niitä noudatetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä jään ilman leipää jos en ota keikkoja sieltä mistä saan. Hoitovapaalla kun pystyn tekemään vain puolison vapaapäivinä keikkaa, eikä yhdessä yksikössä välttämättä ole töitä juuri niille päiville. Kaunis ajatus tuo keskittäminen, mutta toteutus utopiaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mulla vähän sama tilanne kun Putkosella. Olen siis vaihtamassa tuohon keikkapaikkaani kesäksi, tässä mihin mulla on nyt osa-aika soppari toiminta on kaiken suhteen hyvin sinnepäin eikä esimiehiltä tule mihinkään mitään selkeää vastausta. Minulla on määräaikainen sopimus joten ei auta kun sinnitellä sen loppuun... Kyseessä on kuntoutusosasto jonne ei tietenkään nyt tule uusia asiakkaita joten töitä siellä ei ole enempää. Lisäksi en pärjää taloudellisesti tällä hetkellä pelkästään osa-aikaisen palkalla. Kiva kuulla Putkone että on muitakin samassa veneessä! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Putkone kirjoitti:

Minä jään ilman leipää jos en ota keikkoja sieltä mistä saan. Hoitovapaalla kun pystyn tekemään vain puolison vapaapäivinä keikkaa, eikä yhdessä yksikössä välttämättä ole töitä juuri niille päiville. Kaunis ajatus tuo keskittäminen, mutta toteutus utopiaa.

Tietty meillä on henkilökohtaiset tilanteet ja taloudelliset kurimukset. Itse meinaan mennä nyt tosi pienillä. Ehkä sillä tavoin kestää pää ja ahdistus pysyy aisoissa.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokos muuten keikkafirmojen liksoissa alkaa näkyä hoitajien puute? Tuossa jo mainosteltiin lähihoitajalle 17€/h keikkatyöstä, vois melkein miettiä jo hoitotyöhön jalkautumista, Seuren liksalla en ajatellu liikahtaa. 

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Satu kirjoitti:

Jokos muuten keikkafirmojen liksoissa alkaa näkyä hoitajien puute? Tuossa jo mainosteltiin lähihoitajalle 17€/h keikkatyöstä, vois melkein miettiä jo hoitotyöhön jalkautumista, Seuren liksalla en ajatellu liikahtaa. 

Ei näy ja osalla firmoista on keikat minimissään.Omat työntekijät venyvät ja tekevät lisävuoroja jotta liikkuvuus pysyisi hallinassa.Seure heittänyt porukkaa pellolle .Mm keittiö.Päiväkoti ym.Yt -neuvottelut oli isot.

Viimeisin uutisointi Seurelaisille oli vinkkimuistio jossa neuvottiin miten haet päivärahaa ja muita työttömyysetuuksia ym

 

Ei kiitoksia eikä mitään muutakaan. Mut ihan sama . 

Varmaankin sairaanhoitajille on keikkaa.Siitä en tiedä.Itse olen sote-alan ohjaaja.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5 tuntia sitten, Satu kirjoitti:

Jokos muuten keikkafirmojen liksoissa alkaa näkyä hoitajien puute? Tuossa jo mainosteltiin lähihoitajalle 17€/h keikkatyöstä, vois melkein miettiä jo hoitotyöhön jalkautumista, Seuren liksalla en ajatellu liikahtaa. 

Ainakin joissain paikoissa on päivöhoidosta siirretty lähihoitajia muihin töihin niin paljon, että keikkoja on ainakin vanhuspuolella vähemmän kuin ennen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri nyt, Putkone kirjoitti:

Ainakin joissain paikoissa on päivöhoidosta siirretty lähihoitajia muihin töihin niin paljon, että keikkoja on ainakin vanhuspuolella vähemmän kuin ennen.

Samoin vammaispuolen päivätoimintakeskuksista esim on porukka laitettu kaikenmaailman asumis ym yksiköihin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
5.4.2020 klo 22.48, Putkone kirjoitti:

Minä jään ilman leipää jos en ota keikkoja sieltä mistä saan. Hoitovapaalla kun pystyn tekemään vain puolison vapaapäivinä keikkaa, eikä yhdessä yksikössä välttämättä ole töitä juuri niille päiville. Kaunis ajatus tuo keskittäminen, mutta toteutus utopiaa.

Et ole ainoa. Sulla on sentään työssäkäyvä puoliso, eikä lomautettu.

Sh:na ymmärtänet, kannattaako riskeerata monen potilaan terveys tai henki sun tulojen takia?

Kuinka monessa perheessä on molemmat vanhemmat lomautettuina?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, hoitoalalla kirjoitti:

Et ole ainoa. Sulla on sentään työssäkäyvä puoliso, eikä lomautettu.

Sh:na ymmärtänet, kannattaako riskeerata monen potilaan terveys tai henki sun tulojen takia?

Kuinka monessa perheessä on molemmat vanhemmat lomautettuina?

Nyt kannattaa jokaisen harkita siirtojansa.Nyt vasta tuli tiukka ohjeistus parilta keikkafirmalta pääkaupunkiseudulla että keikkalainen ei voi surfata paikasta toiseen.Yksiköiden on miettittävä joka kerta tarkasti miten hoitavat puutevuorot.

Itse keskitin keikkailun yhteen paikkaan ainoastaan ja sain siitä kiitosta.Sitten tajusin että ovet kävi ees taas ja vierasta porukkaa oli sitten niin että päät meinas yhteen kolista.

Meillä jokaisella on omat taloudelliset haasteet ja rajoitteet. Tärkeintä nyt on pysyä terveenä sekä hengissä.

Se menee kaiken edelle.

Oma lukunsa on myöskin asiakkaiden sijottaminen ja muutot tänä aikana.Tästäkin olemme saaneet kuulla tosi surullisia uutisia. Kaikki ylimääräinen liikkuminen ja heiluminen nyt ja edelleen minimiin.Myöskin siviilissä !

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...