Jump to content
MAINOS

Työpaikalla epäily


Suvianneli

Recommended Posts

Jos työpaikalla on työntekijällä epäily tai asukkaalla niin eikö työnantajalla ole velvollisuus ilmoittaa työntekijöille asiasta? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Työntekijöiden terveystiedot ovat salassapidettäviä. Asukkaaseen liittyvä epäily taas vaikuttaa hoitoon ja henkilökunnan suojautumiseen, joten luulisi siitä ilmoitettavan. Mutta näistäkin asioista hoitajilla on taasen salassapitovelvollisuus. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17 tuntia sitten, Suvianneli kirjoitti:

Jos työpaikalla on työntekijällä epäily tai asukkaalla niin eikö työnantajalla ole velvollisuus ilmoittaa työntekijöille asiasta? 

Kysyin keikkaifirmalta että otetaanko minuun yhteys jos olen käynyt lähiaikoina keikalla paikassa jossa nyt sairastuneita niin ei voi kuulema velvoittaa.Samoin kun olen menossa keikalle.Kysyin että otetaanko minuun puhelimitse yhteys ennen vuoroon menoa että heillä on todettu koronaa.Ei voi kuulema velvoittaa.Saan tietää sen kun olen yksikön ovella.

Minulla on oikeus mielestäni tietää ja oikeus myöskin valita menenkö vai enkö mene.No nyt olen supistanut työskentelyn vain yhteen kohteeseen. Sen kestää vielä pää.Ehkä.Voimia kaikille kiertolaisille ja varsinkin esim kotihoitoon!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Meidän työpaikalla yhdellä työntekijällä todettiin korona. Siitä ei suoraan kerrottu kuin joillekin valikoiduille, mutta huhuja liikkui ja suoraan kysyttäessä esimieheltä hän myönsi, että yksi työntekijä on koronan vuoksi pois ja kaksi karanteenissa, koska he olivat olleet yli 30 min ajan samassa tilassa ruokailemassa.

Suositus suojaimista on meidän työpaikalla sellainen, että maski laitetaan vain, jos potilas on immunosupprimoitu.  Korona ei siis ole muuttanut käytäntöjä yhtään.
Jostainhan tämä työntekijä on viruksensa saanut, työpaikalta mahdollisesti. Ties miten monta oireetonta tai vähäoireista kantajaa joukossamme on ja mahdollisesti tartutamme myös potilaita, jotka pääosin ovat polillamme iäkkäitä.
Sitäkään en ymmärrä mistä on napattu tuo 30 min, kun THL:n mukaan  15 min voi riittää normaalia kanssakäymistä, mm. puhetta ja lyhyempikin aika silloin, jos toinen yskii tai aivastelee. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Siis kyllähän korona voi tarttua ajasta riippumatta, siksi kuulostaa vähän erikoiselta. Toki mitä pidempään viettää aikaa esimerkiksi kasvokkain puhuessa ihmisten kanssa, niin sitä suuremmaksi kasvaa riski saada tartunta itselleenkin. Toki sen tartunnan voi saada myös ekan puolen minuutin aikana, jos on huono tuuri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...