Jump to content
MAINOS

Ahdistelu


kotihoitaja-

Recommended Posts

Työskentelen kotihoidossa ja hiljattain jouduin asiakkaan luona seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. (Taustaa sen verran että asiakkaalla ei minkäänlaista muistisairautta tai muistiongelmaa joka tekisi hänestä syyntakeettoman, vaan on toiminut täydessä tietoisuudessa, lievää ahdistelua ollut joka hoitajaa kohtaan aiemminkin). Tein asiasta työsuojeluilmoituksen ja pyysin esimieheltäni ettei minun tarvitsisi kyseisellä asiakkaalla käydä. Esimies ei tähän sillä kertaa oikein kommentoinut, kehoitti vain tulla juttelemaan jos asia jää vaivaamaan. 
Nyt kuitenkin eilen huomasin että seuraavalle päivälle minulle oli jaettu kyseisen asiakkaan käynti, jolloin menin pomoltani epätoivoisena pyytämään että jos joku muu voisi mennä kun tilanne vieläkin itseä kovasti ahdistaa ja pelottaa. Esimies tähän totesi vain etten voi ikuisesti vältellä tämän asiakkaan luona käymistä ja on nyt vain mentävä. 
Koen että oikeuksiani tässä on sorrettu ja olen ajatellut olevani yhteydessä ylempään tahoon jotta saisin vapautuksen tämän asiakkaan hoitamisesta. Olen kuitenkin koeajalla, ja kysymykseni kuuluukin: jos ilmoituksen teen uudelleen ja kieltäydyn ehdottomasti asiakasta hoitamasta, voidaanko minut irtisanoa tällä perusteella, ja jos voidaan niin auttaako liitto tässä asiassa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...