Jump to content
MAINOS

Koeajalla irtisanoutuminen


Ensihoituri

Recommended Posts

Moikka,

Aloitin sairaanhoitajana määräaikaisessa työsuhteessa 4vk sitten. Työt sovittu määräaikaisena marraskuulle asti, työsuhteessa on kuitenkin 2kk koeaika. 

 

Työ ei vastaa odotuksiani, en yksinkertaisesti viihdy työssäni. Työilmapiiri ankea, paljon seläntakana pas*an puhumista, valittamista ja kaikesta kitisemistä. Työnkuva ei nappaa eikä omasta mielestäni "ole minua varten". Ts. en haluaisi olla kyseisessä työpaikassa vielä puoltavuotta hommissa. 

Voinko koeaikaan vedoten käydä ilmoittamassa osastonhoitajalle, että lopetan työt esim viikkoa ennen koeajan päättymistä ja asia on sitten OK? Voiko poikkeuslaki vaikuttaa asiaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Voit tietysti sanoa itsesi irti koeajalla ja lähteä vaikka heti lämpsimään mutta karenssihan siinä tietty paukkuu mutta voithan vaikka tehdä keikkaa karenssin ajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Irtisanoin myös itseni koeajalla edellisestä työpaikasta ja työ päättyi siihen paikkaan. Tosin kannattaa nyt vielä varmistaa vaikuttaako valmiuslaki nyt tähänkin. Ja juu karenssin löivät, mutta eihän nämä työt lopu... Ei kannata jäädä kärvistelemään jos itsestä siltä tuntuu. Tämä toki minun mielipiteeni, mutta näin tein myös itse. Muuten seuraus olisi ollut tod.näk. burnout. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Lähäri20 kirjoitti:

Irtisanoin myös itseni koeajalla edellisestä työpaikasta ja työ päättyi siihen paikkaan. Tosin kannattaa nyt vielä varmistaa vaikuttaako valmiuslaki nyt tähänkin. Ja juu karenssin löivät, mutta eihän nämä työt lopu... Ei kannata jäädä kärvistelemään jos itsestä siltä tuntuu. Tämä toki minun mielipiteeni, mutta näin tein myös itse. Muuten seuraus olisi ollut tod.näk. burnout. 

Masennus ja eläkepäivät

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koeajalla ei irtisanouduta vaan työsuhde puretaan koeaikaan vedoten. Kaksi eri asiaa lakiteknisesti vaikka puhekielessä nämä sekoittuvat yleensä. 

  • Tykkää 2

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olet oikeassa mutta niin tai näin.Minulle oli tärkeintä todeta että se oli siinä ja lähden samantien.Kiitos ja kumarrus!

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Minulla tässä vähän samanlainen tilanne päällä. Aloitin määräaikaisen sopparin osastolla jossa en viihdy. Koeajalla ollaan vielä ja mietin että pitäisikö lopettaa tuolla ja hakeutua muualle töihin. Mutta vaikuttaako valmiuslaki oikeuteeni purkaa työsuhde? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
8 tuntia sitten, Etähoito kirjoitti:

Sama tilanne on itsellänikin, ei periaatteessa merkitty edes koeaikaa työsopimukseen/ siin. Toinen vasta alkamassa myöhemmin. Pitää selvittää miten menee jos toisen työpaikan rekry onnistuukin. Mutta oli tähän viittaava kysymys, onko työnantajalla velvollisuus antaa kirjallisena työpaikan hakemisesta ja valinnasta? Nyt itsellä tunne asiasta, että työnantaja palkannut opiskelijan ennen valmistunutta. En nyt aio tehdä suurta numeroa tästä, mutta on tuo periaatteellisesti väärin.

Kyllä koeaika on aina Sote-alan töissä.Varmaan eri asia on se että ensin on tehnyt sijaisuutta ja sitten vakinaistetaan.Koeajan merkitys on tärkeä.Työsuhteen voi purkaa välittömästi puolin ja toisin koeajan puiteissa.

Kun koeaika loppuu niin normi irtisanomisaika astuu voimaan. Työnantaja saa palkata kenet haluaa.Tietty jos kyseessä on virallinen/julkinen haku niin tuskin opiskelijaa valitaan ennen valmistumista.Tästä jää vähän epäselsväksi se että puhutaanko vakituisista työsuhteista taikka pidemmistä sijaisuuksista jne 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

13 hours ago, Etähoito said:

työnantaja palkannut opiskelijan ennen valmistunutta. En nyt aio tehdä suurta numeroa tästä, mutta on tuo periaatteellisesti väärin.

Ei opiskelijan palkkaaminen ole mitenkään väärin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

34 minuuttia sitten, jupet kirjoitti:

Ei opiskelijan palkkaaminen ole mitenkään väärin.

Itse tein kivikaudella paikallisessa psyk.päivystyksessä koko opiskeluajan puolikasta ja heti kun valmistuin niin toimi oli takataskussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...