Jump to content
MAINOS

HS: Malariaan sairastunut jo 10 suomalaista

Guest S-hoo

Recommended Posts

Mikä siinä estolääkityksen ottamisessa on niin vaikeaa? Onko tietämättömyys pätevä syy jättää lääkitykset ottamatta? Eikö matkustajalla ole mitään velvoitetta ottaa selvää kohdemaan tautitilanteesta ja rokotussuosituksista? Vai ajatellaanko, ettei edes tarvitse eikä kannata estohoitaa, kun Suomessa saa kuitenkin tartunnan sattuessa niin hyvää hoitoa...

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Malariaan+sairastunut+jo+kymmenen+suomalaista/1135241090928

MAINOS

Meille tuli töissä sposti tartuntatautivastaavalta ja siinä sanottiin et lääkitys jatkossa aina malaria-alueelle joten oisko niin että lääkäritkään ei aina määrää estolääkitystä tms...

Mut on se sen verran pirullinen tauti etten ymmärrä miks kukaan ottaa ees riskiä vaik Suomessa hyvin hoidettaisikin... huh.gif

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

OT alkaa

Seiskahan on jo pitkään uutisoinut yhdestä "malariaan" sairastuneesta:

http://www.seiska.fi/lehti/2008/_a85239/seiskassa+462008/

OT päättyy

Eihän tuo nyt hirveän OT ollut. Kun kyseessä oli julkisuudella itseään elättävä henkilö, niin ehkäpä siitä taviksetkin näkevät millainen tauti on kyseessä. Tuksustahan oli kuvia naama turpeena cpapissa, ja jutussa mainittiin että dialyysiäkin tarvittiin. Eli ei mikään pikkujuttu, saatana.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Tuksustahan oli kuvia naama turpeena cpapissa,

Ja tuksusta mainittiin että oli hengityskoneessa ja samalla kuva, jossa CPAP. Mutta se hengityskone-termi kun on paljon myyvämpi.

Mutta koko tapahtumaketjunhan syy oli se, että tuksupuksu ei viitsinyt/ehtinyt itse lähteä hakemaan profylaktista lääkitystä lääkäriltä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Mutta se hengityskone-termi kun on paljon myyvämpi.

Enpä usko että kyse on myyvemmästä termistä,  vaan ihan siitä, ettei maallikkotoimittaja tiedä mitä eroa noilla on, tai ole välttämättä edes kuullut koskaan mistään CPAPista.

Hengityskone/-laitehan eikös voi myös tarkoittaa esim. bipap visionia? Siis jos mietitään ihan puhtaasti terminä, taitaa bipap ainakin mainostaa vehjettä hengityslaitteena ja aika ajoin saneluista sen myös bongaa...Ja toisaalta onhan esim. servossa painetuki/cpap-moodi? Siis totaalisen ot, mutta kunhan vaan tuli mieleen...

Ja voihan nuo cpap-kuvat olla toipuvasta tuksusta? Jos putki on jossain vaiheessa ollutkin kurkussa niin tuskin ovat ehtineet/halunneet kuvaajaa siinä vaiheessa paikalle...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Mutta koko tapahtumaketjunhan syy oli se, että tuksupuksu ei viitsinyt/ehtinyt itse lähteä hakemaan profylaktista lääkitystä lääkäriltä.

Luotettavan lähteen (Seiska ;)) mukaan oli pistänyt matkakaverinsa hakemaan estolääkitystä päivää ennen reissua, kun itse ei ehtinyt. Lehdessä sitten Tuksun sisko ihmettelee/päivittelee kun lääkäri ei ollut suostunut sitä kirjoittamaan.

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

• 1 month later...

OT alkaa

Seiskahan on jo pitkään uutisoinut yhdestä "malariaan" sairastuneesta:

http://www.seiska.fi/lehti/2008/_a85239/seiskassa+462008/

OT päättyy

Eihän tuo nyt hirveän OT ollut. Kun kyseessä oli julkisuudella itseään elättävä henkilö, niin ehkäpä siitä taviksetkin näkevät millainen tauti on kyseessä. Tuksustahan oli kuvia naama turpeena cpapissa, ja jutussa mainittiin että dialyysiäkin tarvittiin. Eli ei mikään pikkujuttu, saatana.

Ei tosiaan mikään pikkujuttu. Nythän Tuksu kertoo blogissaan, että hänellä lakkasivat aivotkin toimimasta!

"Lääkärit sanoivat Tukholmasta lentäneille vanhemmilleni, että nyt täytyy osata varautua myös pahimpaan. Keuhkoni eivät toimineet, samoin munuaiset ja aivot, olin erittäin vakavassa tilassa."

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...