Ex-hoitqjampian Posted March 25, 2020 Share Posted March 25, 2020 Hei, milloin voi saada palkallista sairauslomaa, jos on vasta aloittanut työsuhteen? Mulla alkoi viime viikolla työt, mutta polven nivelrikko äitynyt niin pahaksi jo heti nyt, että sairasloma häämöttää jo ihan kohta :((. Mutta onko palkatonta? Ei millään olisi varaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torlohka Posted March 28, 2020 Share Posted March 28, 2020 Yleensä todistuksella että on sairas saa sairaslomaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ex-hoitqjampian Posted March 30, 2020 Author Share Posted March 30, 2020 Olen luullut, että työsuhteen pitää olla tietyn aikaa kestänyt, jotta sairasloma palkallista? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebucom60 Posted March 30, 2020 Share Posted March 30, 2020 (edited) 7 tuntia sitten, Ex-hoitqjampian kirjoitti: Olen luullut, että työsuhteen pitää olla tietyn aikaa kestänyt, jotta sairasloma palkallista? Samat aatokset.Joskus mun olisi pitänyt olla työsuhteessa vähintään kuukausi jotta olisi ollut oikeus palkalliseen sairauslomaan 100%.Taisi olla minulla 50 %.Vielä kun rullasi koeaika työsuhteessa niin taisin jäädä sille tielle.Eihän siinä työnantajakin taputa käsiään kun on tajunnut palkanneensa työrajoitteisen ihmisen. Edited March 30, 2020 by Sebucom60 Link to comment Share on other sites More sharing options...
November Posted March 30, 2020 Share Posted March 30, 2020 (edited) Riippuu mikä työehtosopimus työpaikallasi on. KVTES sanoo: "Edellytyksenä sairausajan palkan saamiselle on, että palvelussuhde on välittömästi ennen sairauslomaa jatkunut vähintään 60 kalenteripäivää." Yksityisen sosiaalialan TES taas rajoittaa sairauslomapäiviä työsuhteen keston mukaan seuraavasti: alle 1 kk = sairastumispäivä ja 9 seuraavaa arkipäivää 50% palkasta 1 kk - 3 vuotta = 28 kalenteripäivää jne. Muoks. oli pakko tavata vielä uudestaan tuota KVTESsiä, kun tuntui aika kohtuuttomalta, niin olihan siinä lisäys, että jos ei ole 60 pvää työsuhdetta takana, on oikeutettu palkkaan 14 vrk:n ajalta. Edited March 30, 2020 by November Tarkennus Sebucom60 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts