Jump to content
MAINOS

Sairausajan palkka, vasta aloittanut töissä


Ex-hoitqjampian

Recommended Posts

Hei,

milloin voi saada palkallista sairauslomaa, jos on vasta aloittanut työsuhteen? Mulla alkoi viime viikolla työt, mutta polven nivelrikko äitynyt niin pahaksi jo heti nyt, että sairasloma häämöttää jo ihan kohta :((. Mutta onko palkatonta? Ei millään olisi varaa :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
7 tuntia sitten, Ex-hoitqjampian kirjoitti:

Olen luullut, että työsuhteen pitää olla tietyn aikaa kestänyt, jotta sairasloma palkallista? 

Samat aatokset.Joskus mun olisi pitänyt olla työsuhteessa vähintään kuukausi jotta olisi ollut oikeus palkalliseen sairauslomaan 100%.Taisi olla minulla 50 %.Vielä kun rullasi koeaika työsuhteessa niin taisin jäädä sille tielle.Eihän siinä työnantajakin taputa käsiään kun on tajunnut palkanneensa  työrajoitteisen ihmisen.

 

Muokattu - Sebucom60
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu mikä työehtosopimus työpaikallasi on.

KVTES sanoo: "Edellytyksenä sairausajan palkan saamiselle on, että palvelussuhde on välittömästi ennen sairauslomaa jatkunut vähintään 60 kalenteripäivää." 

Yksityisen sosiaalialan TES taas rajoittaa sairauslomapäiviä työsuhteen keston mukaan seuraavasti:

alle 1 kk = sairastumispäivä ja 9 seuraavaa arkipäivää 50% palkasta

1 kk - 3 vuotta = 28 kalenteripäivää

jne.

Muoks. oli pakko tavata vielä uudestaan tuota KVTESsiä, kun tuntui aika kohtuuttomalta, niin olihan siinä lisäys, että jos ei ole 60 pvää työsuhdetta takana, on oikeutettu palkkaan 14 vrk:n ajalta.

Muokattu - November
Tarkennus
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...