Jump to content
MAINOS

Poikkeuslaki ja irtisanoutuminen


Ahdistunut hoitsu

Recommended Posts

Onko muita työpaikkaa vaihtavia? Minulle väläyteltiin 4 kuukauden irtisanomisaikaa, koska heillä on siihen oikeus. Mitään kunnon perusteluita ei ole. Olen siirtymässä Hus:n puolelle töihin, joten tarkoitus ei ole paeta vastuuta, vaikka riskiryhmään kuulunkin. Voiko työnajntaja vain poikkeuslain perusteella määrätä 4kk irtisanomisajan, vaikka muutoin tilanne on rauhallinen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Täällä yksi viime viikolla irtisanoutunut! Työpaikkaa myöskin itse vaihtamassa, en alaa. Soittelin esimiehen kanssa ja hän sanoi, että lähtökohtaisesti normaalilla irtisanomisajalla mennään, jollei tilanne eskaloidu sinä aikana. Irtisanomisaikaahan voi pidentää ad. 4 kk vain, jos työnantajalla on koronasta johtuva työvoimapula, ei mistään muusta syystä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minua kiinnostaa, miten valmiuslaki ja sen mahdollistama irtisanomisajan pidentäminen vaikuttaa, jos päädyn työsuhteen päättämiseen koeajalla, jolloin varsinaista irtisanomisaikaa ei ole? 

Muokattu - Tantantaa
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teillä on liitot tukenanne, hyödyntäkää niitä tämmösissä epäselvissä tilanteissa. Toivottavasti siis kuulutte liittoon. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulun liittoon ja he yrittävät nyt asiaa hoitaa. Minulle sanottiin, että irtisanomisaika on neljä kk, en saanut sen enempää perusteluita. Minulta peruttiin jo loma ilman perusteluita, että näin toimii jotkut sairaalat. Sitten vielä ihmetellään, kun ei ole työntekijöitä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...