Jump to content
MAINOS

Hoitotakuu-topic


Kerde

Recommended Posts

Kysymys I: Mitä käytännössä tarkoittaa, että potilaan on saatava yhteys terveysasemalle 3pvän kuluessa? Ts. vaaditaanko tässä potilaalta jatkuvaa yritystä saada yhteys kolmen vuorokauden kuluessa vai riittääkö, että ta on auki ma-pe 8-16?

Voiko potilas tehdä valituksen koska ei saanut yhteyttä kolmessa päivässä, kun yritti soittaa ma klo 8:20, ti 10:30 ja vaikkapa vielä ke 14:30 ja juuri silloin ei oo ehditty vastaamaan? (Joskus näinkin voi käydä jos ei yritä useampaa kertaa peräkkäin? (Nimim meidän ta:n puhelimeen vastaamisprosentti on jotain 65-70%...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kysymys I: Mitä käytännössä tarkoittaa, että potilaan on saatava yhteys terveysasemalle 3pvän kuluessa? Ts. vaaditaanko tässä potilaalta jatkuvaa yritystä saada yhteys kolmen vuorokauden kuluessa vai riittääkö, että ta on auki ma-pe 8-16?

Voiko potilas tehdä valituksen koska ei saanut yhteyttä kolmessa päivässä, kun yritti soittaa ma klo 8:20, ti 10:30 ja vaikkapa vielä ke 14:30 ja juuri silloin ei oo ehditty vastaamaan? (Joskus näinkin voi käydä jos ei yritä useampaa kertaa peräkkäin? (Nimim meidän ta:n puhelimeen vastaamisprosentti on jotain 65-70%...)

1. Se tarkoittaa et saat jonkun elävänä langan päähän kiinni. Eli kun vastaanottovirkailija vastaa niin olet saanut sitä "palvelua" ja sen vastaajan täytyisi kirjata sinun hoitokertomukseesi, että olet soittanut ja kertonut vaivasta x... silloin täyttyy se "hoitotakuu...

Kannattaa tehdä valitus ettet ole saanut tarvittavaa "hoitoa"

Ne kyllä luultavimmin vastaavat, että silloin on juuri ollut sen ja sen verran puheluita jonka vuoksi kukaan ei ole kerinnyt palvelemaan sinua. Ja se henkilö joka on ollut vastaamassa puheluihin on ollut liian työllistetty vastaamaan siihen juuri sillä hetkellä. Teidän olisi pitänyt yrittää soittaa useammin peräkkäin, että Teitä olisi voitu palvella.

Mun mielestä tämä "hoitotaakuu" on ollut ihan susi jo syntyessään...

Niin unohtui ihan et sun täytyy yrittää varata aikaa oliko se 8.30 vai 9.00 --- 10.00 välillä muu aika on muille asioille varattu... Jos en ihan väärin muista?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis tää ei ollu mikään omaakroppaakolottaa-aihe.

Kun siis just siks mietin, kun on näitä ruokatunnilla puhelinta pommittavia jotka ei yllätysyllätys ehkä saa ketään kiinni. (Ruokatunti se on hoitajillakin...) Voiko sillä perusteella nostaa oikeusjutun? (Siis en mä tässä ees oma persustani pelastaakseni mieti asiaa vaan lähinnä organisaation kannalta, meillä kun tää on nykyään jatkuvan pohdinnan alla töissä.)

Ja sihteerin kyssäriin; on terveysasema-kohtaista milloin on toivottavaa soittaa mitäkin. Tuo mainitsema kellonaika on yleensä kiireellisen hoidon tarpeessa oleville. Meillä sellaista ei tunneta, koska kiireellisissä asioissa yhteys otetaan terveysneuvontaa ja ne varaa ajat samalle päivälle tai sitten tulevat suoraan ta:lle. Kaikki kiireetön ajanvaraus, lab-vast, rokotuskyssärit ja muut soitetaan klo 8-16 arkisin.

Mut teoriassa siis, meniskö läpi jos potilas nostais oikeusjutun ettei saanu yhteyttä terveysasemalle 3 päivän kuluessa, koska yritti soittaa pari minuuttia kerrallaan ruokatuntinsa aikana?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mut teoriassa siis, meniskö läpi jos potilas nostais oikeusjutun ettei saanu yhteyttä terveysasemalle 3 päivän kuluessa, koska yritti soittaa pari minuuttia kerrallaan ruokatuntinsa aikana?

Ei, sillä kyllähän tämän henkilön täytyy yrittää ottaa muullakin tavalla yhteyttä terveysasemalle jos puhelimella ei ole onnistunut, vaikkapa käymällä terveysasemalla.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...