Jump to content
MAINOS

Onko muita jotka kokeneet syrjintää työkokemuksen vuoksi?


HoitsuJ

Recommended Posts

Onko muut kokeneet, että aikaisempi työkokemus on vaikeuttanut työtarjouksien saamista ja työn hakua?

Itsellä on useita kokemuksia. Olen siis sh opiskelija, jolla lähihoitajatutkinto pohjalla. Kokemusta vanhustyöstä, mutta olen ollut myös sisätaudeilla sijaisuuksissa n. vuoden ajan. Olen oman suuntautumiseni mukaan yrittänyt hakea töitä erikoissairaanhoidosta, mutta minuun ei oteta edes yhteyttä. Samoja paikkoja on hakeneet myös muut tuntemani sh opiskelijat ja he ovat päässeet haastatteluun, sekä saaneet paikan. Puhutaan siis kesätöistä. Heillä taas ei ole mitään hoitoalan kokemusta pohjalla tai harjoittelua kyseisellä osastolla. Sen sijaan työhakemuksiani huomioidaan jatkuvasti geriatrisella puolella, vaikka en ole sinne hakenut tai antanut lupaa hyödyntää hakemuksiani siellä.

Yhdessä harjoittelupaikassani pääsin haastatteluun, koska molemmat ohjaajani suosittelivat minua kesäksi töihin. Aluksi haastattelussa haastattelija oli hyvin kiinnostunut opinnoistani ja siitä miten pärjäsin harjoittelussa. Kun puheeksi tuli työkokemukseni hän torppasi heti että en kokemuksellani tule pärjäämään osastolla. Myöhemmin sain kuulla, että toinen harjoittelussa ollut sh opiskelija oli saanut ilman mitään hoitotyön kokemusta osastolta töitä. Myös eräs juuri valmistunut lähihoitaja, joka ei ikinä sairaalassa ollut ollutkaan sai kyseiseltä osastolta töitä.

Harmittaa todella paljon, koska olisin todennäköisesti ollut pätevämpi näihin tehtäviin, mutta työhakemukseni huomioidaan vain geriatrisille osastoille. Tuntuu, että muut erikoisalat skippaavat hakemukseni heti kun huomaavat vanhustyön kokemuksen. Vaikka olen sisätaudeilla ollut lähes vuoden, siitä ei ole ollut mitään apua työnhakuun. Miten pääsen pois tästä "vanhustyöstä" ja pääsen tekemään oman suuntautumiseni töitä kuten opiskelijakolleegani?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS