Jump to content
MAINOS

Kokemuksia Ruotsista ja vinkkejä työnhakuun


Hellynen

Recommended Posts

Moi!

Olen vastavalmistunut sh ja olen suuntaamassa Ruotsin Jönköpingiin ensi vuoden alussa. Olemme siellä puolisen vuotta, onko kenelläkään antaa vinkkejä esim. työhakuun tms. Mitä kielitaitoon tulee, perusasiat ruotsinkielessä on kunnossa.. pärjääkö sillä? Ja tietysti englanti sujuu. Kiitos jo etukäteen vastauksista! ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Ruotsissa pitää olla nykyään rekisteröitynyt, voidakseen toimia hoitajana. Ei muistaakseni maksa mitään. Muutoin töitä voi hakea suoraan isojen sairaaloiden sivuilta, tehdä "opintokäynnin" ja käydä katsomassa mitä on. Mutta ruotsia kyllä pitäisi puhua kanska flytande.

- OutiPop

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

  Hei!  :)

Olen sairaanhoitajaopiskelija ja valmistun syksyllä 2009. Olen jo pitkää ajatellut lähteväni Ruotsiin töihin heti valmistumiseni jälkeen. Mielellään menisin Tukholmaan, mutta muutkin vaihtoehdot ovat auki. Olen jo suunnitellut lähteväni tammikuussa 2010 ja olisin siellä koko kevään, ehkä jopa pidempään.

Onko kellään kokemusta Ruotsissa työskentelystä? Kuinka helposti sinne pääsee ja minkälainen prosessi se on? Itse olen jo melkein unohtanut koko kielen, mutta olen itse ruvennut taas kertaamaan ruotsia, jotta osaisi sitä jonkin verran ennen lähtöä. Ajatukseni on kuitenkin mennä Ruotsiin juuri oppimaan kieltä, niin lähden sillä mielellä että se on opintomatka sekä mukava kokemus...  :)

Onko ketään muuta jota kiinnostaisi lähteä tähän aikaan Rutosiin töihin? Olisi kiva lähteä jonkun toisen hoitajan kanssa ja vuokrata vaikka yhdessä kaveriakämppä... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille