Jump to content
MAINOS

PK-seudun päivystykset

OldOne

Recommended Posts

Posted

Ylihoitaja on kuulemma kieltänyt Meilahden päivystyspolin työntekijöitä puhumasta polin asioista ulkopuolisille. Ettei tule huonoa mainosta, kun henkilökuntaa on nyttenkin vaikea saada. No, onnea vaan kaikille meikkuun hakijoille, en kerro millaista touhu polilla on, koska se on "kielletty"

MAINOS
Posted

Ylihoitaja on kuulemma kieltänyt Meilahden päivystyspolin työntekijöitä puhumasta polin asioista ulkopuolisille. Ettei tule huonoa mainosta, kun henkilökuntaa on nyttenkin vaikea saada. No, onnea vaan kaikille meikkuun hakijoille, en kerro millaista touhu polilla on, koska se on "kielletty"

Mitäs tapahtuu jos kerrot? Antaako yh piiskaa? ^-^ Helvetettiläinen, nimenomaan siitähän justiinsa pitääkin puhua. Miten te kuvittelette että siellä olot helpottuu jos asioista hyssytellään?!  angry.png

Tilanne alkaa olla helvetillinen kaikilla pk-seudun poleilla, ihmiset on ihan loppuun ajettuja. Henkilökuntaa on ihan oikeasti liian vähän. Juttelin just entisen työmaan duunikaverin kanssa. Siellä oli ollut tilanne että jossa oli ollut kaksi elvaria samaan aikaan, huonokuntoinen pöhö yms normaalit potilaat samaan aikaan. Siellä oli ihan oikeasti loppuneet hoitajat kesken. Helpotusta ei todella ole odotettavissa ennekuin joku kuolee sen takia että resurssit on takapuolesta. Toivottavasti se vuotaa myös julkisuuteen kun niin tapahtuu.

Onneksi pääsin siitä oravanpyörästä irti. Miksi hankkia itselleen mahahaava kun sen rahan saa helpommallakin.

Failure is always an option

Posted

Onneksi pääsin siitä oravanpyörästä irti. Miksi hankkia itselleen mahahaava kun sen rahan saa helpommallakin.

Posted

Piiskasta en tiedä, mutta ylihoitaja oli meikun polin henkilökunnalle tällaisen ukaasin kuulemma antanut.

Posted

Järkyttävää kun nämä tilanteet poleilla on mitä on... angry.png

On se kummallista ettei johtoporras tee yhtään mitään vaikka hyvin tietävät että jengiä on liian vähän ja homma ei toimi. TODELLA valitettavaa että jonkun oikeasti täytyy kuolla, jotta asioille EHKÄ joskus tehtäisiin jotain. Tai onhan niitä potilaita periaatteessa jo kuollutkin sen takia, mutta kyseisistä tapauksista pitäisi näköjään saada aikaiseksi joku kunnon kohu mediassa.

Tasaisin väliajoin sitä kyllä miettii miten terveydenhuollon resurssien parantaminen voi olla niin HELVETIN vaikeaa!!!  angry.png  huh.gif

Onneksi pääsin siitä oravanpyörästä irti.

Vai on se meidän Vantaan poika siirtynyt muille maille...?

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Posted

pitäisi näköjään saada aikaiseksi joku kunnon kohu mediassa.

Nimenomaan! Sen takia näistä pitää puhua.

Vai on se meidän Vantaan poika siirtynyt muille maille...?

Jesh, kyllä maalla on mukavaa  :)
Guest katri
Posted

:) Yllätyin kolleegani kommentista Töölössä- hän väitti, että Meikun poli on kuitenkin yksi niistä "ykköspaikoista" mihin vastavalmistuneet haluaisivat...! Rahat saa todella helpommalla muualla, kohtelukin on parempaa työtovereiden puolesta ihan missä tahansa muualla kuin Meikun polilla. Jengi polilla on niin loppuunpalanutta että huh huh! Työnilo kaukana!

Guest Marsalkka
Posted

vaikka henkilökuntaa on vähän, ei kannata itse uhrautua-->eli kun pomo taas tulee ehdottelemaan iltavuoroa aamuvuoron perään, kun joku on sairastunut, ei kannata jäädä. Jääköön pomot itse esimerkillisesti itse tekemään vuoronsa (mitä en ole koskaan havainnut). Vi###taa ainainen ylimääräisiin vuoroihin anelu. angry.png  Jos käy raskaaksi ainainen alimiehitys, voihan sitä itsekin ottaa pari päivää hermolomaa..... angel.png

Tosiasiahan on se, että nyt saa valita minne menee duuniin. Kohta toivottavasti myös palkastakin neuvotellaan???

Guest katri
Posted

Lisäksi: kun olin jo tehnyt muutaman keikkavuoron Meikun polille "hus:n kautta" niin selvisi, että Työvoimapalvelunkin kautta voi tehdä polille keikkaa (aikaisemmin ei tvp käytössä). Eli selvää vedätystä ja kusetusta, hus:n kautta tekeminenhän on työnantajalle halvempaa. Ja mun edut ja tuntiliksa hus:n kautta huonompi. Keikkalaisilla polilla työvuorot ovat lyhyempiä kuin vakihenkilökunnalla. Henkilökunta tulee iltavuoroon 14:00 kahvitauolle ja keikkalaiset 14:30 suoraan raportille. On se puoli tuntia keikkalaisen palkkaa niin paljon, ettei polilla ole sitä varaa maksaa... angry.png

Posted

vaikka henkilökuntaa on vähän, ei kannata itse uhrautua-->eli kun pomo taas tulee ehdottelemaan iltavuoroa aamuvuoron perään, kun joku on sairastunut, ei kannata jäädä. Jääköön pomot itse esimerkillisesti itse tekemään vuoronsa (mitä en ole koskaan havainnut). Vi###taa ainainen ylimääräisiin vuoroihin anelu.

Juuri näin. Tämä tuntuu olevan hyvin tavallista. Lisäski kunnon ylityökorvauksista on turha unelmoida. Peijaksessa tarjottiin ensimmäisenä 'korvaukseksi' aikahyvitystä. Mikä hemmetin korvaus se on että teet pitkän päivän ja saa sitten toisaalla siitä samat tunnit vapaata. Sehän on vaan työajan siirtoa työnantajan hyväksi ja itse olet kahta väsyneempi. Mä en suostunut näihin. Toki rahanakin sai, mutta normaalin tuntipalkan, mistään ylityökorvauksista ei puhettakaan. Ts ainoa mitä siitä jää käteen, on ei mitään. Ei edes sitä sädekehää pään päälle. Ei ihme että jengi väsyy.
Posted

Juuri näin. Tämä tuntuu olevan hyvin tavallista. Lisäski kunnon ylityökorvauksista on turha unelmoida.

Kiitos.

Guest katri
Posted

Lainaus Teemulta:

***eräässä yövuorossa kysyin eräältä "olen vippari haluatko apua" siihen ko. henkilö vastas "No sulta mä viimeksi apua tarvin", toivottavasti auttoi purkautuminen edes hieman ;)***

No ohhoh! Tosi vittumaista käytöstä! Melkein arvaan kuka on kyseessä. Kertoo kyllä aika paljon kyseisestä henkilöstä. Koskahan tapaus saadaan "vastuuseen" käytöksestään ja suunsoitostaan. Eikö kukaan uskalla ottaa asiaa esille? Pomothan ovat tunnetusti hyssyttelijöitä...

Mun linja on jatkossa se, että kävelen välittömästi vastaavan hoitajan ja sitten ylihoitajan juttusille jos joku soittaa mulle suutaan. Hyvä keino on myös lähteä kesken päivän kotiin, olen tullut töihin- en kuuntelemaan vittuilua. Maha saattaa tulla äkkiä kipeäksi tai jumalaton  migreeni...ihan kesken vuoron...pitäköön paskansa! :o

Posted

Hyvä keino on myös lähteä kesken päivän kotiin, olen tullut töihin- en kuuntelemaan vittuilua. Maha saattaa tulla äkkiä kipeäksi tai jumalaton  migreeni...ihan kesken vuoron...pitäköön paskansa! :o

Tarina kertoo sairaankuljettajasta joka oli saanut sairaalassa paskamaisen vastaanoton. Hän oli jättänyt poltilaan+paarit just siihen paikkaan, keronut mitä ajattelee ko hoitajasta/laitoksesta ja lähtenyt kotia kohti omilla kyydeillä. Hölmistynyt kollega ei voinut muuta kuin ilmoittaa kehään ja työnantajalle tilanteen.

Samana iltapäivänä oli jo ko. sairaankuljettajan sairaslomalappu ollut työnantajan pöydällä.

Niin - minkäs sille voi jos äkillinen mahatauti tms. yllättää...

Posted

Lainaus Teemulta:

***eräässä yövuorossa kysyin eräältä "olen vippari haluatko apua" siihen ko. henkilö vastas "No sulta mä viimeksi apua tarvin", toivottavasti auttoi purkautuminen edes hieman ;)***

tää oli lähes täysin sana tarkka ko. tapahtumasta. Jos tuo avautuminen oikeesti helpotti hänen oloaan, se on ihan ok, mutta jos sitä sais kuunnella jatkuvasti niin kyllä sitä itsekkin osaa sanoa rumasti ;)

Kiitos.

Posted

Kyllähän potilaita kuolee jatkuvasti poleilla resurssipulan vuoksi. Kukaan ei ota asiaa esiin tosissaan - hoitajien piipitys ei kuulu pomojen äänen ylitse. Meidän on turha ottaa asioita henkilökohtaisesti omaan piikkiimme silloin, kun tiedämme syyn olevan resursseissa. Turhautumista voi olla vaikea estää ja silloin katsotaan kenellä pää kestää. Jotkut ryhtyvät vittuilemaan ja toiset ottavat itseensä ja sairastuvat muuten.

Päivystypoli ei sovi kaikille. ;)

Posted

Kyllähän niitä potilaita kuolee pk-seudun surkeasti järjestetyn toiminnan vuoksi. Ei ole edes pitkä aika, kun mariassa kuoli pöhöpotilas siksi, että mariassa ei ole enää anestesialääkäriä kuin virka-aikana. Muina aikoina anestesialääkäri tilataan meilahdesta. No tämä pöhöpotilas päätti mennä hengitysexhaustioon ja sisätautilääkäti ei saanut intuboitua häntä. Anestesialääkärin matka meilahdesta mariaan on yllättävän pitkä jos potilas on hengettömänä.

miksi ei 112???

Kyytihän ei ajamalla lopu...

Posted

Kyllähän potilaita kuolee jatkuvasti poleilla resurssipulan vuoksi. Kukaan ei ota asiaa esiin tosissaan - hoitajien piipitys ei kuulu pomojen äänen ylitse. Meidän on turha ottaa asioita henkilökohtaisesti omaan piikkiimme silloin, kun tiedämme syyn olevan resursseissa. Turhautumista voi olla vaikea estää ja silloin katsotaan kenellä pää kestää. Jotkut ryhtyvät vittuilemaan ja toiset ottavat itseensä ja sairastuvat muuten.

Päivystypoli ei sovi kaikille. ;)

Erittäin hyvin sanottu ettei sovi, mutta jos kysymys on huonoista työoloista, olemattomasta henkilöstöpolitiikasta ja henkkohtaisesta vittuilusta/uhkailusta, niin rohkenenpa olla erittäin eri mieltä ;(

Posted

Nyt puhutaan kaiketi eri asioista. Jos intubaatio ei onnistu sisätautilääkäriltä, niin se voi mahdollisesti onnistua sairaankuljettajalta, joka intuboi useamman kerran vuodessa. Lääkettähän osaa antaa lääkärin määräyksestä vaikka peltiseppä. Ja sairaalasta luulisi löytyvän ammatti-ihmisiä tähän lääkitsemiseen.

Ja jos spekuloidaan kellonaikaa, niin eikös mariassa ole päivällä anestesialääkäri saatavilla - onhan siellä leikkaustoimintaa ja toimenpiteitähuh.gif

Posted

Päivystypoli ei sovi kaikille. 8)

Erittäin hyvin sanottu ettei sovi, mutta jos kysymys on huonoista työoloista, olemattomasta henkilöstöpolitiikasta ja henkkohtaisesta vittuilusta/uhkailusta, niin rohkenenpa olla erittäin eri mieltä ;(

Posted

Outoa toimintaa ylihoitajalla kieltää puhumasta polin asioista ulkopuolella, kuulostaa siltä että tää ylihoitaja ei ole kuullut sananvapaudesta koskaan puhuttavan, Ja varsinkin silloin on puhuttava.

Miksi kieltää asiat jotka ovat todellisia ongelmia koska asioitten kieltämisellä ja lakaisemalla tuo ongelmat meikun homeisten lattioiden alle julki ne tulee ennemmin tai myöhemmin. Niin ja eihän yh paljon nenäässä näytä siellä missä sitä näkyvää työ tehdään potilaiden hyväksi.  angry.png

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Posted

Joskus täytyy olla munaa olla hyväksymättä paskoja työoloja ja lähteä litomaan.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Guest katri
Posted
Aamen :( Huonoilla resusrseilla ja muuten huonoilla työolosuhteilla ei mielestäni ole mitään tekemistä sen kanssa kenelle poli sopii ja kenelle ei. Joskus täytyy olla munaa olla hyväksymättä paskoja työoloja ja lähteä litomaan. Minä ainakin haluan hoitaa potilaani kunnolla.

Hienosti sanottu! Samaa mieltä!

Sisis

Guest voipija
Posted

huh.gif Taas putkahti esiin kaupunkilegendan mittasuhteet saanut juttu siitä, eää potilas kuoli pöhöön kun ei anestesiologi ollut häntä auttamassa. Kuolinsyy lienee kuitenkin vajaatoiminta tai kardiogeeninen sokki. Vaivat ovat kovin sisätautisia ja hoidon voi varmasti aloittaa sissarin johdolla. Johdolla? Talo vilisee ensihoitajia ja lääkäreitä, mutta sairaalan sisäinen toimintamalli ei salli asiansa osaavan ensihoitajan johtaa tilannetta. Elvytys on eri asia, se pitäisi osata, mutta kun potilasta stabiloidaan on hoitojen tapahduttava lääkärin määräyksellä tai ainakin hyväksymänä(sama asia) ellei halua joutua leivättömän pöydän ääreen vastaamaan hoitovirhe- ja korvauskanteisiin. Sairaalan seinien ulkopuolella pelisäännöt ovat aivan erilaiset ja kukin voi velvoitteidensa turvin tehdä parhaansa ja syytteisiin vastataan yhdessä vastuulääkärin kanssa jos sellaisia edes esitetään.

Ja vielä siitä kenelle saa kertoa työpaikan meiningistä. HUSin virallinen ohje tiedottamisesta kertoo, että jokaisella on oikeus tiedottaa omaan työhön liittyvistä asioista huomioiden kuitenkin vaitiolovelvolliuuteen liittyvät asiat. Yksittäisen henkilöön kohdistuvan ikävän sanoman levittäminen täyttää herjauksen tunnusmerkit ja taas lakia rikotaan. Työpaikan ilmapiiriin ja työtahtiin liittyvissä asioissa ei ole mitään salattavaa eikä edes nuhteita voi antaa vaikka pääuutisissa nimen ja naaman kanssa asiasta kertoisi. Huono julkisuus saa aina jokusen mummon valittamaan asiaansa tk-lääkärille ja pois polilta jonottamasta joten antakaa palaa.

Posted

Talo vilisee ensihoitajia ja lääkäreitä, mutta sairaalan sisäinen toimintamalli ei salli asiansa osaavan ensihoitajan johtaa tilannetta.

Hetkinen. Meinaatko siis tosissasi että jos paikalla on sisätautilääkäri ja ensihoitaja, niin ensihoitajan pitäisi saada johtaa tilannetta?
Guest voipija
Posted

En. En tosiaan. Lääkärin pitää johtaa tilannetta ja tehdä päätökset, mutta etupäivystäjänä toimii usein  henkilö jonka kokemukset on varsin rajallisia hätätilapotilaista. Tällöin hoitaja voi varovasti ohjata lääkäriä oikeaan suuntaan kunhan muistaa kenelle vastuu kuuluu. Tosiasia on että johtaminen ontuu usein.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...