Jump to content
MAINOS

Keikkafirmat


Onnee

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 59
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mielestäni keikkafirmojen hoitajille maksamat tuntipalkat ei juurikaan ole kovin kummoiset (yleisesti kuitenkin reilusti alle 20€/h), kun keikkafirmat laskuttaa työnantajaa vähintään 40€/tunti+lisät tietenkin. Joten työpanoksestasi menee kyllä aika iso osa osakkaiden taskuun (kts. Medonen johtajien verotiedot 2007...). Lähinnä tämä on iso syy, ettei keikkafirmat oikein ole lähellä sydäntäni. :)

Seure laskuttaa lähäristä 24e/tunti.Kyllä keikkatyöstä paremman palkan saa, kuin et jos ois vakkarina jossain...

Medone rahastaa, se on selvä...

jep,mut ei voi olla 60 päivää saikulla täydellä palkalla.

Eipä ole sairaslomilla tarvinnut olla sen jälkeen kun siirryin keikkatyöhön.Vakuutus on jos jotain pidempiaikaista sattuisi. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dodiih, perjantaille on sovittu jo 3 haastattelua; Mediverkkoon, Seureelle ja Metsätähteen. Barona oli nopee ja ne haastatteli puhelimessa ja ottivat listoille samoin tein  :) Miten niin epätoivosia saamaan työntekijöitä... Kovasti lupasivat että varmasti riittää töitä somaattisella puolella, ei tarvi vanhuksia lähtee kääntelee vanhainkoteihin/hoivalle.

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en kyl oo päässy sisään tohon systeemiin,siis kun esim. Mediverkko mainostaa tossa,et valitse työpaikkasi ja aikasi itse,niin toiveet siihen näkösteen voi laittaa.Jos mä vaik laittaisin toiveeksi päivätyö,vastaanotossa tai polilla.Niin ei kai niillä sellasta olis.

Ja onko se sellasta et kutsu käy vaikka samana aamuna kun pitäis lähtee ja paikkoja voi olla vaikka viiden päivän aikana viisi?Eikä ed.päivänä välttis tiedä mikä vuoro ja missä seuraavana,entä vapaapäivät?

Esim:yliop.sairaalan usealla eri vuodeosastolla?

Jotenkin ei kuullosta pienten lasten vanhempien hommalta. Jos tarhaan pitää ilmottaa viikkoo etukäteen hoitoajat ja sellasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No keikkojahan sun ei o pakko ottaa vastaan, otat ne mitä haluat tehdä, ei ne määrää et nyt meet tonne ja tonne  :) Keikkafirmoilla on myös pidempiaikasia sijaisuuksia jonkun verran tarjolla. Mä en nimenomaan halua mitään pitkäaikasta vaan keikata ja nähdä eri paikkoja.

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt on tullu tehtyä rundi Mediverkko - Metsätähti - Seure ja Barona puhelimitse

Barona Hoiva maksaa parhaan palkan, on oikeesti aika kova vastavalmistuneelle lähihoitajalle. Seure maksoi huonoiten, ero tosin vaan euron Baronaan tunnilta. Kaks muuta sijoittui tähän välille mutta selkeästi lähemmäs Baronaa kuin Seuretta. Kolmessa paikassa siis kävin tapaamisessa, Barona palkkasi puhelun perusteella (paras palkka mutta ehkä tämä vähän pistää miettimään luotettavuutta..). Kaikkialla oltiin ok sen asian kanssa kun sanoin etten halua tehdä hoivaa/vanhustyötä vaan somaattisille osastoille töihin ja vakuuteltiin että töitä kyllä on.. saas sitten nähä ;D

Harmittaa vaan tuo Seureen palkka koska luulen että suurin osa töistä tulee sitä kautta... Muualla palkasta pystyi neuvottelemaan mutta Seureelta sanottiin suoraan että on listapalkat joista ei neuvotella.

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep,Seure ptyes mukainen,mutta keikkaa riittää.mikä estää tehdä monen firman kautta?

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis joo näinhän mä aion tehdäkin, ei siinä mitään. Helpompi vaan olis sumplia jos yhden firman kautta riittäis töitä tarpeeks.

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikkialla oltiin ok sen asian kanssa kun sanoin etten halua tehdä hoivaa/vanhustyötä vaan somaattisille osastoille töihin ja vakuuteltiin että töitä kyllä on.. saas sitten nähä :D

Tuo lienee päivänselvää.

Vanhuksiin tulet törmäämään ihan joka paikassa, osastotyössä varsinkin. Ellet sitten keikkaile lapsille.

Ymmärrän, että et varmaan tarkoita vanhustyöllä tätä asiaa, mutta taivaan tosi vaan on, että vanhoista ihmisistä ja perushoidosta ei pääse karkuun.

Ettei tulisi yllärinä :).

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis ei tietenkään tuu, toi ymmärrän ja todennäköisesti ne somaattiset osastot mihin minä pääsen, on näitä ikäihmisiä hoitavia. Omat perusteluni tolle etten halua varsinaisesti mihinkään vanhainkoteihin tai hoivalle on tässä asiassa se, että nykyresursseilla kun ei pysty sitä työtä tekemään niin laadukkaasti kun sitä pitäis tehdä, mä luulen että mun eettinen omatunto soimais ja itelle tulis paha mieli. Se mitä oon hoivatyötä tässä harjottelujen aikana ehtinyt näkemään, jää nykyresursseilla lähes tyystin hoitamatta se sosiaalinen puoli mikä siihen työhön kuuluu mun mielestä todella isona osana, ihan vaan sen takia että ei ole aikaa seurustella vanhusten kanssa ja se on raastavaa  :-

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seure tosiaan maksaa huonoimmin mutta pelkkää keikkatyötä tekevälle keikka netti on iso etu, sieltä näkee suoraan mitä on tarjolla ja ei aina tarvitse odottaa sitä puhelua ja miettiä mihin tarjotaan töitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Satu!

Tuolla ylempänä tässä ketjussa kyselit osaisiko kukaan sanoa noita lh-keikkatyöläisen tuntipalkkoja.

Nyt kerrot itse saaneesi palkkatarjoukset kolmelta eri firmalta, mutta edelleenkin täsmälliset euromäärät tuntuvat olevan valtiosalaisuuksien luokkaa  :)

Kehtaisitkos valottaa meitä muitakin - vasta keikkailua harkitsevia - palkkatasosta ihan konkreettisin lukemin?

sisterluck

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meikäläinen veti oman nimensä pois Mediverkon listoilta. Syynä väärin maksettu palkka ja vieläkään ei sitä ole oikaistu, vaikka aikaa on jo kulunut ja kauan sitten sain sähköpostin, jossa palkka luvattiin maksaa seuraavaan iltapäivään mennessä. No tuota iltapäivää ei ole tullut vieläkään.

Liittoon olen ollut yhteydessä ja isot pyörät pyörii nyt. Koko tämän vuoden, mitä siellä oon ollut, on ollut ongelmia palkassa. Milloin väärä prosentti, milloin jonkun toisen ihmisen tilille maksettu, milloin väärän tuntipalkan mukaan jne.

Eli olkaa tarkkoja, jotka teette keikkafirmojen kautta töitä, että saatte rahanne oikein maksettuna itsellenne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joopa joo. Tänään viimein tuli mediverkolta tilinauha, jossa on nyt korjaus edelliseen palkkaan. Kuukausi pitikin odottaa. Ja älkää kuvitelkokaan, että mediverkko maksaisi jotain lakisääteistä korvausta siitä, että maksavat palkan väärin ja myöhässä.

Siihen puljuun en pieraisekaan. Enkä suosittele sitä enää kenellekään muullekaan. miten se menikän... hyvä kello kauas kuuluu, huono kello vielä kauemmas... Maine kulkee firman edellä  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko jollain tietoa tästä kotipalvelut.fi:n toiminnasta. Onko joku töissä? Kertokaa kokemuksianne!

Harvinaisen juosten kusten tehdyt kotisivut niillä ainakin on. Lisäksi suurta luottamusta herättää se, että yrityksestä ei kerrota tietoja eikä vastuuhenkilöiden nimiä näy missään. No, ei niitä tieoja vaikea ollut kaivaa, mutta hyviin tapoihin kuuluisi ne asiat ilmoittaa. Samoin kuin jonkinlainen rekisteriseloste pitäisi olla jos tietoja kerätään. Tai jos edes jonkinlaista suojattua yhteyttä edes käytettäisiin rekrytointilomakkeessa...

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko jollain tietoa tästä kotipalvelut.fi:n toiminnasta. Onko joku töissä? Kertokaa kokemuksianne!

Harvinaisen juosten kusten tehdyt kotisivut niillä ainakin on. Lisäksi suurta luottamusta herättää se, että yrityksestä ei kerrota tietoja eikä vastuuhenkilöiden nimiä näy missään. No, ei niitä tieoja vaikea ollut kaivaa, mutta hyviin tapoihin kuuluisi ne asiat ilmoittaa. Samoin kuin jonkinlainen rekisteriseloste pitäisi olla jos tietoja kerätään. Tai jos edes jonkinlaista suojattua yhteyttä edes käytettäisiin rekrytointilomakkeessa...

Joo, saman huomasin. Eli ei mitään nimiä tai osoitteita omistajista/perustajista/toiminnassa mukana olevista henkilöistä, vaan vain epämääräiset puhelinnumerot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietteks... minä olen moraalisessa risteyskohdassa. En tykkää siitä, että minun työpanoksestani joku kilpailee ja ansaitsee pelkästään sen välittämisestä hyvät rahat. En siis ollenkaan pidä näistä kaupallisista keikkatyön välitysfirmoista. Haluan kannattaa kunnallista toimintaa ja työntekijöitä tarvitsevien firmojen yhteisvirityksistä, niinkuin Seure, jonka omistavat ne kaupungit joiden alueella se toimii. Olen todellakin julkisten palveluiden ystävä.

Näinollen en luultavasti voi mennä esim Medonen töihin ensi kesänä, vaikka sellaista on vilauteltu ja paremmalla palkalla kuin mitä IHAN samasta työstä viereisessä tiimissä saisi Helsingin kaupungilta. *huokaus* toivottavasti se palkka ei ole paljon parempi.

No hei....tällä keinolla olet ikuisessa palkkakuopassa. Kuulostaa siltä, että haluat tehdä martyyrin itsestäsi...

Minä ainakin teen tasan siihen firmaan mistä saan parhaat edut; palkka+muut. Ja sillä on vuosi tasolla useiden tuhansien eurojen ero. Bisnes on bisnes. Ei keikkafirmatkaan mitään hyväntekeväisyys laitoksia ole.

Oletko miettinyt Seuren toimintaa siltä kannalta, että kunnat käyttävät omia työntekijöitään Seuren kautta, ja näin ollen kiertävät ylityökorvaukset. Jos teet suoraan osastolle se on ylityötä, mutta kun teet Seuren kautta saat normaali palkan. Sekö se on eettistä toimintaa. Tästä on huomauttanut työsuojelupiiritkin kunnille. Ja nuo laskutuliksat ei ihan anna todellista kuvaa, jotka tässäkin linkissä liikkuu. Jos esimerkiksi saa 18 e/h palkkaa lisäksi firma maksaa lomarahasi, vakuutuksesi, työeläkkeeksi ja mahdollisen sairasajan palkan. Eli ei sieltä ihan hirveitä pennosiä jä per/tunti, mutta se perustuukin voluumiin. Tuoliaset 40 euron laskutushinnat eivät ihan totta taida olla. Olen keikalla firmassa, jossa tarksitan itse laskun, joka tulee keikkafirmasta ja siinä hinta on alle 30 euroa. Lisäksi tulee alv, mutta sehän ei jää yritykselle. Kannattaa vielä miettiä asiaa uudemman kerran. Minä aiakin mielellni matkustan kaksi kertaa vuodessa ulkomaille perheen kanssa sillä palkkaerolla mitä saisin Seuresta ja se ero on jopa 5 euro/h. Ja se kun kertaantuu lisissä, lomarahoissa jne.

Mutta....jokainen tekee omat päätelmänsä ja vaihtoehto löytyy jokaiselle. Toivottavasti et kuitekaan myy aikaasi alihintaan, koska se ei ole kenenkään etu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulostaa siltä, että haluat tehdä martyyrin itsestäsi...

No enpä halua. Marttyyrina olemiseen kuuluisi, että kärsisin jotenkin. Minä en kärsi 1 e/tunti pienemmästä palkasta. Tai vähän enemmänkään pienemmästä.

En tunne tarvetta saada kaikkea mikä irti lähtee, joten olen vapaa valitsemaan muilla perusteilla.

Mutta ei tämä mikään missio ole, onpahan vain omia mietteitä.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...