Jump to content
MAINOS

Keikkafirmat


Onnee

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 59
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jos ny joku jaksaa vastata vaikka asioista on varmaa keskusteltu n+1 threadissa aikasemmin ni samat hommat kiinnostais lähäripuolelta vaan :o Pitäis joulun jälkeen alotella keikkailu pk-seudulla, lähinnä kiinnostas enemmän akuuttipuolen hommat ku esim mummelit ...

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seurella teen itse. Pääsyy on keikkanetti, sieltä näkee hyvin mitä on tarjolla ja milloin eikä tarvitse odottaa viestejä tai soitella tarjontaa. Keikkaa löytyy laidasta laitaan ja aina on ainakin kuukaudeksi eteenpäin tiedossa keikat

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kävin Seurella eilen, ekat keikat sovittiin samoin tein ja n.3h myöhemmin pamahti Keikkanetin tunnukset kännyyn.

Eka silmäys vaikutti hyvältä, nähtäväksi jää, miten toimii pidemmässä juoksussa.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites noi viionlopun keikat Seurella? Kesällä oli yllin kyllin, nyt syksyllä tietysti enemmän teikijöitä. Aika vähän on keikkanetin kautta tarjolla. Saako suoraan soittamalla paremmin viikonlopuksi töitä? Eikö ne keikat kerkeä tulla keikkanettiin kun jo menevät?

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa,

itse teen pelkkä keikkaa ja useamman firman kautta. Seuressa paljon töitä ns. perusterveydenhuollossa, mutta palkka huomattavasti huonompi kuin muilla firmoilla. Ja seure ei anna tehdä yli 40 h viikossa eli jos haluaisit tehdä esim 5 yön putken samalla viikolla ei onnisutu vaikkaet vaatisi ylityökorvauksia. Palkka tulee kaksi kertaa kuussa ja pääsääntöisesti oikein.

MedOnella paljon keikka esim Meilahteen, myös hoivakoteihin, vankilaan, työterveyshuoltoon, Jorviin, Peijakseen jne. Palkka usemman euron enemmän kuin esim. Seurella. Tykkään, että saan MedOnelta hek.kohtaisempaa palvelua, kun ei ole niin mammutti kuin Seure. Mediverkon kautta paljon samoja paikkoja kuin MedOnen, palkka itselläni siellä huonompi kuin Medonella. Sitten löytyy Deboraa, Metsätähteä, Medivida jne. Seuressa aikalailla taulukkopalkka, muissa neuvottelumahdolisuus. Esim. tällä viikolla tuli aamulla viesti, että siksi päiväksi silmäklinikalle hoitaj, saa extraa 150 ekee ja taksimatkat. Kannattaa tutustua useampaan paikkaan. Itse teen 3-4 firman kautta koko ajan, joten voin vuoroni valita hyvin. Netistä löytyy hyvin yhteystiedot. Tsemppiä, keikkailu on kivaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seuren kautta keikkaa on riittänyt joka viikolle mukavasti ja aina voi valita missä haluaa tehdä.Palkka on tullut aina ajallaan ja oikein, ei valittamista siis.Vaikka palkka on pienempi kuin esm.Debora maksaisi, menee vastaavasti veroa vähemmän. ;D

Medonea en suosittele, siellä on ollut paljon epäselvyyksiä palkoissa. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietteks... minä olen moraalisessa risteyskohdassa. En tykkää siitä, että minun työpanoksestani joku kilpailee ja ansaitsee pelkästään sen välittämisestä hyvät rahat. En siis ollenkaan pidä näistä kaupallisista keikkatyön välitysfirmoista. Haluan kannattaa kunnallista toimintaa ja työntekijöitä tarvitsevien firmojen yhteisvirityksistä, niinkuin Seure, jonka omistavat ne kaupungit joiden alueella se toimii. Olen todellakin julkisten palveluiden ystävä.

Näinollen en luultavasti voi mennä esim Medonen töihin ensi kesänä, vaikka sellaista on vilauteltu ja paremmalla palkalla kuin mitä IHAN samasta työstä viereisessä tiimissä saisi Helsingin kaupungilta. *huokaus* toivottavasti se palkka ei ole paljon parempi.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No nyt on sitte sormet rakoilla naputettu noita eri rekryfirmojen nettisivujen hakemuksia ;)

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei keikkailijat!

Helsingin kaupungin terveyskeskuksen vuoden 2008 tulospalkkion saamisen yhtenä edellytyksenä on Seuren käytön vähentäminen ja niin ollen seurelaisia tilataan pääsääntöisesti vain edullisimpiin arkisiin aamuvuoroihin.

Onko kyseinen tavoittelu näkynyt kaikkailuissanne? Esim, onko ollut tänä vuonna vaikeampaa saada itselleen keikkoja viikonloppuisin ja pyhinä ja iltaisin kuin aikaisempina vuosina?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietteks... minä olen moraalisessa risteyskohdassa. En tykkää siitä, että minun työpanoksestani joku kilpailee ja ansaitsee pelkästään sen välittämisestä hyvät rahat. En siis ollenkaan pidä näistä kaupallisista keikkatyön välitysfirmoista. Haluan kannattaa kunnallista toimintaa ja työntekijöitä tarvitsevien firmojen yhteisvirityksistä, niinkuin Seure, jonka omistavat ne kaupungit joiden alueella se toimii. Olen todellakin julkisten palveluiden ystävä.

Näinollen en luultavasti voi mennä esim Medonen töihin ensi kesänä, vaikka sellaista on vilauteltu ja paremmalla palkalla kuin mitä IHAN samasta työstä viereisessä tiimissä saisi Helsingin kaupungilta. *huokaus* toivottavasti se palkka ei ole paljon parempi.

Tule pois sieltä moraalisesta risteyskohdasta. Anna niiden kilpailla sun työnpanoksesta. Mitä useampi siirtyy privaattipuolelle, sitä suuremmat paineet palkkojen nostoon on kunnallisella puolella. Ja mitä paremmat palkat, sitä paremmin työntekijät jaksavat -> sitä turvallisempi ja tasokkaampi hoito jne. Pitkällä tähtäimellä on moraalisesti oikein kilpailuttaa työnantajia, koska sillä tavalla saadaan parannettua työehtoja ja -oloja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietteks... minä olen moraalisessa risteyskohdassa. En tykkää siitä, että minun työpanoksestani joku kilpailee ja ansaitsee pelkästään sen välittämisestä hyvät rahat.

Työnantajat kilpailevat muutenkin työntekijöistä ja työntekijät työpaikoista. Optimihan olisi, että julkisella rahoituksella olisi hyvä ja tehokas järjestelmä, josta ei menisi siivua firmojen omistajille, vaan raha menisi hoitajien palkkoihin ja potilaiden hoitoon.

Vaan kun ei, kunnallinen työnantaja on ajanut itse kuvion siihen tilanteeseen, että vakkareita ei haluta saada, hoitajia kohdellaan paikoin kuin orjia, ja jotta elämänhallintaa olisi edes hieman, vain keikkafirma tarjoaa siihen mahdollisuuden. On itsessään käsittämätöntä, että henkilö, joka ei meinaa saada paikkaa suoraan sairaalasta, saa kyllä töitä keikkafirman kautta, ja sairaala maksaa siitä jopa enemmän.

Jos itseä ärsyttää se, että on kauppatavaraa, se on erittäin hyvä näkökulma, ja sitä on syytä pohtia, ennenkuin hyppää aidosti kaupalliselle puolelle. Siinä voi tulla tietynlainen kauppatavaran ja hyväksikäytetyksi tulemisen fiilis. Mutta jos siellä julkisella puolella ihminen on vain tuotannonväline, josta ottaa irti kaikki mikä voidaan ja vielä enemmänkin, what's the big difference?

Nythän on kasvamassa selvästi sellainenkin työntekijäsukupolvi, joka ei edes halua sitoutua työpaikkoihin, joissa fiilis on tuotantovälineen status. Keikkafirmat ainakin näennäisesti kysyvät, sopiiko jokin työpaikka, -tehtävä ja -aika, hieman palkastakin voinee keskustella. Samalla työntekijän vastuu voi rajautua siihen, mitä sen pitää ollakin: ollaan rajallisesta kokonaisuudesta vastuussa tasan työajan verran, eikä 24/7 aliresursoidun sairaalan koko toiminnasta.

Jos nyt joku vetää hernut keikkafirmojen omistajien tuloista tai yrityksen myynnin kertatuloksesta, mitkä näkyvät verokalentereissa, niin firman myynnistä rahat tulevat vain kerran, niistäkin verottaja kääräisee hyvät rahat, ja takana on vuosien työ ja yrittäjäriski. Itseä harmittaa vain se, ettei oma jaksaminen ja osaaminen ole riittänyt lähteä kokeilemaan siipiä tuolla tavalla. Ja jos työnantajilla on varaa pistää rahaa vuokratyöntekijöihin, mutta ei omiinsa, niin turha siinä enää yksittäisen työntekijän on pohtia omaa moraaliansa enempää. Kaaoksessa moraali muuttuu hyvin nopeasti erittäin vaikeasti ratkaistaviksi yhtälöiksi.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaah, Seure ehti ekana iskee kiinni ja pyytää haastatteluun ;D

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei keikkalaiset!

Monissa paikoissa keikkaa tekevät; miten olette hoitaneet nuo verokorttiasiat? Onko teillä ns. freelancerverokortit käytössä?

Jos on "päätyöverokortti" ja sit sivutuloverokortti, niin voiko ottaa tosta sivutulokortista kopioita ja toimittaa sen esim. 2-3  työpaikkaan vain kopion siitä?

Itse suunnitteilla keikkailla oman työn lisäksi 1-2 paikassa ja nuo verokorttiasiat mietityttävät  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

emilia 82

Kysy verotoimistosta. Itse teen päätyötä ja välillä keikkatyötä ja mulla on kopiot kelvanneet keikkatyöhön. Mut ole tarkkana ettet tee yli sovitun summan keikkatyötä, tmuuten maksat kovemmat verot. T.jeppu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei keikkalaiset!

Monissa paikoissa keikkaa tekevät; miten olette hoitaneet nuo verokorttiasiat? Onko teillä ns. freelancerverokortit käytössä?

On.

Jos "päätyöverokortti" ja sit sivutuloverokortti, niin voiko ottaa tosta sivutulokortista kopioita ja toimittaa sen esim. 2-3  työpaikkaan vain kopion siitä?

Mä luulen, että tilatessasi saat niin monta kopioo, kun tarviit? Pelkkää mutua tosin.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos "päätyöverokortti" ja sit sivutuloverokortti, niin voiko ottaa tosta sivutulokortista kopioita ja toimittaa sen esim. 2-3  työpaikkaan vain kopion siitä?

Mä luulen, että tilatessasi saat niin monta kopioo, kun tarviit? Pelkkää mutua tosin.

Sivutulokorttia saa kopioida niin paljon kuin kopiokoneessa paperia riittää ja työnantajalle riittää pelkkä kopio. Tietysti noita saa varmasti tilattuakin, mutta voipi olla että verottaja ehdottaa oireenmukaista hoitoa, eli joko kopiokonetta tai free-korttia.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos "päätyöverokortti" ja sit sivutuloverokortti, niin voiko ottaa tosta sivutulokortista kopioita ja toimittaa sen esim. 2-3  työpaikkaan vain kopion siitä?

Mä luulen, että tilatessasi saat niin monta kopioo, kun tarviit? Pelkkää mutua tosin.

Sivutulokorttia saa kopioida niin paljon kuin kopiokoneessa paperia riittää ja työnantajalle riittää pelkkä kopio. Tietysti noita saa varmasti tilattuakin, mutta voipi olla että verottaja ehdottaa oireenmukaista hoitoa, eli joko kopiokonetta tai free-korttia.

Ok, kiitos tiedosta ;D.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla oli ennen freelancer kortti, jonka koin parhaaksi silloin. Ainoa ongelma oli, että tuli mätkyjä joka ikinen vuosi.

Nykyisin mulla on päätyössä normi verokortti ja keikat teen lisäprossalla. Tämän johdosta tulee sitten nelinumeroiset veronpalautukset, eli oon enemmän kuin tyytyväinen  :nauraa:

sivutyökortista saa ottaa kopioita niin paljon kuin tahdot. Jos teet paljon paljon keikkaa, niin kannattaa olla yhteydessä verotoimistoon, sillä siinäkin on joku raja kuinka paljon saa tienata sivutyöstä päätyön ohella. Eli mä ainakin nostin lisäprosenttia kun arvioin paljonko mulla tulee lisätyöstä rahaa... Näin varmistan sen, että palautusten määrä jää vakioksi.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyisin mulla on päätyössä normi verokortti ja keikat teen lisäprossalla. Tämän johdosta tulee sitten nelinumeroiset veronpalautukset, eli oon enemmän kuin tyytyväinen  :)

Heh. Tämä on siis itsokurittoman ihmisen ratkaisu. Edullisempaa rahallisesti sinun olisi maksaa vaikka vähän liian vähän veroja, ja saada mätkyjä - ja säästää mahdollisimman korkoatuottavaan kohteeseen se summa jonka nyt maksat "liikaa" veroa ja saat palautuksena (pienen koron kera) takaisin.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noni nyt on jo Seureelle ja Mediverkkoon sovittu haastattelut.. Mitä lähärit vetää liksaa noista palkoista, pitää varmaan joku toive miettii?  huh.gif Anyone?

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni keikkafirmojen hoitajille maksamat tuntipalkat ei juurikaan ole kovin kummoiset (yleisesti kuitenkin reilusti alle 20€/h), kun keikkafirmat laskuttaa työnantajaa vähintään 40€/tunti+lisät tietenkin. Joten työpanoksestasi menee kyllä aika iso osa osakkaiden taskuun (kts. Medonen johtajien verotiedot 2007...). Lähinnä tämä on iso syy, ettei keikkafirmat oikein ole lähellä sydäntäni. ;D

-Pessimisti ei pety-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni keikkafirmojen hoitajille maksamat tuntipalkat ei juurikaan ole kovin kummoiset (yleisesti kuitenkin reilusti alle 20€/h), kun keikkafirmat laskuttaa työnantajaa vähintään 40€/tunti+lisät tietenkin. Joten työpanoksestasi menee kyllä aika iso osa osakkaiden taskuun (kts. Medonen johtajien verotiedot 2007...). Lähinnä tämä on iso syy, ettei keikkafirmat oikein ole lähellä sydäntäni. ;D

Seure laskuttaa lähäristä 24e/tunti.Kyllä keikkatyöstä paremman palkan saa, kuin et jos ois vakkarina jossain...

Medone rahastaa, se on selvä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni keikkafirmojen hoitajille maksamat tuntipalkat ei juurikaan ole kovin kummoiset (yleisesti kuitenkin reilusti alle 20€/h), kun keikkafirmat laskuttaa työnantajaa vähintään 40€/tunti+lisät tietenkin. Joten työpanoksestasi menee kyllä aika iso osa osakkaiden taskuun (kts. Medonen johtajien verotiedot 2007...). Lähinnä tämä on iso syy, ettei keikkafirmat oikein ole lähellä sydäntäni. ;D

Seure laskuttaa lähäristä 24e/tunti.Kyllä keikkatyöstä paremman palkan saa, kuin et jos ois vakkarina jossain...

Medone rahastaa, se on selvä...

jep,mut ei voi olla 60 päivää saikulla täydellä palkalla.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...