Jump to content
MAINOS

Psykiatrisen hoitsun apuhuuto


minimy22

Recommended Posts

Onko muilla hoitajilla kokemuksia oman perheen, tuttavien tai ystävien suhtautumisesta sinun tekemään hoitotyöhön?

Itsellä on sukulaisia ja olen muiden ulkopuolisten ihmisten, että tuttavien kommentteja siitä, että teen hoitotyötä psykiatrilla. Olen itse työstä ylpeä ja pidän siitä, mutta välillä on ollut hankala kuunnella kommentteja, kuten "oletko sinä joku kallonkutistaja?" -naurellen (omalta äidiltä) tai tai vähätellen, että "hienon uran itteles valitsit, että aika huonoja elämänvalintoja" ja samassa lauseessa kertoo miten huonoa nykyaikana hoitotyö on. Myös saan useasti kommentteja, kuten "mitens oma mielenterveytesi" tai vaihtaessani työpaikkaa, "ei sinusta vaan tainnut olla hommaan" Itseäni kovasti harmittaa tämä stigma ja miten tällainenkin asia vaikuttaa kuitenkin omaan itsearvoon ja luottamukseen itsestä ja omasta työstään. Olen myös saanut ns. kommentteja ulkonäkööni liittyen, koska olen laiha nainen, miten voisin tällaista työtä tehtä. 

Any relating to this? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En ole ikinä itse kokenut vastaavaa. Kukaan tuttu ei ole työtäni ihmetellyt tai vähätellyt. Veikkaan, että kyse ei ole nyt sinun työstäsi vaan sinun läheistesi asenteista sinua kohtaan - suhtautuminen olisi tod.näk. sama teit mitä tahansa työtä vaan. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 tuntia sitten, Kalle1 kirjoitti:

En ole ikinä itse kokenut vastaavaa. Kukaan tuttu ei ole työtäni ihmetellyt tai vähätellyt. Veikkaan, että kyse ei ole nyt sinun työstäsi vaan sinun läheistesi asenteista sinua kohtaan - suhtautuminen olisi tod.näk. sama teit mitä tahansa työtä vaan. 

No joo.Eihän meidän alat ole  sitä jota arvostetaan ja tuo kultaa sekä kunniaa.

Itse valmistuin mielisairaanhoitajaksi 80-luvulla ja menin miesten suljetulle töihin.Kyllä se herätti ihmetystä ja moninaisia kommentteja.90- luvulla mainostoimistoystäväni naureskelivat minulle ainakin pippaloittensa jälkeen.Oli urheiluautot sekä isot bonukset.Tuli työttömyys ja nyt heistäkin tullut uudelleenkoulutuksen jälkeen osasta lähäreitä.Ei lennä enään vanhat läpät ja en minäkään viitsi niitä kaivella.Varma leipä jos ei muuta!

P.s Kalle1. Toi analyysisi oli aika tiukka.Mistä noista tietää.Ainakaan me  ulkopuoliset sitä emme voi arvioida!

Muokattu - Sebucom60
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äitini sanoin 'jätä arvostelijat omaan arvoonsa'. Kuuleehan sitä esim tästä pikkuisuudesta ja solakkuudesta.. Yleensä niillä rouvilla on itellä ongelmia painon kanssa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 minuuttia sitten, Suvianneli kirjoitti:

Äitini sanoin 'jätä arvostelijat omaan arvoonsa'. Kuuleehan sitä esim tästä pikkuisuudesta ja solakkuudesta.. Yleensä niillä rouvilla on itellä ongelmia painon kanssa. 

Aivan! Ammattiylpeä pitää ja saa olla.Muut tehkööt mitä tekee ja moni ei täydennä muuta kuin työttömyystilastoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ammattiylpeys esiin ja vastaat kyselijöille ja naureskelijoille, miten asiat ovat. Pystyt tekemään töitä hoikkana naisena etkä ole kallonkutistaja, oma mielenterveys on kunnossa, kiitos kysymästä. 
Stigmaa saa poistettua avoimella keskustelulla. Huutelijat tuskin ymmärtävät, mitä työsi oikeastaan on. :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Psykiatria voi  herättää pelkoa paitsi siksi etteivät ihmiset kauheasti ymmärrä sitä mutta myös siksi, että omat tiedostamattomat ongelmat eivät halua tulla kohdatuiksi. Pelko sitten purkautuu tällaisena alentavana käytöksenä. 

  • Tykkää 3
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, Suopursu kirjoitti:

Psykiatria voi  herättää pelkoa paitsi siksi etteivät ihmiset kauheasti ymmärrä sitä mutta myös siksi, että omat tiedostamattomat ongelmat eivät halua tulla kohdatuiksi. Pelko sitten purkautuu tällaisena alentavana käytöksenä. 

Hyvin sanottu! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Samaa olen kokenut, en ole hirveen iso tyyppi.  Olen jättänyt tuollaiset puheet omaan arvoonsa. Puolisoni on myös mielisairaanhoitaja, minä olen psyk sh, alunperin mielisairaanhoitaja. Se harmittaa, jos ystävät luulevat, että minä analysoin heitä, sitä en todellakaan tee, raskas psykiatria on niin erilaista, kuin pikku neuroosit ja masennuskaudet, jotka kuuluvat arkeen, eivätkä haittaa elämää yleensä.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olin joskus opiskeluaikoina psykiatrialla keikkamiehenä ja olin silloin ja olen edelleen sitä mieltä että kaikista ei siihen hommaan ole. Täydet respectit heille jotka sen homman osaa. Siis oikeasti osaa.

Muokattu - G.Focker
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitsuboy-65

Jospa heillä on pelko, että analysoit heitä  huomaamatta ja pyrkivät siksi dissaamaan? Itsellä enimmäkseen työuraa lähärinä vanhuspuolella ja huomaan alitajuisesti appivanhempien ja oman äidin kanssa keskustellessa tekeväni huomioita miten muisti pelaa jne. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei täällä tosiaankaan tällä palkkaluokalla analysoida ketään. Psykologi kyselee ja lääkäri määrää lääkkeet. Ja me jaetaan lääkkeet potilaille. Ei tosiaan kiinnosta kenenkään viiraamiset ulkopuolella. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...