Jump to content
MAINOS

Lääkelasku ongelmia


hoitaja851

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 106
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Enää ei viitsi alaa vaihtaa kun on jo hoitsu  ;D

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kyllä nyt jokainen osaa antaa lääkettä vanhainkodissa asukkaalle,jos asukkaalle on määrätty 1tbl 500mg buranaa niin montas annat,meil on vaa töis toho tyyliin..

Tuossakin vaiheessa pitäisi jonkun kellon päässä soida, Buranaa kun ei ole 500mg tabletteina.. Liekö jollain tullut huolimattomuusvirhe, kun ei nämä asiat kiinnosta?

Mä olen vastaanottanut naapurin privaattipäivystyksestä potilaan jonka hoitosuunnitelmassa luki että se oli saanut Buratabs 500mg p.o.  Yksityissektorilla on vissiin oma lääkevalikoima ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kyllä nyt jokainen osaa antaa lääkettä vanhainkodissa asukkaalle,jos asukkaalle on määrätty 1tbl 500mg buranaa niin montas annat,meil on vaa töis toho tyyliin..

Tuossakin vaiheessa pitäisi jonkun kellon päässä soida, Buranaa kun ei ole 500mg tabletteina.. Liekö jollain tullut huolimattomuusvirhe, kun ei nämä asiat kiinnosta?

Mä olen vastaanottanut naapurin privaattipäivystyksestä potilaan jonka hoitosuunnitelmassa luki että se oli saanut Buratabs 500mg p.o.  Yksityissektorilla on vissiin oma lääkevalikoima ;D

Äh, ei kun ne on löytäny jostain laatikon pohjalta pyörimästä Burana 600mg josta on kulma lohjennut..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enää ei viitsi alaa vaihtaa kun on jo hoitsu  :)

No miten ihmeessä selvisit lääkelaskuista koulussa? Ei kai sellaista hoitsuopistoa olekaan, jossa ei lääkelaskutentti olisi pakko läpäistä?? :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enää ei viitsi alaa vaihtaa kun on jo hoitsu  :)

No miten ihmeessä selvisit lääkelaskuista koulussa? Ei kai sellaista hoitsuopistoa olekaan, jossa ei lääkelaskutentti olisi pakko läpäistä?? :o

Kaikki kolme matikan kurssia meni lähihoitaja koulussa läpi öö miten sen nyt sanois niin vähän epärehellisillä keinoilla ja T1:köset tuli joka kurssista numeroks..Lääkelaskut meni sen takia lävitse että olin ennen uusinta tenttiä edellisellä tunnilla niitä kerrannut ja samat laskut oli kokeessa..Sinänsä mua ei edes haittais jos menis joku lääkelupa pois,vittumaista hommaa se lääkkeiden jako.

Aihe on käsitelty jo kertaalleen täällä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tentti tehty ja uusintoja odotellessa,dai dai!

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen vastaanottanut naapurin privaattipäivystyksestä potilaan jonka hoitosuunnitelmassa luki että se oli saanut Buratabs 500mg p.o.  Yksityissektorilla on vissiin oma lääkevalikoima :)

Äh, ei kun ne on löytäny jostain laatikon pohjalta pyörimästä Burana 600mg josta on kulma lohjennut..?

Muuttuuko sen kauppanimikin sillon? Ainakaan mun farmaka ei tunne kyseistä valmistetta :D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen vastaanottanut naapurin privaattipäivystyksestä potilaan jonka hoitosuunnitelmassa luki että se oli saanut Buratabs 500mg p.o.  Yksityissektorilla on vissiin oma lääkevalikoima :)

Äh, ei kun ne on löytäny jostain laatikon pohjalta pyörimästä Burana 600mg josta on kulma lohjennut..?

Muuttuuko sen kauppanimikin sillon? Ainakaan mun farmaka ei tunne kyseistä valmistetta :D

Älä siellä saivartele.  :( Eihän siinä laatikonpohjalta löydetyssä pillerissä mitään lue, joten ne on keksineet sille mielestään sopivan nimen. Kun ei ole ihan varma, niin aina hyvä vaihtoehto laittaa "vähän sinne päin"..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Arvatahan saattaa,tentti ei mennyt läpi että niin tällä kertaa!

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen vastaanottanut naapurin privaattipäivystyksestä potilaan jonka hoitosuunnitelmassa luki että se oli saanut Buratabs 500mg p.o.  Yksityissektorilla on vissiin oma lääkevalikoima :P

Hitto että repesin totaalisesti, aivan paras  :)

'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'

Death thought about it.

'Cats,' he said eventually, 'cats are nice.'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä varmaan olis se alan vaihto paikallaa, jos se Burana 500mg:n jakokin on niin veemäistä puuhaa...

En minäkään tykännyt lääkelaskuista alkuun, oon aina ollut tosi huono matikassa (ehkä olen kohdannut voittajani nyt...) ja otti pannuun kun piti niitä laskea. Mutta kun vaan yritti ja tahkos niitä, ne meni jakeluun ja nehän on suurimmaksi osaksi tosi simppeleitä ja niitä on ihan mukava laskea. Ja koska ne unohtuu helposti ainakin meikäläiseltä, niin on pakko kerrata aina sillon tällön.  Ja ihan mukavasti hurahtaa pari tuntia, kun niitä laskeskelee...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alaa en meinaa vaihtaa,oh on sanonut että jos tentti ei mene läpi niin ei mene ;)  Nyt täytyy vaan alkaa tiettyjä asioita kertaamaan kovasti että menisi läpi..5pistettä kun olisin saanut enemmän niin ne monivalinta jutut olis menny läpi ja sit laskuista oli 3oikein,niitä laskuja oli yhteensä 6 joista yhtä en laskenut kun en osannut.

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alaa en meinaa vaihtaa,oh on sanonut että jos tentti ei mene läpi niin ei mene ;)  Nyt täytyy vaan alkaa tiettyjä asioita kertaamaan kovasti että menisi läpi..5pistettä kun olisin saanut enemmän niin ne monivalinta jutut olis menny läpi ja sit laskuista oli 3oikein,niitä laskuja oli yhteensä 6 joista yhtä en laskenut kun en osannut.

minkäslaisia kysymyksiä/laskuja siellä oli?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mie en nyt muista millassia ne laskut oli,yks oli sellanen muunnos laskusysteemi tai sellanen taulukko,sit oli sellanen et piti laksea viikon marevan annokset,muita en sit muistakkaan.Kysymykset oli aika laajalti,ois pitäny osata niit roomalaisia numeroitakohan ne oli,sit oli essee kysymyksiä ja ihan sellassia et valitse sopiva vaihtoehto ja sit piti selittää erilaisia sanoja..

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ootko tutustunut Helmiltaulua lähihoitaja opiskelijoille matikan kirjaan jossa on paljon lääkelaskuja ja todella hyvin selitetty!!! Sen on tehnyt lääkelaskennan opettaja!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En minäkään tykännyt lääkelaskuista alkuun, oon aina ollut tosi huono matikassa (ehkä olen kohdannut voittajani nyt...) ja otti pannuun kun piti niitä laskea. Mutta kun vaan yritti ja tahkos niitä, ne meni jakeluun ja nehän on suurimmaksi osaksi tosi simppeleitä ja niitä on ihan mukava laskea. Ja koska ne unohtuu helposti ainakin meikäläiseltä, niin on pakko kerrata aina sillon tällön.

Sama homma täällä! ::) Matikka ollu aina semmonen kompastuskivi, mutta näissä lääkelaskuissa ei onneksi montaa erilaista tapaa tarvitse oppia. Tietty välillä tulee sellaisia laskuja, missä menee jopa puolisen tuntia selvitellessä että wth.. Mitä tässä oikein pyydetään!? x) Mutta muuten näitä ei kyllä opi kuin laskemalla, laskemalla ja taas laskemalla. Vaikka yhdessä tehtävässä menisi kuinka ja kauan.

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämän ketjun luettuaan palaa taas pelko mieleen siitä millaisia ihmisiä tulevaisuudessa alalla "pätevinä" toimii. Hyvin hyvin pelottavaa ja sitten vielä ihmetellään miksi lääkevirheitä monissa yksiköissä on runsaasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan varmasti tuleekin olemaan, mutta mietippä hieman virheiden määrää jos täysin osaamaton koskee lääkkeisiin.

Jesh. Mutta eikös koulutuksen pitäisi olla tätä varten.. Siksi vähän ihmetyttää kyllä nämä jotkut "hoitsut"  ;D

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Lääkelaskujen loppukoe häämöttää. Aaamusta asti olen laskenut laskuja ja nyt olis varmaan tauko paikallaan, koska en pääse tämän yksinkertaisen tehtävän yli millään...

Osaston kamferisprii on vahvuudeltaan 10%. Kuinka paljon kamferia potilas saa 35 gtt:ssa liosta? ( 1ml = 20 gtt)

Saan kertatoisensa jälkeen vastaukseksi "hintsunverran" vähemmän, mitä kirja ehdottaa angry.png.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osaston kamferisprii on vahvuudeltaan 10%. Kuinka paljon kamferia potilas saa 35 gtt:ssa liosta? ( 1ml = 20 gtt)

Saan kertatoisensa jälkeen vastaukseksi "hintsunverran" vähemmän, mitä kirja ehdottaa angry.png.

Mitä se kirja sanoo vastaukseksi??

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kirjan mukaan vaikuttavaa-ainetta tulee 175 mg ja minä saan 0.175 mg. Eli mulla tuo pilkku nyt menee väkisin väärään paikkaan. Mut en jymmärrä miks :). Mä oletan, että alkuperäistä liuosta on 100 ml, mut ilmeisesti sekin on väärin?

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

175mg saan minäkin vastaukseksi. Eli ajatellen niin, että 10% = 100mg. 35gtt = 1,75ml ja siitä verrantoon niin vastaukseksi tulee 175mg  :)

muoks. ja se 100mg lienee yhdessä millissä...?

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...