nurse Ratched Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Mitä kuuluu Kustaankartanon vanhainkodin sh:n hommiin perus- ja lääkehoidon lisäksi? Olen menossa keikalle ja kuulin että verinäytteiden otto kuuluu vkonloppuisin sh:n kontolle eikä sitä ole tullut tehtyä kuin noin 15v sitten... Neulat ja putketkin ovat vaihtuneet sen jälkeen. Hus:in iv-lupakin on plakkarissa mut eihän siinä näytteenottoa ole. Kiitos mahd tiedoista etukäteen!
Seline Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Olen tehnyt paljon keikkaa sinne enkä koskaan ole törmännyt siihen että viikonloppuisin pitäisi näytteitä ottaa. Sen sijaan voit varautua pyykinpesuun, tiskaamiseen yms
Onnee Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Mua puolestaan kiinnostaisi, että miten rankka Kustaankartano on tänä päivänä työpaikkana? Aikoinaan tein siellä paljon keikkaa psykogeriatrisella puolella ja kiirettä piti jo silloin...
nurse Ratched Posted November 3, 2008 Author Posted November 3, 2008 Kiitos tiedoista! Kodinhoidollisia proseduureja siellä tosiaan saa toteuttaa, huomasin päiväkeikoilla...Kiirettä piti, psykogeriatarisella ja tavallisellakin osastolla. En osaa verrata entiseen, kokemukset Kustiksesta ovat kesästä tähän asti. Kovin tuntuu samanlaiselta tahti kuin pitkäpuolella kaupungin terveyskeskuksen vuodeosastoilla. Liikkuvia potilaita/asukkaita on enemmän mutta ovatkin sitten sitäkin muistamattomampia. Yövuorossa oli todella stressaavaa, kun eräällä osastolla oli käytössä vuoteen vierellä hälymatot, joihin astuessaan asukas aiheutti hälytyksen puhelimeen. vartin välein sai säpsähtää ja lähteä etsimään asukasta käytäviltä. Hyvä tietty et estetään mahd karkaamiset/tulipalot/ym mutta oli aika hermostuttavaa.
ST72 Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Mua puolestaan kiinnostaisi, että miten rankka Kustaankartano on tänä päivänä työpaikkana? Aikoinaan tein siellä paljon keikkaa psykogeriatrisella puolella ja kiirettä piti jo silloin... Riippuu hyvin paljon osastostakin. Kiirettä tuntuu olevan nykyisin kaikkialla.. :P " Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "
empty Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Itsellä on yht. puolen vuoden kokemus sairaanhoitajan työstä Kuntokartanossa, sekä M- että L-talossa. Etenkin aamuvuoroissa oli mukavasti hoitajia töissä, iltavuorot ja viikonloput mentiin minimimiehityksellä. Paljon perushoitoa, mutta kuntoutujat huomattavasti parempi kuntoisia kuin muilla Kustaankartanon osastoilla (esim.E-talo), koska kyseessähän kotiinkuntoutusyksikkö. Verikokeita ei osunut kohdalle kertaakaan, labra kävi ottamassa. Paljon kirjallista työtä, jonka oppi parhaiten tekemällä. Käytössä EFFICA-järjestelmä. Viihdyin itse mainiosti, sai hyvää kokemusta sh:n työstä kuntoutusnäkökulmasta. Kuntokartano eroaa suuresti muista Kustaankartanon osastoista, suosittelen lämpimästi!
Onnee Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Onko Kustaankartanossa vielä oma työhönottaja, jonka kautta saa keikkoja vai onko käytössä jokin keikkafirmoista?
ST72 Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Onko Kustaankartanossa vielä oma työhönottaja, jonka kautta saa keikkoja vai onko käytössä jokin keikkafirmoista? Seuren kautta voi kysellä keikoista. Ja sitten sijaistuksista saat tietoa Kustaankartanon työhönotosta, puh. 3105 4768. (Tämä tieto löytyi Kustiksen sivustoilta) " Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "
TaruE Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Olin opiskeluaikoina töissä Kustaankartanossa, keikkailin läpi melkein kaikki talot. Ne ns. "perus"- osastot olivat aika rankkoja ainakin silloin. Vähän miehitystä ja aika huonokuntoistakin porukkaa. Esim. viikonloppuna aamuvuorossa 3hoitajaa ja 25asukasta joista osa vuodepotilaita ja syötettäviä. Kyllä sai pistää tossua toisen eteen aika kovaa tahtia! Tosin siellä kyllä oppi tekemään paljon töitä valittamatta ja varmasti oli perushoito sen jälkeen hanskassa. ;D Muistaakseni F-talo oli ainakin silloin dementiayksikkö, selkeästi kevyempi kuin muut osastot. Asukkaat parempikuntoisia ja enemmän miehitystä. M-ja L-talot eli Kuntokartano on ihan oma lukunsa. Myöskin huomattavasti inhimillisempiä kuin perusosastot. Niitä voin jopa suositella. Nämä kokemukset tosin useamman vuoden takaa, itse en tosin menisi enää Kustikseen töihin, saman palkan saa vähemmälläkin raatamisella.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now