Jump to content
MAINOS

Turvaruiskut

Guest hoitopoika

Recommended Posts

Guest hoitopoika

Meillä täällä on käytössä turvaruisku injektioiden annossa, onko muualla vastaavat yleistyneet ja mitä sanotte toiminnasta.

MAINOS

Voisitko valaista, en ole itse törmännyt kyseiseen vempaimeen.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Guest Trio Niskalaukaus

Meillä täällä on käytössä turvaruisku injektioiden annossa, onko muualla vastaavat yleistyneet ja mitä sanotte toiminnasta.

Mitäpä nämä ovat? Kerrotko tarkemmin?

En ole minäkään törmännyt turvaruiskuihin. Kiinnostus ei kun kasvaa kun täällä on muitakin jotka ei tiedä mitä ne on. Kertokaa pliiiis!

meillä on satunnaisessa käytössä NMT Safety Syringe, 3 ml, jossa on valmiina neula (23 G x 1 1/2 "). Neula painuu piiloon ruiskun sisään, kun neulaa painaa injektion jälkeen esim. pöytää vasten. En ole käyttänyt "oikeasti" kertaakaan...

Työn orjat sorron yöstä nouskaa..maan ääriin kuuluu KUTSUMUS ?

Guest katiska

tyoskentelen itse sairaalassa jossa "turvattomia" neuloja ei juuri edes kayteta. alkukankeudan ja opettelun jalkeen olen todella tyytyvainen, pienen insuliiniruiskunkin neulan paalle saa tyonnettya suojan heti kun saa injektion annettua. suojaholkit ovat kompelon nakoisia, mutta erittain helppoja kayttaa yhdellakin kadella, ja neulatapaturmat ovat olemattomia. turvaruiskujen ja -neulojen lisaksi olen tyytyvainen neulattomaan systeemiin, onko kellaan kokemuksia, puolesta tai vastaan, aiheesta?

Guest nikodemus

turvaruiskujen ja -neulojen lisaksi olen tyytyvainen neulattomaan systeemiin, onko kellaan kokemuksia, puolesta tai vastaan, aiheesta?

Omassa työssäni injektioiden antaminen on todella harvinaista. Näin ollen olen aika pihalla uusista tuulista näissä asioissa. Voisiko joku vielä valaista tätä "neulatonta systeemiä". 8)

Guest katiska

]

Omassa työssäni injektioiden antaminen on todella harvinaista. Näin ollen olen aika pihalla uusista tuulista näissä asioissa. Voisiko joku vielä valaista tätä "neulatonta systeemiä". 8)

itse en ole aikaisemmin juuri iv-laakkeiden kanssa pelannut, joten aloittaessani nykyisessa tyossani on moni asia ollut opettelussa, kuten tama taalla kutsuttu needless system. kaytannossa homma toimii siten,etta kolmen, viiden tai kymmenen millin ruiskuissa on valmiina "neulaton neula" jota ei saa omasta sormesta lapi menemaan kuin vasaran kanssa. mutta vialista se napsahtaa vaivattomasti lapi ja laakkeen voi vetaa ruiskuun. sama systeemi laitettaessa laaketta potilaaseen pain iv, neulaton neula menee iv holkista lapi vaivattomasti, mutta neulanpistotapaturmaa ei kertakaikkiaan voi tehda. en tieda osasinko selittaa kattavasti, mutta jos antaisi jotain kuvaa asiasta.

oma kasitykseni suomen sairaaloiden systemeista on ontuva, rajoittuu th-koulutuksen pakollisiin harjoitteluihin osastoilla, mutta en ainakaan muista etta kaytossa olisi ollut vastaavaa systeemia, vaan vialista laakkeet vedettiin neulan avulla. olisinkin todella kiinnostunut kuulemaan ihmisten selityksia uusista vempaimista ja kaytannon kokemuksia niiden toimivuudesta niin suomessa kuin muuallakin.

Guest hoitopoika

Anteeksi heikko selitys ko ruiskusta. Olli oli hyvin kertonut ky ruiskun toiminnan... ja osku linkit...

Kyseisiä ruiskuja saa kaikilla neula koolla hieman tarvitsevat totuttelua ja käyttö on yhden neulan tekniikka

meillä oli työpaikalla käytössä viggon turvamalli, jossa neula menee suojan sisään piston jälkeen. Omat kokemukset olivat erittäin positiivisia,harmittaa vaan, että emme niitä hankkineet 3-4 kertaa kalliimman hinnan takia.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Oon törmänny turvaruiskuihin täällä Sveduissa, ja mun käyttämät on olleet sellasia joissa ei tarvii painaa esim pöytää vasten, vaan kun painaa männän ihan loppuun niin neulamenee sisälle. Aika graaveja neuloja iv-käyttöön, ja silloinhan pokalla on yleensä kanyyli. Kolme millisessä joittenkin lääkkeitten kohalla vähän vaikeeta imasta ampullista. Millisit musta hyviä esim Tetanus-käyttöön.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...