Jump to content
MAINOS

Antabuskuuri ja käsihuuhde


asystole

Recommended Posts

Olen antabuskuurilla, homma siis hallussa, elämäntapamuutoksen aika. Ei enää väsyttäviä viikonloppuja pullon kaulassa roikkuen. Töissä olen satunnaisesti kun on aikaa ottaa keikkaa vastaan, opiskelen vielä.

Varsinainen kysymykseni on; miten alkoholikäsihuuhde vaikuttaa kun syön päivittäin kuitenkin 250 mg Antabusta? (normi-annostus) Antabuksen tuoteselosteessa sanotaan, ettei edes ulkoisesti voi käyttää alkoholia (hajuvedet, partavedet jne.) ja antabusreaktiohan on tunnetusti hyvin ikävä.

Onko teillä tietoa tästä asiasta, kokeneet  huh.gif Onko alkoholittomia käsien desinfiointiaineita yleensä sairaaloissa? Miten tuollaisen asian kehtaa sanoa osastonhoitajalle, vai onko lopetettava kuuri hyvissä ennen työkeikkaa.....Kiitos!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Harjoittelupaikassa tullut asia esiin potilailla, eli käsihuuhde voi tehdä antabusreaktion, riippuu tietenkin ihmisestä itsestään kuinka herkkä on. Toisilla esim. partavesi jo tekee reaktion, toisilla ei. Mutta luulen kyllä, että sairaalassa kun läträtään sillä desillä niin kyllä reaktio tulee. Ja kyllä ne alkoholillisia vain on, en ole ainakaan törmännyt alkoholittomaan käsidesiin. Mutta hienoa että olet löytänyt itsellesi keinon ottaa uutta suuntaa elämässäsi, ja olen sitä mieltä ettei missään nimessä kannata lopettaa kuuria vain sen vuoksi, ettet esim. "kehtaa" ottaa asiaa puheeksi oh:n kanssa. Asia ei ole häpeä, missään nimessä  :) Tsemppiä kovasti!!

'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'

Death thought about it.

'Cats,' he said eventually, 'cats are nice.'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmaa tietoa ei ole, mutta käsittääkseni myös alkoholia sisältävä käsihuuhde todellakin reagoi antabuksen kanssa kuten alkoholilliset deodorantit ym. En tiedä, onko alkoholitonta käsidesiä olemassa, mutta epäilemättä sellaista tarvitset, jos hoitotyötä teet.

Kannattaa ehkä ottaa asia reilusti puheeksi työssä ja miettiä miten asia hoidetaan. Tsemppiä jatkoon!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^ ai sellaista on olemassa, hyvä tietää  :)

'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'

Death thought about it.

'Cats,' he said eventually, 'cats are nice.'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Kauppanimestä tietoa ton alkoholittoman huuhteen kohdalla?

Nimim. Kuivat kädet

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Kauppanimestä tietoa ton alkoholittoman huuhteen kohdalla?

Nimim. Kuivat kädet

MUAKS: Dino olit nopeempi :)

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos mä olin asystole, ostaisin pullon alkoholitonta taskuun ja käyttäisin sitä. Eihän henkilökohtaiset asiat kuulu muille ja kuitenkin jos kertoo asiasta voi käydä niin, että tulee leimatuksi.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma on: http://www.fds-systems.fi/fi/product_hand.html

Ja Pollaa komppaan:

No-Germs

Kädet tuntuvat raikkailta, luonnollisen puhtailta ilman tahmaisuutta. Käsispray on alkoholiton ja hajustamaton, ei kuivata ihoa.

Spraysta riittää n. 50 käyttökertaan.

apteekkituotteet.fi:ssä 4,20 €

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos mä olin asystole, ostaisin pullon alkoholitonta taskuun ja käyttäisin sitä. Eihän henkilökohtaiset asiat kuulu muille ja kuitenkin jos kertoo asiasta voi käydä niin, että tulee leimatuksi.

Ajattelen juurikin samoin. Antabuskuurista kertominen työpaikalla ei välttämättä ole ihmiselle itselleen hyvä asia. Kaikki eivät osaa suhtautua asiallisesti, vaan voi saada leiman otsaan -ikävä kyllä.  :- Minusta asystole kyllä osoittaa rohkeutta kertomalla täällä avoimesti tilanteestaan, tänäkin päivänä nämä asiat ovat aikamoisia tabuja jotka jakavat ammtti-ihmistenkin mielissä mielipiteitä. Hoitajat eivät aina osaa tukea kollegoitaan ja asenteet ja tiedon puutekin vaikeuttaa suhtautumista.

Tsemppiä asystolelle vierottautumiseen! Toivottavasti löydät sinulle sopivan huuhteen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...