Jump to content
MAINOS

Määräaikaisesta työsuhteesta irtisanoutuminen


Mepsu

Recommended Posts

Heippa! Tiedän, että määräaikaisesta työsuhteesta ei periaatteessa voi irtisanoutua vaan työsuhde päättyy sitten kun määräaikainen sopimus päättyy. Onko kellään kuitenkaan kokemuksia siitä, että olisi tästä huolimatta lopettanut työsuhteen kesken sopimuksen ja onko tästä seurannut mitään? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
10.12.2019 klo 09.58, Mepsu kirjoitti:

Heippa! Tiedän, että määräaikaisesta työsuhteesta ei periaatteessa voi irtisanoutua vaan työsuhde päättyy sitten kun määräaikainen sopimus päättyy. Onko kellään kuitenkaan kokemuksia siitä, että olisi tästä huolimatta lopettanut työsuhteen kesken sopimuksen ja onko tästä seurannut mitään? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

Kerran lähdin koska työpisteen tilanne oli mulle liikaa.Kerroin avoimesti mitä tapahtui ja olin kiusaamisen uhri.Ymmärsivät.Ei tullut karenssia. Olin kyllä varautunut että tulee ja aloin heti tekemään keikkaa keikkafirman kautta.

10.12.2019 klo 09.58, Mepsu kirjoitti:

Heippa! Tiedän, että määräaikaisesta työsuhteesta ei periaatteessa voi irtisanoutua vaan työsuhde päättyy sitten kun määräaikainen sopimus päättyy. Onko kellään kuitenkaan kokemuksia siitä, että olisi tästä huolimatta lopettanut työsuhteen kesken sopimuksen ja onko tästä seurannut mitään? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

On aina oma riskinsä sanoa määräaikainen työsuhde irti.Esim jos ei huvita niin karenssi paukkuu.Muutenkin nyt ollaan tosi tarkkoja/tiukkoja.Jos esim muutat muualle paikkakunnalle niin sehän on hyvä syy. Kannattaa jotenkin varmistaa selusta ja hakea vaikka uusi työ ennen kuin sanot itsesi irti nykyisestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

10.12.2019 klo 09.58, Mepsu kirjoitti:

Heippa! Tiedän, että määräaikaisesta työsuhteesta ei periaatteessa voi irtisanoutua vaan työsuhde päättyy sitten kun määräaikainen sopimus päättyy. Onko kellään kuitenkaan kokemuksia siitä, että olisi tästä huolimatta lopettanut työsuhteen kesken sopimuksen ja onko tästä seurannut mitään? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

Tottakai aina voi irtisanoutua, eihän työpaikka mikään vankila ole. Lähinnä ongelmia tulee vaan siinä tapauksessa jos irtisanoudut ja jäät työttömäksi. Silloin kela voi antaa 3kk karenssin.

Mutta eihän siinä mitään ongelmia tule jos vaihdat työpaikkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Määräaikaisen suhteen päättäminen ennen määrä aikaa riippuu siitä millaisen työsopimuksen olet allekirjoittanut. Jos irtisanot itsesi ennen määrä aikaa niin työnantajalla on periaatteessa oikeus periä sinulta korvaus tekemättä jäänestä työajasta. Yleensä tämä on mahdollista neuvotella työnantajan kanssa. Meidän työnantaja on tehnyt päätöksen, että jos irtisanoutuu ennen määrä aikaa menettää kertyneet lomarahat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen lähtenyt määräaikaisesta työsuhteesta. 1v määräaikainen sopimus olisi ollut, koeaika 4kk muistaakseni. Koeajalla irtisanouduin, eikä tullut seuraamuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen lähtenyt määräaikaisesta työsuhteesta kesken. Sain vakkaripaikan muualta, vanha työnantaja ymmärsi hyvin ja antoi mennä. 

Toisessa paikassa työkaverilla oli sama tilanne niin sen paikan pomo ei antanut lähteä uuteen vakkaripaikkaan ennen määräaikaisen sopparin loppumista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoin itseni irti määräaikaisesta suhteesta työpaikkakiusaamisen vuoksi. Uuden työn sain heti, mutta silti paukkui karenssi 3kk, joka kulki mukana uudesta työstä riippumatta. Eli kun uuden työn sopimus loppui, oli vielä karenssia 3vk jäljellä. Kun sanouduin irti otin yhteyttä luottamusmieheen ja liittoon. Lupasi tarttua asiaan. Itse en ole tietoinen miten asia on edennyt tai onko edes edennyt. Osaston sen hetkinen johtaja ymmärsi ja uskoi, työkkäri ei. Olisi kuulemma pitänyt jäädä sairauslomalle ja todistaa näin tulleensa kiusatuksi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Frianna kirjoitti:

Sanoin itseni irti määräaikaisesta suhteesta työpaikkakiusaamisen vuoksi. Uuden työn sain heti, mutta silti paukkui karenssi 3kk, joka kulki mukana uudesta työstä riippumatta. Eli kun uuden työn sopimus loppui, oli vielä karenssia 3vk jäljellä. Kun sanouduin irti otin yhteyttä luottamusmieheen ja liittoon. Lupasi tarttua asiaan. Itse en ole tietoinen miten asia on edennyt tai onko edes edennyt. Osaston sen hetkinen johtaja ymmärsi ja uskoi, työkkäri ei. Olisi kuulemma pitänyt jäädä sairauslomalle ja todistaa näin tulleensa kiusatuksi. 

Näinhän se alkaa olla.Kaikesta pitää olla näyttöä.Dokkareita. Todistuksia sekä todistajia.Sairauslomaa kannattaa toki miettiä mutta eihän sekään ole varmaa että sitä saa kuin korkeintaan muutaman päivän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Itse parhaillaan 3kk:n karenssissa, kun lopetin koeajalla määrä-aikaisessa sijaisuudessa. En vaan jaksanut hullun kiirettä ja huonoa ilmapiiriä. Onneksi sen verran säästöjä, että ajattelin pitää kunnon  hermoloman , kun lomia ei ole tullut  vietettyä aikoihin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...