Novy Posted December 4, 2019 Share Posted December 4, 2019 Hei! Olen ensimmäisen vuoden sh-opiskelija ja alkoi mietittymään kun käsivarresta löytyy isohko tatuointi. Kuva on jokseenkin graafinen (verta löytyy) ja ajattelin, vaikka ajat muuttuvatkin ja tatuoinnit hoitotyössä yleistyvät, että tulisiko tatuointi mielellään peittää? Onko muilla tatuoiduilla minkäänlaisia kikkoja? Osallistukaa kaikki mielellään keskusteluun! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oikeassa paikassa? Posted December 4, 2019 Share Posted December 4, 2019 Itse en ole joutunut tatuointejani peittämään vaikka löytyy eläimen kalloa ja vähäpukeisia naisia käsivarresta. Oikeastaan koen että joidenkin potilaiden kanssa tatuoinnit ovat toimineet hyvänä "Ice breakerinä" tiiviimmän hoitosuhteen luomiseen. Jos tatuoinnit eivät kuvasta jotain uskontoa tai ääriaatetta niin ei sinulla ole mitään syytä niitä peitellä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasusa Posted December 4, 2019 Share Posted December 4, 2019 No mulla on tatuointeja paljon ja näkyvästi, ei mahdollisuutta piilottaa. Mä oon vähä sillee ajtellu etteivät vaikuta mun hoitotyöhön sen enempää kuin muutkaan yksilölliset ulkonäköseikat joten siinä olkoot. Kommenttia tosin tulee laidasta laitaan mutta sekin lienee luonnollista. Näin oma lehmä ojassa sanoisin että antakaa näkyä vaan, siinähän maailma muuttuu eikä sitä suotta tartte jarrutella Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piiu Posted December 5, 2019 Share Posted December 5, 2019 Yksi tatuointi löytyy kämmenselästä, loput pysyy vaatteiden alla piilossa. Yli kymmenen vuoden aikana kukaan ei ole juurikaan kiinnittänyt huomiota tai kysellyt. Vanhus- ja vammaistyötä olen pääosin tehnyt. En ole koskaan ajatellut, että niitä pitäisi peittää, ne ovat kuitenkin osa minua eivätkä vaikuta työni laatuun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ykslähärivain Posted December 5, 2019 Share Posted December 5, 2019 Jos ei oo esim. Huume tai rikollisaiheinen tatuointi niin ei mun mielestä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts