Jump to content
MAINOS

Huijausta työvuorolistassa?


Ällistynyt

Recommended Posts

Onko lailista että esimies ehdotti minulle että joululistassa ei ole riittävästi sijaisia (olen sijainen ) että tehdään minulle jokaisesta työvuorosta erillinen työsopimus niin voin tehdä enemmän tunteja. Nyt minulla on 3-4 päivää enemmän töitä mitä olisi kun olisin tehnyt täyttä listaa niin että olisi vapaat myös. Nyt minulla on vapaiden tilalla vaan pisteitä listassa. Ja tosiaan enemmän työpäiviä kun vakituisilla

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos suostuit tähän niin on se jotakuinkin laillista valitettavasti. Mutta kyllä tuosta lähtökohtaisesti ylityöt pitäisi maksaa.

Jos et nimenomaista suostumusta antanut niin tee ensin lista, sitten ala vaatia ylityökorvauksia.

Ammattiliittosi autata asiassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko sinulla kuinka pitkä sopimus? Voisithan vastaavasti ehdottaa että tekisit joululistalla tavallisen määrä tunteja esim. 116t 50min tai mikä se sinun sopimuksessa on, ja tasoittaisit arkivapaat seuraavalla listalla? Näin työnantaja saisi tekijän joulun pyhille ja aikaa järjestää työntekijä seuraaville listoille, kun sinä tasoitat vapaita ja tilille ropisee pyhäkorvaukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meiltä kysyttiin halutaanko tehdä yvp päiviä, suurinosa työntekijöistä suostui, itse teen myös yhden ylimääräisen päivän. Saadaan niistä ylityökorvaukset!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5 tuntia sitten, psykokana kirjoitti:

Meiltä kysyttiin halutaanko tehdä yvp päiviä, suurinosa työntekijöistä suostui, itse teen myös yhden ylimääräisen päivän. Saadaan niistä ylityökorvaukset!

Anteeksi, nyt vain. Kai teiltä on peruutettu kaikki sairauslomat pyhien jälkeen ja ennen?   Onko eurot teille noin tärkeitä tai eikö perhe ole sen " arvoinen"?    Työpaikan " luusarit" opimme tunnistamaan todella nopeasti.  He, juuri ovat pyhät työssä ja arkena poissa työpaikoilta.  Ihme , jos lähiesimiehet eivät jo tajua tätä heidän " toimintaa". 

Sain itse juuri tarjouksen työkeikkaista ja arvatkaa 2h päästä VAKITUISET ILMOITTIVAT; EIVÄT TARVITSE, tehdään pitkää päivää eli pyhät olivat tiedossa. Siinä meni FIRMAN maine ja näiden "duunareiden" maine oman firman silmissä ja keikkalaisten silmissä. Lisäksi muutama " ikä-ihminen" kuulivat  ja nauroin näille työntekijöille.

Olivat ikävä kyllä vieressä ja kuulivat heidän ikävän toimintatapansa. Ihan omin korvin, niin jatkakaa samaa malliin. Keikkalaiset karttavat kaukaa nämä firmat. 

Ennen oli sentään tasainen jako pyhistä, nyt kilpaillaan joka asiasta työpaikoilla.  Vahvat persoonat voittavat , myös tässä asiassa. 

Olemme kyllästyneitä teidän itsekkääseen ja lapselliseen toimintaan. Perjantai ja maanantaina ilmoitetaan välittömästi" olemme sairaita" juuri ennen työhöntuloa. Mutta lauantai - ja sunnuntaina eli pyhät on ihme parannus tullut. Ollaan terveitä ja keikkalaiset ovat hoitaneet työt. Jos eivät saadaan haukkua heitä selän takana eli normaalia toimintaa työyhteisössä. Todella raukkamaista ja lapsellista  aikuisilta  ja nämä vielä hoitavat sairaita henkilöitä? Perehdys on pelkkä sana helinä monelle keikkalaiselle/ sijaiselle.  Vakituiset ovat kaikesta päätelleen kasvaneet vauvasta asti sinne työpisteeseen. Moni puheesta päätellen omistaa koko työpaikan eli firman.  

Toisin "keikkalaiset" hoitavat kaikki viikon suihkutukset ym. työt ja PALKAKSI tulee v....a tai p....n tekoa. Tästä lähtien te raukkamaiset vakituiset laittakaa FIRMAN nimi julkisesti esiin, niin kierämme teidät kaukaa, myös arkisin. Emme kaipaa heitä työkaveriksemme, ketkä toimivat noin halpamaisesti.

Itse työskentelen mieluummin arkisin, ei tarvitse näiden työtä vieroksuen kanssa työskennellä ja pilata päivää. Liitot ym.  yrittävät saada normaaleja työvuoroja aikaseksi ja toiset  lakkoilevat sen takia. Te pilaatte kaiken itsekkäillä , lapsellisella toiminnalla. Kohta otetaan pyhät lisät pois ja SYY ON TODELLA KAIKILLE SELVÄ; TE OLETTE SAANEET SEN ITSE AIKAISEKSI.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...