Amiliini Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 Moro ihmiset! Meikäläinen muutti justiinsa tänne pääkaupunkiseudulle ja nyt huutelen hattu kourassa apua! Olisiko kenelläkään antaa mitään vinkkiä lähihoitajan työpaikoista Helsingissä/Vantaalla? Kävin alkuviikosta rekrymessuilla ja käteen jäi nippu esitteitä ja kasa kysymyksiä. Kotihoidon paikkoja näyttäisi olevan avoinna hurjan paljon. Mutta itseäni kiinnostaisi enempi ihan kuntoutuskoti-osasto-tyyppinen työ. Onko tuo Seure esimerkiksi viksu tapa työllistyä ja tutustua uuteen kotikaupunkiinsa? Mulla ei ihan kamalasti ole hoiva-alan työkokemusta, mutta sen sijasta roppakaupalla halu oppia ja pärjätä uudessa paikassa. Oon valmistunu mielenterveys- ja päihdetyön koulutusohjelmasta, mutten koe miekkaripuolta ihan omakseni. Tuijotellaanko täällä kovastikkin noihin koulutusohjelmiin, vai olisiko minun mahollista päästä vaikkapa sairaalaan taikka päiväkotiin töihin? Jos joku viitsisi edes pikkasen heittää vinkkiä tällaselle untuvikolle, olisin huisin kiitollinen :nauraa:
Maaria Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 Ota selvää eri osasojen osastonhoitajista, ja lähesty suoraan heitä. Laita vaikka sähköpostia ja kerro olevasi kiinnostunut. Ainkakin omat keikkapaikkani olen näin saanut hankittua, ja keikkaa on riittänyt.
Lyrica Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 Itse lähihoitajana tein töitä hesan Kustaankartanossa. Vaikka paikka on vanhustentalo (vai mikä se nyt oli) niin siellä on hyvin erilaisia osastoja. Ainakin minun aikanani siellä oli myös käveleviä potilaita, eikä vain vuodepotilaita. Näin on monissa vantaankin vanhainkodeissa (vai miten sen nyt meni) eli vaikka on vuodeosastoja, niin on kuntoutusosastoja. Itse vantaalta ehkä suosittelisin Simonkotia jossa 5 erilaista osastoa plus simonpirtti (jossa ei kovin huonokuntoisia hoideta). Tai sitten Katriinan sairaalaa jossa myös 5 osastoa (haavaosasto, kuntoutusosasto jne). Myyrinkotikin on kaiketi ihan ok paikka. Metsonkotiin en menisi vaikka maksettaisiin, siitä on jossain toisessa ketjussa. Parhaiten pääset sinne mihin tahdot, kun soitat ko. paikan oh:lle. Isommissa paikoissa pitää käydä työhönotossa täyttämässä paperit ja sitten homma alkaa rullaamaan. Pienemmissä ei ole tuota mutkaa välissä. Seure on sikäli hyvä, että tarjoavat sulle paikkoja eri puolille vähän laajemmalla skaalalla. Myöskin jos itse haluat, avautuvat ovet sairaaloihin eri puolilla hesaa. Tsemppiä vaan ja tervetuloa helsingin pohjattomaan työsuohon.... Täältä ei työ lopu :nauraa:
Seline Posted October 24, 2008 Posted October 24, 2008 Kustaankartanossa alkaa nykyään olla sellainen meininki etten voi suositella mm. laitsareita poistettu joten hoitajat huolehtivat myö keittiöhommat oman työn lisäksi, omat työvaatteet kohta joka osastolla käytössä ym. Metsonkotiin en menisi kirveelläkään. Simokoti on hyvä paikka. Seurea voin suositella itse olen sen listoilla täysipäiväisesti, sitä kautta on myös helppo katsoa missä viihtyisi ihan vakituisesti. Rohkeasti vain hakemuksia peliin ja huomaat että valinnan varaa on paljon ;)
ST72 Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Monessa paikassa joutuu olemaan myös keittiössä, lähinnä jakamassa ruokaa tai latomassa tiskikonetta. Mua se ei ainakaan sillä lailla häiritse.. ja esim. Kustaankartano on melko iso paikka, joten osastoissa on eroja varmasti. Sieltä löytyy mm. myös Kuntokartano, joka toimii kahdessa talossa. En ole kylläkään niillä käynyt enkä siis voi antaa tarkempaa tietoa. Mut näitähän ketjun aloittaja kyseli.. ja uskonpa, että muissakin Hgin vanhustenkeskuksessa on samanlaisia osastoja. " Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "
Rippe Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Jos kuntoutus kiinnostaa, niin Helsingin kaupungin sairaaloista löytyy kuntoutusosastoja. Esim. Laakson sairaalassa on tällä hetkellä 5 kuntoutusosastoa (murtuma-, AHV- ja neurologista kuntoutusta...), ja niissä varmasti on tarvetta lähihoitajillekkin. Tuskimpa suuntautumisesi on ongelma.. etu vaan, koska kyseisillä osastoilla potilailla voi olla taustalla esim. juuri noita mielenterveys- ja päihdeongelmia. Tekemällä oppii. Yhteyttä vaan työhönottoon tai ylihoitajiin, numeroita löytyy varmaan netistä.
noor- Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 päiväkoteihin pääsee ainakin seuren kautta vaikka ei olis lapset ja nuoret -suuntautumista ;) ainakin kaverini pääsi (sahuun suuntautunut). niin ja yksi kaverini on tehnyt keikkaa päiväkodeissa ihan ilman mitään koulutustakaan. niin että seureen vaan yhteyttä jos päiväkoteihin mielii :)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now