Jump to content
MAINOS

Sijaisten kohtelu

Katjuska7

Recommended Posts

Posted

Mikä siinä on,että aina valitetaan kun sijaisia ei saa,mennään vajaalla, tehdään tuplavuoroja ja valitetaan kun väsyttää. Kun sen sijaisen saa,sitä kohdellaan kun paskaa. Otetaan silmätikuksi, tiuskitaan,pyöritellään silmiä jos yhden päivän aikana ei ole omaksuttu osaston rytmiä,tapoja eikä kaikkien potilaiden/asukkaiden nimiä,sairauksia ja lääkityksiä muista. Pitäisi olla yli-ihminen,jotta olisi kyllin "hyvä" sijainen. En myös ymmärrä sitä kiukuttelua sairaslomien jälkeen; uusista asioista ei kerrota ja kohdellaan kuin ilmaa. Ja auta armias jos olet lapsen takia poissa. Eikö kukaan muu sitä voi hoitaa,eikö sitä voi päiväkotiin viedä kipeenä pariksi päiväksi ja diilata sen lapsen sairauden sitten vapaapäivillä. Puhumattakaan siitä paskaringistä mikä velloo selkien takana ja kuppikuntien muodostaminen sekä niissä pysyminen. Silti jatkuvasti toivotaan parempaa työilmapiiriä,listataan sanallisesti nättejä asioita sen edistämiseksi,mutta konkreettisesti kukaan ei ole valmis tekemään mitään. Kaikissa paikoissa ei ole näin,mutta yllättävän monessa. En sanoisi hoitotyön olevan niin raskasta ettei sitä jaksa tehdä. Sen sijaan sanoisin työkavereiden olevan niin raskaita,että itse pingoin alalta äkkiä pois.

MAINOS
Posted

Luojan kiitos meillä on ihanat työnsuunnittelijat jotka haluaa samojen sijaisten tulevan toistekin. Itse aloitin keikkalaisen, päädyin lh:ksi ja nyt teen sh sijaisuutta. Seuren kautta keikkalaisena nähnyt monia paikkoja mihin en ikinä halua töihin työkavereiden takia..... 18 paikkaa missä keikkaillut, 3 hyvää ja 1 erinomainen. Erinomaiseen jäin. Ja syynä ei ollut asiakkaat vaan hoitsut. 😳😁😁🧐

Posted

Hoitajan urani aikana ehdin tehdä heittopussisijaisuuksia kahdessakymmenessä hoivakodissa, joissa kahdessa sijaista ei kohdeltu kuin paskasäkkiä ja jonne oli oikeasti kivaa mennä töihin. Ylläriboonus näihin paikkoihin sijaiset melkein tappeli pääsyä. Tässä lienee yksi pääsyy siihen, miksi vaihdoin lopulta alaa ja nyt kolme vuotta tehnyt siivoushommia ja nyt oon pikkuhiljaa saanut mielenterveyteni taas kohdilleen. 

Sijaiset ei totisesti saa sairastaa ja sijaisella saa olla vielä vähemmän omaa elämää kuin vakkarihoitsulla. 

Posted

Siaisten kohtelu todella pohjalta ja syvältä. Olen tehnyt siaisuuksia nyt 11v ja eteen on kyllä tullut niin alistamista,kuin ihan peetä. Sellaisen huomion olen myös näinä vuosina tehnyt että pahiten siellä" työkaverit" joilla ei mitään koulutusta rääpivät päätään. Samoin niissä paikoissa on johtajuus täysin hukassa ja ns-johtaja on myöskin itse kiusaaja. Jos et kuulu tupakka porukkaan,olet nipo jos osoitat empatiaa hoidettavalle olet epäammatillinen. Kyllä niin monesti on niin henkisesti kuin fyysisesti poikki kun teet vuoron vakkareiden kanssa joilla ihan omat säännöt. Kahvitunti kolmevarttia,ruokatunti tunti-kaks,tupakalla vuoron aikana 7-8 kertaa ja tietysti aina yhdessä. Ja sitten kehtaavat vielä valittaa työn raskaudesta. Parasta oli kerran kun menin iltavuoroon,niin vastaava sairaanhoitaja makasi päiväsalin sohvalla tietokoneen kanssa ja haukotteli että voi vi**u kun väsyttää. Ja näitä ne työnantajat viitsivät pitää. Siinä se hoitajien vähyys ja kiire pähkinänkuoressa.

Posted

Olen huomannut saman; empaattisuus katsotaan jopa pilkan aiheeksi ja sen jälkee  turha kuvitella olevasi osa porukkaa. Noissa paikoissa väsyy eniten, vaikka itse työ ei olisi fyysisesti kuormittavaa.

• 2 weeks later...
Posted

No, monella hoitajalla on omat ongelmat, jotka sitten purkautuvat työpaikalla. Tällä alalla on todella paljon sinne kuulumattomia työntekijöitä. Kannattaa jättää moiset ihmiset täysin huomiotta.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...