Jump to content
MAINOS

Vs: Kokemuslisäuudistus


Vieras: medi

Recommended Posts

01.09.2004 muuttuu Suomessa kokemuslisäjärjestelmä siten, että ensimmäinen 5% lisätään peruspalkkaan, sen jälkeen tulee 5 vuoden päästä 5% ja viimeinen, eli siis toinen, kokemuslisä taas viiden vuoden päästä.

Eli summa summarum, työntekijä joka on ollut alan työssä 10 vuotta saa kokemuslisää 15 % peruspalkan päälle.

Tai siis oikeammin 10% peruspalkan päälle koska kaikkien peruspalkkaan lisätään tuo ensimmäinen 5 %.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tsot tsot medi, mikäli mä oikein ymmärsin kun luottamusmies tuosta kävi juttelemassa, se 5%:n korotus EI tule kaikille, vaan niille jotka on ollu alle 5 v. töissä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis käsittääkseni niin, että ne jotka ei vielä ole mitään kokemuslisiä tienanneet, saavat sen 5% peruspalkkaan, ja sitten jatkossakin sen uuden ohjelman mukaan 2x5%, en muista minkä vuosien jälkeen. Ja kauemmin alalla olleet ja kokemuslisiä jo tienanneet jatkaa entiseen malliin. Mutta voin tsekata sen vielä osastokokouskansiosta, jos ehdin tänä yönä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on niin, että ensimmäinen 4 v kokemuslisä siirtyy peruspalkkaan, jolloin ko. lisän jo tienanneet eivät saa tuota palkankorotusta, koska heillä se tavallaan on jo. Entinen 7 v kokemuslisä pudotetaan 5 vuoden kohdalle, eli ne jotka ovat olleet töissä yli 4 mutta alle 5 vuotta eivät saa palkankorotusta ollenkaan.

Näin on lukenut esim. Tehyn lehdessä ja Husin sisäisissä tiedotteissa asian tiimoilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos nursio, saatiin asiaan selvyys ilman että piti lähteä kansiota tonkimaan  ;D

Eli meikkikselle palkankorotus tiedossa 1.9. Työosopimus on onneksi 5.9. asti että kerkiää sen ihan konkreettisesti jopa saamaan. Jipii.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Miten homma menee yksityisellä puolella? Onko sama systeemi?

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä yksityisen sk palkka taulukossa on säilynyt kalkkislisä eli 15 v tulee vika lisä.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Anyway, olipa laskutapa mikä tahansa, niin terveysalan ihmisiä TAAS k.s.tetaan!!! Miksi aina terveysalan palkoista leikataan, kun tarvitaan lisää rahaa esim. sairaaloiden laajentamiseen ja remontoimiseen....

Yhdessä sairaalassa, johon minua houkuteltiin töihin, maksettiin 200 euroa vähemmän kuin toisessa, koska se oli heille mahdollista. Sitten kun ystävällisesti kieltäydyin ammattitaitoni alennusmyynnistä, niin sanottiin, että "saathan sinä kaikki kokemuslisät". Hip-huraa! Se ei paljon lämmitä, kun peruspalkka olisi niin surkea, että 15 % lisäkään ei vielä tunnu missään! angry.png

Entäs jos työnantajaliiton suunnitelmat toteutuvat, että myös pyhälisät poistuisivat?

Tekisin itse keikkoja enemmänkin (oman työn ohella siis), jos ne hyödyttäisivät hieman myös rahallisesti minuakin eikä vain verottajaa .... Olen ihmetellyt, että miksi sairaanhoitajapulan aikana ei sairaanhoitajien veroprosenttia pienennetä, jos ei kerran palkkaa voida maksaa koulutuksen ja vastuun mukaan?huh.gif? angry.png

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...