Jump to content
MAINOS

Mehiläinen


vilikki

Recommended Posts

MAINOS

Katsopa ketjua alaspäin. En voi sanoa Mehiläisestä työnantajana oikeastaan mitään hyvää. Jos haluat, että työpanostasi ei arvosteta, mene Mehiläiseen töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Mehiläinen hakee MOL-sivujen mukaan jälleen työntekijöitä. Helsingissä Mehiläisen tulevaisuus näyttää erittäin huonolta ja kilpailevat yritykset ovat syöneet Mehiläisen kakkua. Luotto kyseistä firmaa kohtaa rapisee, eikä enään edes historialliset meriitit tuo turvaa. Työpaikkana maksaa surkeasti, jopa julkista sektoria heikommin. Työ täysin vailla tarkoitusta, ellei ole taloon päin kallellaan.....

Työnantajana sairaanhoitajalle ammatillinen itsemurha....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Mehiläinen / Carema työnantajana??? On pientä palkkaa miltei orjtyöstä maksava laitos. Ei aina palkanmaksukaan toimi niinkuin pitäisi, loppupalkkaa saa pyytää lakimiehen peräämänä. Olen törmännyt täysin ammattitaidottomaan esimieheen joka suosii kavereita, nuoleskelua, nukkuvia yökköjä, asiakasta kaltoin kohtelevia hoitajia, jne. Ja onhan tuo ollut useammin kuin kerran työnhakusaarrossa aiheettomilla irtisanomisilla ja katteettomilla lupauksilla. Siis täyttä scheissee!! Ei voi suositella kuin masokisteille!! :itkee: :-/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

En voi suositella Mehiläistä työnantajana kenelekkään. Lähihoitajan koulutusta ei arvosteta pätkääkään. Mehiläinen palkkaa ennemmin vailla mitään koulutusta olevan henkilön ja antaa hänelle vielä valtaa,kuin että ottaisi koulutetun henkilön töihin. Missään työpaikassa en ole tavannut niin huonoa johtamista kuin Mehiläisessä. Esimiehet sallivat kaikenlaisen työpaikkakiusaamisen ja ulos savustamisen. Jos olet rohkea ja sinulla on uusia ideoita ja jopa ammattitaitoa olet uhka esimiehillesi ja työyhteisölle. Jos sen sijaan alistut nuoleskelemaan esimiestäsi niin menestyksesi Mehiläisessä on taattu!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Tiivistetysti: parempaakin on tarjolla!

Nyt kannattaa olla varuillaan ja kiertää mehiläisen mestat kaukaa!! Varsinkin vantaan yksikön meininki on tosi villiä ja ovet käyvät joka suuntaan.Palkkaus on huono!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

oma kokemukseni mehiläisestä on kohtalaisen positiivinen. sovitut asiat pitävät. palkkaus ja muut edut ovat melko hyvät. olin aikaisemmin hus:ssa töissä samantyyppisellä osastolla ja voin sanoa, että mehiläisessä lähes kaikki asiat ovat paremmin. hus:ssa löperö esimies pelkäsi ja vastusti kaikkea uutta ja hautoi vain takamustaan päivät pitkät. nykyisessä paikassani tehdään ja kehitetään työtä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla myös pelkästään hyviä kokemuksia Mehiläisestä. Ja aikoinaan kun sinne Helsingin kaupungilta siirryin, niin palkka jopa nousi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hus:ssa löperö esimies pelkäsi ja vastusti kaikkea uutta ja hautoi vain takamustaan päivät pitkät. nykyisessä paikassani tehdään ja kehitetään työtä.

Olen käsittänyt että tämä on aika tyypillinen ero julkisen ja yksityisen sektorin välillä? Siis kun julkisen puolen hommat ei ole niin riippuvaisia siitä kilpailukyvystä, asiakkailla ei ole välttämättä valinnanvaraa. Sen sijaan jos joku yksityinen firma tipahtaa kelkasta niin se menettää kilpailukykynsä ja asiakkaansa ja näin ollen myös sijoittajansa. Yksityiselle on elintärkeää ylläpitää tehokkuutta ja asiakastyytyväisyyttä.

Ainakin teoriassa. Onko kokemuksia tästä erosta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Julkisella puolella mielestäni paremmin annetaan palveluita brofiiliin kuuluville asiakkaille kulloinkin.Yksityiset paikat ottavat asiakkaan kuin asiakkaan kun maksaja löytyy.Sitten ollaan jopa ihmeissään kun kysyntä,tarjonta ja resurssit eivät kohtaa! Monimutkaisia tilanteita ja kovia haasteita reilusti!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hus:ssa löperö esimies pelkäsi ja vastusti kaikkea uutta ja hautoi vain takamustaan päivät pitkät. nykyisessä paikassani tehdään ja kehitetään työtä.

Olen käsittänyt että tämä on aika tyypillinen ero julkisen ja yksityisen sektorin välillä? Siis kun julkisen puolen hommat ei ole niin riippuvaisia siitä kilpailukyvystä, asiakkailla ei ole välttämättä valinnanvaraa. Sen sijaan jos joku yksityinen firma tipahtaa kelkasta niin se menettää kilpailukykynsä ja asiakkaansa ja näin ollen myös sijoittajansa. Yksityiselle on elintärkeää ylläpitää tehokkuutta ja asiakastyytyväisyyttä.

Ainakin teoriassa. Onko kokemuksia tästä erosta?

Mulla on vähän sellainen näkemys tästä asiasta, että korkean asiakastyytyväisyyden yksityinen vastaanotto saavuttaa kirjoittamalla ne diagnoosit, sairaslomat, reseptit ja lähetteet mitä asiakas pyytää ja tutkii sen mitä asiakas haluaa tutkittavan. Julkisella puolella sitten taas edellämainittujen asioiden järjestäminen perustuu siihen mitä asiakas tarvitsee.

No, toivottavasti olen väärässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on vähän sellainen näkemys tästä asiasta, että korkean asiakastyytyväisyyden yksityinen vastaanotto saavuttaa kirjoittamalla ne diagnoosit, sairaslomat, reseptit ja lähetteet mitä asiakas pyytää ja tutkii sen mitä asiakas haluaa tutkittavan. Julkisella puolella sitten taas edellämainittujen asioiden järjestäminen perustuu siihen mitä asiakas tarvitsee.

No, toivottavasti olen väärässä.

Diagnooseista ja sairaslomista tietysti olisi erittäin suotavaa ettei näin ole ja lähetteistäkin niin onhan se vähän huono kuormittaa erikoisterveydenhuoltoa tämmöisillä, mutta tutkimusten suhteen yksityisellä varmasti aika helposti tutkitaan mitä asiakas haluaa kun asiakashan sen maksaa. Ja ei niiden tarvitse (välttämättä) ajatella sillein tutkimuspuolen kuormittumista kun niiden ei ole pakko ottaa enemmän asiakkaita kuin mitä pystyvät hyvin hoitamaan. Toisin kun kunnallisella puolella. Vaikka toki se on aina huonoa bisnestä sanoa asiakkaalle että nyt ei oteta vastaan, mutta ei välttämättä niin huonoa kuin se että ruuhkautetaan kaikkien asiakkaiden palvelu epätyydyttäväksi.

Julkisen puolen on pidettävä huoli siitä että kapasiteettia on ottaa kaikki tarvitsevat vastaan (eli siis ei kuormiteta järjestelmää turhaan). Tosin monessa paikkaa tässä on vissiin tehty aika huonoa työtä.

Resepteistähän on aina vähän noita juttuja. Yhden kerran katsoin yksityisen lääkäriaseman käytävässä kun lääkäri huuti jollekkin olemukseltaan ja päihtymystilaltaan ihan selkeästi narkkarille että 'Et sinä ole jumalauta niitä lääkkeitä hävittänyt kun sinä olet myynyt ne! Et sinä voi kolmea kertaa viikossa unohtaa reppua linja-autopysäkille! Älä tule enää tänne, minä en ota sinua vastaan!'. Mutta onhan noita juttuja paljon että jotkut yksityiset huoletta huumaavia lääkkeitä kirjoittelevat. Itse olen kyllä huomannut että jotkut tietyt lääkärit aika helposti antavat asiakkaan päättää lääkityksen jos se on edes sinneppäin ja suht. turvallinen. Itsellekkin joskus lääkäri johonkin paikalliseen infektioon totesi kun kysyin jotain tiettyä lääkettä että "Ei se A kyllä sinua tässä auta, minä kirjoittaisin tätä B:tä vaikka se nyt onkin epäkäytännöllisempi.. tai no jos sinä välttämättä haluat niin voin minä kirjoittaa A:takin sinulle tietysti mutta mielipiteeni on että se on hyödytön". Ja myös "Nuori mies, ei aiempaa uniongelmaa, ei kannata missään nimessä lähteä heti ensin unilääkkeellä lähteä hoitamaan." ja vähän myöhemmin kun kysyin unilääkkeestä jotain lisää "No jos sinä tahdot, voin minä kirjoittaa sinulle Tenoxia jos se on se mitä sinä tahdot kerran."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Onko kokemusta Mehiläinen työnantajana? Minkäläinen palkka lähihoitajalla?

Hirviömäinen. Käyttävät surutta hyväksi ihmisiä takoessaan johdolle bonuksia. Talon sisällä todella sairas kulttuuri. Yritys kykenemätön itsetutkiskeluun ja kurssin suoristamiseen. Narsistit ja muuten vakavasti vammautuneet yrityksen johdossa, eikä siinä mitään, mutta hoidattavat vammojaan työpaikalla muiden kustannuksella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Kyllähän nämä yksityiset terveydenhuoltoalan yritykset on tarkoitettu vain rahan tekoa varten. Palkka voi vaihdella ollen hyvä tai sitten huono. 

Työntekijän kehittämiseen panostetaan vain muutamien "suosikkien" osalta. Ilmapiiri riippuu ihan omasta työyhteisöstä. 

Työsuhdeturva voi joissain yksiköissä olla lähdes olematon.... Riippuu täysin esimiehen/yksikönjohtajan luonteenlaadusta. Nytkin yhdessä yksikössä on irtisanottu työntekijöitä ja osa työntekijöistä on itse irtisanoutuneita. Yksikönjohtaja joutui tosin siirtymään toiseen yksikköön. 

Julkisella puolella voisi tilanne olla parempi. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutamasta Mehiläisen palveluasumisyksiköstä nyt kokemusta omaavana vois sanoa, etten suosittele Mehiläistä kellekään. Palkka EI todellakaan ole parempi kuin kunnalla, asiakaskunta todella raskashoitoista, resurssit mitättömät, epäpätevien keikkalaisten määrä järkyttävä. Koskaan ei tiennyt tuleeko seuraavaan vuoroon tekijä ja jos, niin koska. Vaihtuvuus henkilökunnassa todella suurta. Omaisten valitukset päivittäisiä, näihin vastaamiseen annettiin ohjeet, piti vakuuttaa kaiken olevan hyvin. Tuli olo, että viilattiin hoitajia linssiin oikein huolella tuloksen tekemisen kustannuksella. Ammattitaitoiset, kokemusta omaavat hoitajat lähtivät yksiköistä nopeasti pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

21.1.2016 klo 19.15, Vieras kirjoitti:

Välttäkää Mehiläistä.!!!

Hieno kontribuutio tähän keskusteluun. Perustelut ovat niin hyvät, että kaikki taatusti noudattavat kehoitusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun tätä viestiketjua lukee niin eiköhän tule selväksi että reipas työnantaja on kyseessä. Mutta hei .Se mikä ei sovi yhdelle niin sopii toiselle.Aina kannustan ihmisiä tutustumaan työkohteeseen esim keikkailemalla sinne.Tällöin saa parhaimman kuvan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olen tutstunut mehiläisen toimintaan.  Hoitajat tekevät kaikkea muuta kuin pitäisi. Vanhukset jäävät huonolle hoidolle kun suurinosa ajasta menee siivoukseen... Henkilökunta koostuu hoiva-avustajista ja muista epämääräisestä porukasta. Johtoasemassa epäpäteviä ihmisiä. Aina sai pelätä pääsekö lahtemään kotiin työvuoron jälkeen, tuleeko työvuoroon riittävästi henkilökuntaa. En ole koskaan julkisella puolella törmännyt moiseen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Onko teillä tietoa loppupalkan maksamisesta? Ilmoitettiin työsuhteen viimeisenä päivänä että tulee vasta kuukauden kuluttua vaikka yleensä käytäntö on että maksetaan työsuhteen päättyessä ellei työsopimuksessa muuta mainita. En löydä kyseistä paperia mutta muistaakseni mitään mainintaa siinä ei ole. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, vieras kirjoitti:

Onko teillä tietoa loppupalkan maksamisesta? Ilmoitettiin työsuhteen viimeisenä päivänä että tulee vasta kuukauden kuluttua vaikka yleensä käytäntö on että maksetaan työsuhteen päättyessä ellei työsopimuksessa muuta mainita. En löydä kyseistä paperia mutta muistaakseni mitään mainintaa siinä ei ole. 

Minun mehiläisen sopparissa lukee että loppupalkka maksetaan irtisanomista seuraavana palkanmaksupäivänä. Elikkäs jos oot kuun alussa ittes irtisanonut niin kk menee odotellessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Huono kokemus

Hei kaikki,

omat kokemukseni Mehiläisestä työntantajana ovat myös todella huonot. Olen ollut kahdesti Mehiläisen palveluksessa, ja molemmilla kerroilla jäänyt vaan jätöstä käteen ja paha mieli.

Ensimmäisellä kerralla yksikönjohtaja nolasi vuoromme hoitajat asiakkaiden edessä julkisesti mitättömästä asiasta.(Lähdin tästä tapahtumasta parin viikon päästä kuntapuolelle hommiin.) Muutaman vuoden päästä ajattelin kokeilla uudestaan, eihän samanlaista voi tapahtua toistamiseen, toisessa yksikössä? Toisella kertaa olin jo esimiesasemassa, ja pidin hirmuisesti työstäni ja työntekijöistäni, ja saimme paljon asioita aikaiseksi. Olisi pitänyt arvata, mitä tuleman pitää kun työtä aloittaessani puhuivat että sovitaan nyt alkuksi määräaikainen soppari, vain siksi aikaa että saadaan "asioita järjestykseen".  Sitten palkkasivat  jonkun tyypin ihan pystymetsästä (ei edes hoitoalalta) yli puoli vuotta minun jälkeeni, ja hänet sitten yhtäkkiä vakinaistettiin ja minulle näytettiin ovea. Että sillain.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...