Jump to content
MAINOS

Arvostaako liitto pätkätyöläistä?


Torlohka

Recommended Posts

Tulipa taas pätkätyöläiselle vihaisenvirallinen sposti, jossa vaaditaan selvitystä siitä ja siitä ajasta kun ei ole kolikoita ropissut. Kyllä, mieleni pahoitin. Vaan tässä kun on keikkailua ja pätkätyötä tehty kohta useamman ikälisän verran, niin välillä tulee mieleen että onko kyse vaan surkeasta tiedottamisen laadusta vai inhotaanko liitoissa meitä, joille ei ole ikuista nakkia napsahtanut? Ja tulee mieleen, että tarviinko minä sellaista liittoa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
11 tuntia sitten, Torlohka kirjoitti:

Tulipa taas pätkätyöläiselle vihaisenvirallinen sposti, jossa vaaditaan selvitystä siitä ja siitä ajasta kun ei ole kolikoita ropissut. Kyllä, mieleni pahoitin. Vaan tässä kun on keikkailua ja pätkätyötä tehty kohta useamman ikälisän verran, niin välillä tulee mieleen että onko kyse vaan surkeasta tiedottamisen laadusta vai inhotaanko liitoissa meitä, joille ei ole ikuista nakkia napsahtanut? Ja tulee mieleen, että tarviinko minä sellaista liittoa?

Et tarvii, itse totesin saman, että tyhjän saa pyytämättäkin. Jos miettii työehtosopimuksiakin ja niiden ehtoja niin joo tosi paljon on liitot "taistellu". Loputtomat pitkät vuorot ja olemattomat palkat. Itse säästän ne rahat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähinnä mietin, että luottamusmiehet, jotka luonnollisesti ovat vakituisessa työsuhteessa eivätkä enää edes muista mitä pätkätyöläisten arki on, eivät ole kovin innokkaita ajamaan pätkätyöläisten asiaa. Tämä on todellinen ongelma, sillä etenkin kunnalla sijaisia riittää. Edellisessäkin työyksikössä oli välillä puolet työntekijöistä sijaisia. Työyksikkö on edellinen siksi, että jäin äitiyslomalle, eikä luottamusmiestä kiinnostanut ajaa asiaani että olisin saanut jatkoa työsopimukseeni. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Puhutko nyt liitosta ammattiliittona vai liiton työttömyyskassana? 

Se että työttömyyskassa kyselee ansioiden perään johtuu siitä että heitä ohjaa laki työttömyyskassoista ja heidän tulee tehdä niin. Se taas johtuu siitä että työttömyyskassa ei maksa päivärahoja pelkästään omistaan vaan myös valtion kassasta. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nor: pointti ei ollut tuossa. Saahan sitä kysellä ja varsinkin kun pitää. Oli vain juosten kusten tehty "pakollinen" kysely.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...