Jump to content
MAINOS

Hoitajan ulkonäkö?


kissankarva

Recommended Posts

Olen 21-vuotias lähihoitaja, joka haaveilee amk-opinnoista ja on päätynyt hakemaan kolmatta kertaa kyseiseen kouluun. Terkkari, suuhygienisti tai bioanalyytikko olisi haaveena.

Olen tehnyt lähihoitajan sijaisen hommia jo vuodesta 2017.

Olen jäänyt miettimään, miten loppupeleissä hoitajan ulkonäköön suhtaudutaan mm. pääsykokeissa tai ihan kentällä? 

Olen aina pitänyt erikoisen värisistä hiuksista. Sinisestä violetin kautta oranssiin on hiusten värit vaihtuneet kautta vuosien, eikä mitään ikävää kommentia ole perään tullut. Olen saanut kentillä vain ja ainoastaan huippupalautetta mm. työskentelystäni ja ammatillisuudestani. 

Mietin, onko kenenkään hoitajan ulkonäköön suomessa puututtu? Onko jouduttu puhutteluun vai pyydetty värjäämään kirjavammat hiukset muuksi? Entäs naisilla ns. ”siilitukka”, onko herättänyt paheksuntaa? 

Yleisenä noottina mainitsen, että olen hyvin tietoinen, ettei ammatillisuutta kuuluisi katsoa hoitajan ulkonäöstä. :) 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Monta liila-/sini-/vihreä-/pinkki-/yms tukkaista hoitajaa nähnyt eikä se ole ketään häirinnyt, ei potilasta tai työntekijää. Myöskään esim tatuoinnit ei ole haitanneet, lähinnä niistä saa vaan hyvää keskustelua aikaiseksi :D pääasia että ei oo mitään naamalävistyksiä (tähänkin syynä ”vaan” hygienia, ei ulkonäkö) tai muita koruja. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Asiakkaan ollessa olen nähnyt aika monenlaisia värejä ja tyylejä. Ei taida olla nykyään tapana pelätä värejä. Ja kun katson oman luokkani hiuksia, en keksi miksi mikään olisi este jos työssä hygienian vaatimukset täyttyvät. Potilaat voivat kyllä joskus ihmetellä kaikkea mihin eivät ole tottuneet mutta ymmärtävät yleensä kyllä. Saattavat jopa piristyä jos hoitajien ulkomuodossa on vaihtelua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...