Jump to content
MAINOS

Haukkuminen väkivaltaa


Omena2019

Recommended Posts

Olen töissä eräässä  yksikössä. jossa on asukkaita,,sanotaanko nyt vaikka 12. Täällä ollaan vuoroissa pääasiassa yksin. Mitä tehdä, kun asukas huorittelee, haukkuu muutoin, uhkaa tappaa ja hakata silmät mustiksi. Mikään keskusteluyhteys ei toimi. en pelkää. Mutta on kovinkin raskasta se että kuulet näitä asioita ja tämä asukas tietää tarkkaan mitä suustaan päästää. Miettii omaa ammatillisuuttaan pakostikin että mihin vetää raja tässäkin. Muillekin työntekijöille tämä asukas osaa olla ilkeä, mutta enemmälti se kohdistuu minuun. Noudatan sääntöjä mitä talossa on, en pelkää, en anna periksi. En tosin voi sanoa muiden työntekijöiden puolesta antavatko ne periksi asioissa. Mitä tehdä? Miten kauan sitä jaksaa olla tälläisen haukkumisen uhri? ei ole mikään pakko kuunnella, tiedän sen. 

Muokattu - Omena2019
virhe
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mulla oli kotihoidossa sellanen ihminen kun kritisoi kaikkea mitä teit, tai jätit tekemättä. Haukkui ja huusi. Kerran heitin hanskat tiskiin ja sanoin " mitään pahaa en oo sulle tehny, yritän auttaa. Katotaanpa hetken päästä uudestaan josko sulta onnistuis tämän asian hoitaminen asiallisella kielenkäytöllä tai sitten oot ihan vaan hiljaa. Mä en huuda sulle, älä huuda mulle". Ja lähdin. Sitten oli asiakas kilttiä poikaa. 

Onko sun mahdollista poistua paikalta? Kokeilla hetken päästä uudestaan?

Oisko mahdollista työyhteisössä sopia yhteistä käytäntöä miten toimia tämän ihmisen kanssa?

Paskaahan tollanen on 😐

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi on yks raskaimpia asioita tässä ammatissa. Mä kanssa kuulin just männä viikolla yhdeltä asiakkaaltani miten helvetin ruma olen, sen jälkeen kun tämä oli ensin täysin perusteetta moittinut työni laadun muille asiakkaille. Välillä sitä on niin väsynyt että meinaa itku tulla, joskus tullutkin. Pitäis varmaan alkaa jo lähtökohtaisestikin pitää hoidettaviaan jotenkin alempiarvoisina, ihan vaan itseään suojellakseen. Välillä vit**aa kyllä niin että meinaa usko mennä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain huorittelua vanhemmalta asukkaalta aikoinaan, haukkui mua koko työvuoron. Menetin malttini ja kerroin että huorana saisi ainakin parempaa palkkaa ja asiakkaat arvostaisi tekemistäni. Ei enään haukkunut tämän jälkeen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sama homma, meidän yksikössä narsisti, josta vaikea päästä eroon. Täyspäinen mutta jos ei tahtoaan saa periksi huutaa ja haukkuu ja raivoaa.  Alkaa ammatillisuus kärsiä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Uhkailuista on lain mukaan oikeus tehdä rikosilmoitus, jota suosittelen tekemään. Tee myös ilmoitus kirjallisena esimiehelle näistä uhkailuista aina kun niitä tulee, näin jää tilastotietoa asiasta jos jotain tapahtuu. Näitä uhkailujs ei tule katsoa sormien läpi missään hoitotyössä vaan niistä tulee tehdä asianmukaiset ilmoitukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...