Jump to content
MAINOS

Syksyllä -08 aloittaneet


anzu79

Recommended Posts

  • 2 kuukautta myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 122
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Eka harjoittelu olisi jo marraskuun lopulla, mutta mun ei tartte lähtee sinne. Lähärit saa "vapautuksen" ekasta harjoittelusta. Saa tehdä senkin ajan sitten palkkatyötä (jos vaan sattus sellasta saamaan kokoajaksi).

Missä koulussa on tälleen? Mua niin ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄ että pitää mennä ekalle kentälle tavallaan samasta lähtötilanteesta, mä olen lähihoitaja, 3,5v olin töissä ennen kun nyt alotin koulun syksyllä. Ja päiväkään ei saa vapautusta/helpotusta/mitään muutakaan siitä että on LH tai työkokemusta. Toiset tulee suoraan lukiosta ja tottakai niiden pitää päästä harjottelemaan perushoitoa, ei siinä mitään. mut ärsyttää. No meenpä sitte 2 kuukaudeksi pesee p*rsettä ilmaiseksi johonkin. kiva.

Meillä kanssa Metropoliassa sama, lähärit saivat koko Kliinisen hoitotyön perusteet -harjoittelun vapaaksi ja tulivat sitten Sisätautipotilaan jaksolle vaan.

äääh!!! Mä oon nyt pari tuntia päntänny anatomiaa ja fysiologiaa. Ei millään jää päähän nuo latinankieliset nimet angry.png  Vaaditaanko muissakin kouluissa nuo latinan sanahirviöt vai onko meidän opettaja vaan vaativa?

Meillä ainakin niitä tärkeimpiä piti osata, eli siis jotain pienenpientä hermoa jossain tuolla kintussa ei tarvinnut tietää mutta esimerkiksi reiden isommat hermot yms. piti.

Tentissäkin oli meillä "merkitse kuvaan" osio, missä piti sitten nuoli laittaa vaikka vesica felleaan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitenkäs, onkos täällä muita pilottilaisia kun minä? Eli meidän luokka on jonkunsortin pilottiluokka, joka tarkottaa sitä että meillä on syyslukukaudet pelkkää teoriaa ja kevätlukukaudet sitten harjotteluita. Nytkun ensimmäinen vuosi on takana niin aika rankkaa kyllä oli toi, koko syksy 8-16 puurtamista teoriatunneilla ja siihen vielä iltaluennot päälle. Ja keväällä sitten 12 viikkoa putkeen harjottelua (kliinisen hoitotyön perusteet ja sisätautipotilaan hoitotyö putkeen samalla osastolla) ja sen jälkeen vaan parina päivänä viikossa koulua kevään vikat kuukaudet joka kävi hiukka tylsäksi. Ja vielä kun saattoi olla että maanantaina koulua, tiistai vapaa, keskiviikkona koulua jne. Eli ei edes olleet putkeet ne vapaat.

Lisäksi meillä kliininen harjoittelu ei ollut niinkuin muilla ryhmillä on pitkäaikaisosastoilla, vaan meidät tömpsäytettiin suoraan akuuttiosastoille. Itse olin Meikussa hematologisella osastolla missä tehtiin kantasolusiirtoja. Tästä järjestelystä kyllä tykkäsin, oli kiva päästä suoraan akuuttiin ;) Mutta muuten tää meidän järjestely kyllä vähän sukkaa mun mielestä. Mutta noh, tällä mennään  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Nostetaampas tätä vähän ;D

Mites menee, nollakasit?

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meneehän se. Eka vuosi oli aika normia koulunkäyntiä. Toka vuosi menee Aadelheidinkin kuvaamalla tavalla. Syksy on aika tiukasti teoriaa ja keväs lähestulkoon kokonaan harjoitteluita. Odotan vähän kauhulla toisaalta sitä kevättä. Kevät on muutenkin usein raskasta aikaa monella ja nyt sitten mennään useaan uuteen paikkaan. Ja aina pitäisi jaksaa olla alusta loppuun asti kiinnostunut ja aktiivinen.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on ollu ihan mukava alotus, mm. anestesiologiaa+perioperatiivista yms mistä tykkään. Eniten tältä vuodelta odotan marraskuussa alkavaa harjottelua jonka teen ensiavussa.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä alkaa kohta sisätaudit.

Niitä odottelen, nyt menee äippähoitotyön luennot.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meneepä menee :o Ei tullutkaan ihan niin tiukka syksy kun olis luullut, on jopa kokonaisia päiviä jolloin ei ole tunnin tuntia. Mikä on kyllä sillei typerää, mielummin olis ottanut pötköön kaikki ja vaikka vähän aikasemmin joululomalle. Mutta kun ei voi valita niin ei. Kurssien järjestely on kyllä taas niin maan leväperästä (toi koulu ei kyllä osaa hoitaa asioita), saa nähdä saako sitä edes käytyä kaikki suunnitellut opinnot ajallaan. Eli jaksaako kukaan niitä sinne meille organisoida. Mut eipä tässä, on kivaa kurssia ja on haukotuttavampaa eli aika sekalaisissa merkeissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Määkin olin ekana vuonna huolestunut opintojen etenemisestä. Kun välillä tuntu, että ei tapahdu mitään. Mutta opettaja vakuutti, että kyllä ne opinnot etenee. Ja on niitä pisteitä tippunut. Voisi huomattavasti nopeuttaa koulun käyntiä. Mutta kuulemma pitää olla sen kolme vuotta, sen alittamisesta voi kuulemma tulla sanomista.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu niinhän se on. Lääkematikka kyllä mulla saattaa hidastella noita opintoja, sen kanssa tappelen kovasti edelleen. Huolimattomuusvirheitä livahtaa aina joskus sinne laskuihin ja sit noissa liuosten laimentamisissa on vähän ymmärtämisonkelmia. Kovasti yritän laskeskella että sujuis paremmin :o Jos joku kurssi tuolta koulusta puuttuu, niin lääkematikkaa lisää sais olla. Parin tunnin opetuksella ja muutamalla hassulla laskupajalla on aina vaikee pärjäillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Meillä alkaa kohta pitkä harjoittelu. Odotan innolla, tosin tuntuupa hyvinkin siltä, että  perushoidon harjoittelun jälkeen ollaan käyty vain teoriaa ja kaikki hoitamisen kädentaidot ovatkin sitten jo unohtuneet.

Itse olen tässä  jo hyvinkin ajoissa  :D pohtinut ensi kesän kesätyöpaikkaa. Olisikohan utopista ajatella, keskussairaalaan vuodeosastoa (jolla olemme harjoittelussa) kesätyöpaikaksi, lh:n sijaisena? Tietenkin aion kysyä, mutta mietin lähinnä, valmiuksia.

Vanhainkodilla jossa viime kesän olin töissä houkattiin jo ensi kesäksi, mutta tekis mieli tehdä muutakin kuin vanhainkotia koko opiskeluaika. Kerätä kokemuksia eri saroilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siis niin ku oikeesti joillaki on sisätauteja yms. huh.gif Me ei olla päästy puusta pitkälle. takana vasta vanhainkoti ja vuodeos. Tämä syksy pelkkää opinnäytetyön tekemiseen perustuvia kursseja ja sitten joulukuussa lapset ja nuoret teoriaa. Tammikuussa sit harjoitteluun (jonka osa joutuu suorittamaan päiväkodissa angry.png ) Meille nuo sisätaudit tulee varmaan vasta ehkä vuoden päästähuh.gif? Keväällä nimittäin alkaa sitten mielenterveys. Ja opinnäytetyö aloitetaan myöskin keväällä.

Mekin ollaan joku piloottiluokka ja ollaan uuden hopsin edelläkäviöitä (perseestä sanon mä).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siis niin ku oikeesti joillaki on sisätauteja yms. huh.gif Me ei olla päästy puusta pitkälle. takana vasta vanhainkoti ja vuodeos. Tämä syksy pelkkää opinnäytetyön tekemiseen perustuvia kursseja ja sitten joulukuussa lapset ja nuoret teoriaa. Tammikuussa sit harjoitteluun (jonka osa joutuu suorittamaan päiväkodissa angry.png ) Meille nuo sisätaudit tulee varmaan vasta ehkä vuoden päästähuh.gif? Keväällä nimittäin alkaa sitten mielenterveys. Ja opinnäytetyö aloitetaan myöskin keväällä.

Mekin ollaan joku piloottiluokka ja ollaan uuden hopsin edelläkäviöitä (perseestä sanon mä).

Minusta tuo olis kyllä todella kurjaa, jos lasten harjoittelu täytyis tehdä päiväkodissa. Kyllä, siellä varmasti oppii terveen lapsen hoidosta, mutta eikö tässä jää silloin täysin huomiotta sairaan lapsen hoitotyö? Kuitenkin sairaanhoitajana jos työskentelee lasten parissa, niin silloin tämä alue jää pimentoon, jos syventäviä ei siis käy pediatrian puolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta tuo olis kyllä todella kurjaa, jos lasten harjoittelu täytyis tehdä päiväkodissa. Kyllä, siellä varmasti oppii terveen lapsen hoidosta, mutta eikö tässä jää silloin täysin huomiotta sairaan lapsen hoitotyö? Kuitenkin sairaanhoitajana jos työskentelee lasten parissa, niin silloin tämä alue jää pimentoon, jos syventäviä ei siis käy pediatrian puolella.

Täällä ei oikein ole paikkoja :D Lasten osastoille on kolme paikkaa ja käsitin että muutama muukin koulu tavoittelee niitä paikkoja. Yritän siis olla nopea maanantaina, kun jobsteppi aukee. Juu ja päiväkoti ei todellakaan ole hyvä paikka. Varsinkaan ei motivoi, kun on lähihoitajuus taustalla ja vähän työkokemustakin päiväkodista. Voi jospa minulla olisi auto, niin ajaisin mielelläni harjoitteluun toiseen kaupunkiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Onkos opinnäytetyöideat jo selvillä?? Meidän pitäs ens viikolla esittää seminaarissa ideapaperi ja yllätys yllätys en ole vielä keksinyt edes aihealuetta mistä vois alkaa opinnäytetyötä ajatella. Olisko hyviä ideoita tarjolla? :D

Meillä menee syksy psykiatrisessa ja harjotteluun menen lastenpsykiatriselle osastolle. Keväällä sitten äitiys ja lastenhoitotyö. Takana on konservatiivinen ja operatiivinen. Vauhdilla mennään ja tuntuu, että apua mitään en sitten valmiina osaa, mutta ehkä jotain jää päähän kuitenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmmh... me ei saatu psykaharjottelun paikaks ottaa mitään lasten/nuorten paikkoja. Jännä että eri paikoissa erilaiset ohjeistukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmmh... me ei saatu psykaharjottelun paikaks ottaa mitään lasten/nuorten paikkoja. Jännä että eri paikoissa erilaiset ohjeistukset.

Miksette? Itsekin lastenpsykalle menossa ja asia ihan ok  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmmh... me ei saatu psykaharjottelun paikaks ottaa mitään lasten/nuorten paikkoja. Jännä että eri paikoissa erilaiset ohjeistukset.

Miksette? Itsekin lastenpsykalle menossa ja asia ihan ok  :)

En tiedä, mitään harjotteluita ei olla saatu tuolla Metropoliassa ottaa lasten/nuorten puolelle huh.gif Muuta kun sitten aikanaan kun tulee se itse lasten ja nuorten hoitotyön harjottelu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin on osaston toivomus, että opiskelijalla on kokemusta lastenhoidosta. Ja ilmeisesti ei ihan nuorikaan pääse. tse olen päivähoitaja edelliseltä ammatilta ja päiväkodissa työskennellyt. Niin siis lastenpsykaa tarkotan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Nyt kun täällä lueskelee tätä ketjua (en varmaan puoleen vuoteen ole käynyt täällä, ellei pidempikin aika), niin huomaa miten ihmeen eri järjestyksessä eri kouluissa/paikkakunnilla mennään.. ei meillä vielä täydy tietää opinnäytetyönaiheita, jotain on jo kyselty että onko kukaan miettinyt vielä. Kaverin kanssa olisi aihe kyllä myssyn alla, katotaan ;)

Tosiaan, onko teillä muilla ollut vielä terveydenedistämisjaksoa, sosiaalipolitiikkaa yms? Meillä se oli tuossa ennen kesää, ja tuhottomasti aikaa oli uhrattu niihin. Mutta nyt kun on sisätaudit ja kirra loppusuoralla, niin huomaa että sieltä terveydenedistämisestä olisi voitu nipistää tähän vähän enemmän aikaa. Nyt ollaan tahkottu n. 2 viikossa aina yksi teema, ja lisäks siihen vielä ruotsin tukikurssia 6op, anatomiaa 1op, opettamista ja ohjaamista, patologiaa 1op, farmakologiaa... Teoriaahan on mukava kyllä saada tuon edistämisjakson jälkeen (joka oli aika "jorinapainoitteista" :D), mutta hurjalla rytinällä tulee kaikki, ja jos kaiken haluaisi lukea kunnolla (ei vain tenttiä, vaan työelämääkin varten) niin kyllä sitä saisi olla nenä kirjoissa kaiken vapaa-ajan.

No nyt on jäljellä 2 tenttiä ja 4 koulupäivää, ennen joululomaa. Ja joululoman jälkeen harjottelu sisätautiosastolla ja kirran osastolla :D Onkos muilla ollut jo noita harjotteluja vai vasta edessä? Meillä toinen 08-luokka tahkoaa viimeisiä viikkoja harjoittelun parissa.

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on ollut harjotteluista kliinisen hoitotyön perusteet ja sisätaudit ekan vuoden keväällä, ja nyt sitten 2010 tammikuussa kirra ja huhtikuussa psykan harjottelu :D Kirraa odotan eniten, koska siihen suuntautuminen kiinnostaa kovasti. Molempiin harjotteluihin onnistuin saamaan Jobstepista vieläpä ne paikat joita olin kytännytkin että senkin puolesta innoissani ;)

Meillä on ollut terveyden edistämisen kurssi joo, kauheasti tunteja missä osittain pyöriteltiin sitä samaa asiaa. Mun mielestä siihen oli laitettu kyllä liikaakin tunteja kun kattoo kuinka paljon vaikka johonkin perioperatiiviseen tms. on laitettu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Niinpä. Siis tuo terveydenedistäminen, meillä oli sellainen projektihomma suht iso kirjallinen työ ja siihen kuului että käytiin ala-asteella pitämässä kaksi opetustuokiota/puuhatuntia (meidän pienryhmällä ensiapu ja liikunta). Ei sinänsä haittaakaan, kun noista tuli nyt niitä (varmaan melkein ainuita) vitosia numerorivistöön ;>

Jännä myös tuo että nuo sisä ja kirra on ollut teillä erikseen. Meillä se on samassa paketissa ja harjoittelu ajoittuu minulla sisä 6vk, talviloma välissä, ja kirra 6vk. Neurologista osastoa odotan kovasti, tuo kirra nyt ei niin paljoa kiinnosta mutta kaikkeahan pitää kokeilla ennen kuin tietää mikä oikeasti kiinnostaa. :D

Ja tuo kliininen perusharjottelu oli joskus aika alussa, ennen joulua, ja se alkoi jo niin, että käytiin "kurkistelemassa" osastolla aina keskiviikkoisin päivän verran ;)

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Mitäs kuuluu-08 urakan alottaneille. Meillä olis jäljellä yks tentti, yks johtamiseen liittyvä tehtävä ja oppari. Teoriat on jo kahlattu. Niin ja tietysti viiminen harjottelu 11 viikkoa. Syventävänä vaihtoehtona miulla on akuutti- ja vastaanottotyö. Äkkiä tää aika on menny. Jälkikäteen kun miettii mistä kaikesta on selvinny niin tuntuu aika huikeelta. Tsemppiä kaikille loppurutistukseen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika menee opparin tekemiseen ja siitä johtuvaan pään seinään hakkaamiseen. :) Aika on tosiaan mennyt äkkiä ja voitolla ollaan. Alkaa vaan jo näpit syyhyämään työelämään, vaikka toisaalta siellä sitten meneekin loppuelämä. :P Ottaa vielä viimeiset ilot irti opiskelija elämästä ja sitten muuttua nuivaksi sedäksi.

Lisää roppia, silmät liikkuu!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...