Jump to content
MAINOS

Syksyllä -08 aloittaneet


anzu79

Recommended Posts

Mun kohdalla taitaa nyt käydä niin, että koulu jää... siis kokonaan. Ei jaksa ei... Ihan tappotahtia mennään eteenpäin. Tämän syksyn tentit: Hoitotyö, kansanterveystiede, aseptiikka, hoitotyö2, ensiapu, ravitsemustiede, englanti, tautioppi/mikrobiologia, anatomia ja fysiologia. Tähän tietysti viikottaiset tutor-istunnot ja jakson päätyttyä seminaarityöt, niin ja tutkimuksen lukutaidon essee jne. Uusia aineita alkaa vielä ennen joulua lääkehoito,lääkelaskenta,psykologia ja sosiaalipolitiikka.Millään en ehdi peheellisenä noihin tentteihin lukemaan ja uusinta päiviä ensi vuoden puolella tasan 1... Harmittaa ja toisaalta ei... Taidan jatkaa lh:n töitäni ja nauttia kohta saapuvasta ensilumesta ja joulun hössötyksestä  ;D  Jospas jotain muuta reittiä saisin itselleni "Lisäkoulutusta" akuuttihoidon puolelle. Vaikka oppisopimuksella tai jotain..No tässä tämä vuodatukseni. On mukava kun on joku paikka missä purkaa turhautuneisuuttaan.  Jouluun asti katselen ja mietin harkiten. Tsemppiä kaikille opiskeluun!

Älä lopeta!!! Tiedän tuon tunteen. Perheellisenä on hankala lukea tentteihin, mutta kannattaa laskea rimaa alemmaksi ei niillä numeroilla töitä tehdä. Mä olen ottanu tavotteeksi vaan päästä läpi tentit. Jos aikaa ja halua myöhemmin on, niin menen korottamaan numeroita. Itse teen nykyään niin, että alan lukemaan heti, kun lapset on nukkumassa ja luen linja-autossa koulumatkoilla tai koulun ruokatunneilla.

meillä oli eilen aseptiikan ja mikrobiologian tentti. ensi viikolla anatomia ja fysiologia. Mulla on se onni, että pidän noista aineista, niin mielenkiintoiset asiat jää päähän paremmin. Ei sitten tarvitse lukea niin paljoa, kun kuuntelee luennoilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 122
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ihanasti jaksatte kaikki tsempata, Kiitos siitä! mutta... päätös on jo tehty. 25/11 viimeinen päivä koulussa... Olo helpottunut. Lapset ovat onnellisia, kun on aikaa heille, koti näyttää siedettävämmältä jne. Ehkä koulu ei ollut tässä vaiheessa mua varten?? Joulukuussa aloitan lh-työt. 

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lopetitko kokonaan?...vai otiko välivuoden?

Siis meinaan, että jäikö sun nimi vielä sinne koulun listoille, että voit vaikka parin vuoden päästä jatkaa siellä, jos mieli muuttuu??

"Peace is an illusion, you merely haven't yet seen what is trying to kill you."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lopetitko kokonaan?...vai otiko välivuoden?

Siis meinaan, että jäikö sun nimi vielä sinne koulun listoille, että voit vaikka parin vuoden päästä jatkaa siellä, jos mieli muuttuu??

tää on kyllä parempi vaihtoehto, kun kokonaan lopettaminen.

Meillä on muuten koti kaameessa kunnossa angry.png Ei kyllä ole pahemmin ehtiny siivoilee, kun koulua on ollut nyt paljon myös iltaisin. Ruotsin perusteetkin on iltaisin (2 kertaa viikossa). Mulla onneksi alkaa "loma" ensi viikon jälkeen, kun alkais eka harjottelu, mutta lähärit saa onneksi vapautuksen. Työt alkaa vasta 8 joulukuuta, niin kerkee siivoilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedän, että parempi vaihtoehto olisi ollut välivuosi, mutta mä sanoin itseni kokonaan irti. Ei tuossa mitä kirjoitin ollut kaikki syyt jättää koulua kesken, ei minua ihan niin paljoa haittaa vaikka kämppä on kuin "pommin jäljiltä". Tätä on niin pirun hankala selittää kirjoittamalla... Olen vaan todella pettynyt tämän hetken sh-koulutukseen, tämä on tälläinen yhden naisen mielenosoitus, joka ei johda mihinkään ja... äh... tiedän, että asia voi joskus kaduttaa, mutta vaikka olen jo 35.v niin ehdin vielä opiskelemaan moneen kertaan ennen eläkeikää ja ehkäpä joskus vaikka työnohella??? Eihän sitä tiedä vaikka joskus lh-koulutusta arvostettaisiin enemmän ja sh:ksi pääsisi lukemaan hieman lyhyemmällä ajalla kuin 3,5 v. Nyt kun kaikkialla kirjoitetaan kuinka hoitoalalla(e) on/ tulossa huutava pula työntekijöistä. Nämä nyt ovat tälläisiä ajatuksia enkä tälläisiin kuvitelmiin luota tai usko tai perusta niiden päälle mitään suunnitelmiani. Ehkäpä haluan kuitenkin kokeilla jotain muutakin alaa ja nyt olen vuoden alusta menossa miehelleni töihin( riskipeliä sekin, tiedetään  :) ), mutta kaikkea pitää kokeilla niin sittenhän se tietää!   

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Metropolian hakutoimistossa sanottiin ettei niin kannata tehdä, koska mun opiskeuaika alkaa heti kun ilmottaudun läsnäolevaksi. Minulla on kuulemma 4,5 vuotta aikaa suorittaa kätilön tutkinto. Pointtihan on kuitenkin se, että eihän ketään heitetä koulusta pihalle jos aika menee umpeen ja käymättä on vaikka muutama kurssi. Oppilashan saa silloin vuoden lisäaikaa ja jos tämäkään ei riitä, niin yhden vuoden saa hakea kirjallisesti lisää. Mitäs mieltä olette? Kannattaako minun nyt aloittaa ja lukea osa kursseista ja sitten syksyllä aloitan täyspainoisesti?

ÄLÄ usko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Itse nielin tuon, ja harmittaa vieläkin, vaikka valmistumisesta jo vuosi! Oli niiiiiiiiiiiiiiiiin paljon etäkursseja ja kirjatenttejä mitä olisin saanut pois alta ilman läsnäoloa :)

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Ihanaa sain viimisen kirjallisen työn rutistettua kasaan. Oli kyllä aika väkisin vääntämistä, kun lakeja piti käydä läpi ja niitä vielä pohtia. :D Eilen oli viiminen tentti tälle syksylle ja huomenna vielä yksi ryhmätyön purku.

Tammikuussa sitten ensimmäinen harjottelu ja kyllä jänskättää, mutta eiköhän tuosta selviä. Ensin kuitenkin kaks ihanan pitkää lomaviikkoa 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Metropolian hakutoimistossa sanottiin ettei niin kannata tehdä, koska mun opiskeuaika alkaa heti kun ilmottaudun läsnäolevaksi. Minulla on kuulemma 4,5 vuotta aikaa suorittaa kätilön tutkinto. Pointtihan on kuitenkin se, että eihän ketään heitetä koulusta pihalle jos aika menee umpeen ja käymättä on vaikka muutama kurssi. Oppilashan saa silloin vuoden lisäaikaa ja jos tämäkään ei riitä, niin yhden vuoden saa hakea kirjallisesti lisää. Mitäs mieltä olette? Kannattaako minun nyt aloittaa ja lukea osa kursseista ja sitten syksyllä aloitan täyspainoisesti?

Sorry, nyt vasta bongasin tämän. Elikkäs... normiopiskeluaika on se 4,5v ja siihen saa päälle vuoden ihan vaan omalla ilmoituksella. Eli 5,5 lukuvuotta saa opiskella ilman mitään erityisiä kommervenkkejä. Jos näyttää siltä, että tuo normiaika + automaattinen 1 vuosi ei riitä, sitten opiskelijalla on oikeus hakea lisäaikaa vielä yksi lukukausi.

Ihan hienosti voit aloittaa nyt tammikuussa ja tehdä vain osan kursseista. Marssit vaan samantien tutor-opettajasi luokse ja teet hänen kanssaan heti HOPS-suunnitelman. Meidänkin ryhmässämme yksi pienen vauvan äiti teki just noin kun sinä suunnittelet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkii huomasin vasta nyt tän

Ensimmäinen hoitotyön tentti ja ykkönen numeroksi...

Oikeasti luulin jotain osaavani, mutta ei näköjään.

Opettaja sanoi, että ei se niin justiinsa, kunhan perusteet tiedätte.

Kirjoittelin sinne kaikkea hienoa ja odottelin suht hyvää numeroa.

Mutta ei, opettajan antamat oikeat vastaukset on suoraan kirjasta ja niin perkeleen tarkasti sieltä ruohonjuuri tasolta lähtien. "Nostan potilaan sängyn päätyä niin ja niin pystyyn kun ruokaa tarjoilen, tätä ennen olen tuulettanut huoneen jne..." Perkele, sanon minä.

Meillä kans oli taitonäytössä hoitotyön tentti. Ykkönenhän sieltä ropsahti, en tiedä sitte mikä tentin osuus on ollu, ku se oli kokonaispiste siitä taitonäytön koko hoitotyön osalta. [Lisäks oli sit etiikka (4 :)) ja ergonomia (3)]

Etiikan toisesta yksilötentistä sain jopa 5, en muista mitä oon sinne runoillu mut tosiaankin jotain tosi hienoa sit vissiin.

Juuuh rankkaahan tuo syksy oli, mutta nyt onneksi joululoma :nauraa: Vähä pääsee välil lepäilee töitten ohel. Nyt vielä rekrystäki soittivat voiko mulle soittaa jos tarvii.. :P Ku tein harjottelussa pari ylimäärästä tuntia (palkollisena).

Mites teillä muilla on ollu nuo harjottelut syksyllä? Meillä on ollu joka keskiviikko. (Keväällä jatkuu helmikuussa pidempi)

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nii meilläkin kysyttii toisessa hoitotyön yksilötentissä että Miten viet potilaan suihkuun? (täysin avustettavissa oleva vuodepotilas)

Olin sitte vaan selittänyt sen miten vien sen sinne ja miten tuon pois, mitä huomioin siin jne. No harjottelun arvioinnin ohes se opettaja sano sit että siinä olis pitäny kertoa myös miten _peset_ sen potilaan siellä.. *huoh* enhän tietenkää ollu sitä niin ajatellu...

Meil tuo taitonäyttö oli kakspäivänen.

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

meillä tuo tentti on vasta edessä. Siinä on myös sitten 2 muunkin opettajan tentit samassa. Eli tenttiin tulee erittäminen, ravitsemus, verenpaineen mittaaminen,verenkierto, ihonhoito, puhtaus jne. Tenttialue on melkoinen :P

Meillä oli mikrobiologia ja aseptiikkakin samaan tenttiin tungettu ja olipa kiva lukea kaksi eri kirjaa ja kahden eri opettajan luentomonisteita.3 tuli numeroksi. Anatomiasta tuli 3 numeroksi myöskin. Siihen tenttiin ei jäänyt lukuaikaa juuri ollenkaan, kun se oli melkein samaan aikaan tuon mikrobiologian ja aseptiikan kanssa.

No läpi ne on kuitenkin. Siitä olen HAPPY ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Jaahas, nyt on ensimmäinen päivä takana ekaa sairaanhoitaja.opintojen harjottelua ja vaikutti erittäin kivalta paikalta  ;D

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Eka harjottelu menossa ja tuntuu, että välillä on takki ihan tyhjä. Ohjaajat on hyviä ja kaikki sujuu ihan jees, mutta on tää taas niin rankkaa olla ihan tumpelo joka ei osaa edes sideharsorullaa hakea ilman ohjeita. ;D

Meillä on vielä sellanen harvinainen herkku, että päästiin jo tässä konservatiivisella tutustumaan teholle kahdeksi viikoksi. On kyllä tosi mielenkiintosta, mutta vie mehut. Onneks edessä kaksi vapaata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Nyt olis havaittavissa opiskelumotivaation puuttumista, tuntuu jotenki rankalta. Tunneilta on tullu oltua pois ja esseitä ja muita tehtäviä ois pari rästissä. Samoin lääkelaskuja... Se on aina tämä kevät kun tulee tämä kevätväsymys. Pakko jaksaa pusertaa. Ala tuntuu omalta ja opiskeltavat asiat mielenkiintoisilta, aina keväisin vaan iskee tämä kauhea väsymys. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaahas. Päivitystä.. Ensimmäinen täysin turha kursi alkaa olla lopuillaa, 10 op laajuinen tutkimusmenetelmäosaaminen. Hirveetä schaissea ;)

Tän päivän jälkeen alkaa 4 viikon tauko ettei oo koulua mulla ollenkaan, ihanaa! Sit alkaa oikeesti kivat kurssit, sisätaudit, mikrobilsat, äitiyshuolto ym.

Mut kuka hullu haluu vapaaehtosesti tehä jotain kvalitatiivista tutkimusta?  huh.gif

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No Julma, miten meni? :)

Kiitos kysymästä, ihan hyvin. Tuli kovin kehuja oma-aloitteisuudesta ja rohkeudesta tarttua työhön, sekä asiakkaiden huomioinnista. Miinusta sain siitä että unohdin joitakin asiakkaita teititellä koko käynnin ajan, mutta se ei kuulemma ole kovin fataalia :)

Sen lisäksi että sain hyvää palautetta, tykkäsin itse työskentelystä. Pitänee alkaa harkita kotipalvelua yhtenä potentiaalisena työpaikkana, mikäli koko viisiviikkoinen on yhtä mukavaa.

Ai niin, ja toki mummelit olivat haltioissaan kun mies tiskasi ja keitteli heille kahveet jne :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jospa tällainen tuore opiskelija liittyisi mukaan keskusteluun? :) Aloitin tammikuussa mutta meitä on niin harvassa ettei omaa keskustelua taida ollakaan.

Ja opiskelen siis sairaanhoitajaksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katos katos,Julma seikkailee täälläkin!  :) ollaan aloiteltu näköjään molemmat vissiin samoihin aikoihin.Sulla on opinahjona Pori, muistaakseni LH-EH keskusteluista? Mä vaikuttelen naapurikaupungin oppilaitoksessa,Raumal siis! ;)

-Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katos katos,Julma seikkailee täälläkin!  ;) ollaan aloiteltu näköjään molemmat vissiin samoihin aikoihin.Sulla on opinahjona Pori, muistaakseni LH-EH keskusteluista? Mä vaikuttelen naapurikaupungin oppilaitoksessa,Raumal siis! ;)

Pitää ihan paikkansa, ympäri mennään ja yhteen tullaan :)

Mikä raumalla on keikkatilanne opiskelijoilla? Täällä pääsin alottaa ite keikkailun jo vuodenvaihteessa, huiman 4,5 kk opiskelun jälkeen. Tuntuu ihan mukavasti olevan tarvetta opiskelijoille, ei jää kalenteriin paljon vapaapäiviä. Se taas tarkottaa sitä että saa välillä makaroonin joukkoon pistettyä jauhelihaakin.

Nimim. Par´aikaa yökkönä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En osaa muista LH-ryhmistä sanoa ku olen itte RAO:n toisessa ilta-monimuotoryhmässä.Aika eri systeemillä mennään.Mulla on eka työssäoppiminen toukopoukokuussa,hoidon ja huolenpidon harjoittelu oman paikkakunnan TK:ssa...eli saas nähdä,tarjotaanko keikkaa sen jälkeen (ittestähän se paljon on kiinni) :o

-Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En osaa muista LH-ryhmistä sanoa ku olen itte RAO:n toisessa ilta-monimuotoryhmässä.Aika eri systeemillä mennään.Mulla on eka työssäoppiminen toukopoukokuussa,hoidon ja huolenpidon harjoittelu oman paikkakunnan TK:ssa...eli saas nähdä,tarjotaanko keikkaa sen jälkeen (ittestähän se paljon on kiinni) :o

Se on ihan tosi että itestä se on kiinni - ellei paljolti niin ehkä jopa pelkästään >:D

Mulla oli se eka työssäoppiminen kasvun tukeminen, nyt vasta hoidon ja huolenpidon harjottelu meneillään, tokaa viikkoa kovaa vauhtia. Rohkeesti vaan tarjoomaan yhteystietoja paikkoihin jos mieli tekee lisätienestiä.

Näin yövuoron jälkeen (pistän sen piikkiin ainakin) toukopouko aloitti sellaisen repeilyn että pitänee katsoa jakso studio julmahuvia ennen nukkumista :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...