Jump to content
MAINOS

Syksyllä -08 aloittaneet


anzu79

Recommended Posts

Teksti tuntuu todella puuduttavalta ja raskaalta. Taitaa mennä suoraan uusintaan... :o Ahdistaa kun tuntuu ettei opi asioita ei sitten millään...

Pakko antaa virheen tehneenä  vinkki Nti. Nuutuskalle. Elikkäs itse opiskelen toista vuotta sh:ks ja se anatomia on tosiaan aika raskasta välillä ja sitten kun mikrobiologian ja tautiopin kurssit sotketaan sinne sekaan vielä, ainakin meillä. Mutta sen vinkin annan, että ei kannata jättää sitä anatomiaa tekemättä tai rästiin. Kannattaa käydä edes yrittämässä. Itse tein sen virheen, että en mennyt edes yrittämään ja nyt ne sitten roikkuu tuolla odottamassa ja kummittelee. Eli käy koittamassa :) Jos ei mee läpi, niin sitte käyt uusimassa vasta. Näin ainakin tällä kokemuspohjalla(mikä siis ei ole paljon..:) ) sanon.

"Peace is an illusion, you merely haven't yet seen what is trying to kill you."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 122
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Misrec: Kiitos vinkistä! :o Olen kyllä jo heti opintojen alettua päättänyt etten jätä menemättä tentteihin, pitäähän sitä käydä kokeilemassa. Näkeepi ainakin millaisia tenttejä on tulevaisuudessa odotettavissa kyseiseltä opettajalta tulevaisuudessa... Ja meille ainakin painotettiin sitä, että nyt alussa on tärkeää käydä tenteissä vaikkei olisi niihin valmistautunutkaan, kunhan vaan saisi suorituksia opintorekisteriin.

Huomenna ois kahdeksasta neljään pelkkiä harjotustunteja, kivaa. :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei opiskelijatoverit! >:D

Tässä taas kysymys: jos olette jo olleet tekemisissä neulojen kanssa, onko teille opetettu, että pistot tehdään hanskat kädessä? Meille sitä suositeltiin tätä toimintatapaa, mutta sanottiin ettei se mikään ehdoton pakko ole. Ja aika monesti näkee hoitajia, jotka pistää ilman hanskoja. Onhan se varmasti aika hankala muuttaa jo kerran opittuja toimintatapoja... Mutta koetteko hanskat kädessä pistämisen kömpelöksi/hankalaksi?

Itselleni pistäminen hanskat kädessä ei tunnu hankalalta, tosin minulla ei ole vertailupohjaa kun en ole kertaakaan ilman hanskoja pistänyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon ite opetellu alusta asti pistämään hanskat kädessä niin ei se kömpelöä ole, kuhan ottaa vaan naftit hanskat. Yhessä harjottelupaikassa tuli murinaa kun tuhlaan hanskoja piikittäessä, totesin siihen että son voi voi.

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa..eipä taittu i.m, s.c, i.d -pistoksia harjotellessa käyttää hanskoja, en tosin muista:) Tunnustan. heh.

Mutta ku kanyloitiin, nii silloin käytettiin. Koska siinä sitä verta voi tulla ja tuleeko sieltä. Ja sitä voi hieman "roiskua"  ;D

Mutta tietenki nuo pistokset ois hyvä harjotella hanskat kädessä, aseptiikka on kuitenkin tätä nykyä kova sana:) Ja niillä kumminkin suojataan hyvin niin omaa nahka kuin myös potilasta omilta pöpöiltä ja basilleilta.

"Peace is an illusion, you merely haven't yet seen what is trying to kill you."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa..eipä taittu i.m, s.c, i.d -pistoksia harjotellessa käyttää hanskoja, en tosin muista:) Tunnustan. heh.

Mutta ku kanyloitiin, nii silloin käytettiin. Koska siinä sitä verta voi tulla ja tuleeko sieltä. Ja sitä voi hieman "roiskua"  ;D

Meillä on piikitelty luokkaolosuhteissa aina vinyylit kädessä, oli pistopaikka mikä tahansa. Sama on pätenyt myös kanylointiin. Veren roiskuminen kanyloidessa on vähän - no - erikoinen tapahtuma (aika vituralleen saa piikittää että roiskuu). Toisaalta se veri kädellä ei sinänsä mitään tee ellei hoitajan käsissä ole haavaumia, josta potilaan veri voisi siirtyä hoitajan verenkiertoon.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta ku kanyloitiin, nii silloin käytettiin. Koska siinä sitä verta voi tulla ja tuleeko sieltä. Ja sitä voi hieman "roiskua"  ;D

Mutta tietenki nuo pistokset ois hyvä harjotella hanskat kädessä, aseptiikka on kuitenkin tätä nykyä kova sana:) Ja niillä kumminkin suojataan hyvin niin omaa nahka kuin myös potilasta omilta pöpöiltä ja basilleilta.

Vai veri roiskuu kanyloidessa.. Onhan se hyvä oppia alusta alkaen tekemään hanskat kädessä. Tosin en kyllä tapaa tuhria itseäni vereen kanyloidessa. Senkin voi opetella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Elämä on ihanaa. Huomenna anatomian tentti, viime yönä nukuttu jotakuinkin 4h kun lapsi oli hereillä loppuyön. Jeii.

Kerkeen varmaan hurjasti lukea.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta ku kanyloitiin, nii silloin käytettiin. Koska siinä sitä verta voi tulla ja tuleeko sieltä. Ja sitä voi hieman "roiskua"  ::)

Mutta tietenki nuo pistokset ois hyvä harjotella hanskat kädessä, aseptiikka on kuitenkin tätä nykyä kova sana:) Ja niillä kumminkin suojataan hyvin niin omaa nahka kuin myös potilasta omilta pöpöiltä ja basilleilta.

Vai veri roiskuu kanyloidessa.. Onhan se hyvä oppia alusta alkaen tekemään hanskat kädessä. Tosin en kyllä tapaa tuhria itseäni vereen kanyloidessa. Senkin voi opetella.

No niin tottakai. Tietenki >:D Eihän se oo tarkotus ja kun oppii tekeen, nii eihän siinä sitte roisku. Mutta näin eka kertalaisella se voi tapahtua. Ainakin itselle kävi ja ei se eka kerta menny ihan nappiin muutenkaan. Oli aika vaikeeta, mun mielestä ainaki.

Mutta eiköhän senki opi, kun harjottelee ja saa varmuuden mukaan siihen.

"Peace is an illusion, you merely haven't yet seen what is trying to kill you."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun kohdalla taitaa nyt käydä niin, että koulu jää... siis kokonaan. Ei jaksa ei... Ihan tappotahtia mennään eteenpäin. Tämän syksyn tentit: Hoitotyö, kansanterveystiede, aseptiikka, hoitotyö2, ensiapu, ravitsemustiede, englanti, tautioppi/mikrobiologia, anatomia ja fysiologia. Tähän tietysti viikottaiset tutor-istunnot ja jakson päätyttyä seminaarityöt, niin ja tutkimuksen lukutaidon essee jne. Uusia aineita alkaa vielä ennen joulua lääkehoito,lääkelaskenta,psykologia ja sosiaalipolitiikka.Millään en ehdi peheellisenä noihin tentteihin lukemaan ja uusinta päiviä ensi vuoden puolella tasan 1... Harmittaa ja toisaalta ei... Taidan jatkaa lh:n töitäni ja nauttia kohta saapuvasta ensilumesta ja joulun hössötyksestä  :)  Jospas jotain muuta reittiä saisin itselleni "Lisäkoulutusta" akuuttihoidon puolelle. Vaikka oppisopimuksella tai jotain..No tässä tämä vuodatukseni. On mukava kun on joku paikka missä purkaa turhautuneisuuttaan.  Jouluun asti katselen ja mietin harkiten. Tsemppiä kaikille opiskeluun!

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun kohdalla taitaa nyt käydä niin, että koulu jää... siis kokonaan. Ei jaksa ei... Ihan tappotahtia mennään eteenpäin. Tämän syksyn tentit: Hoitotyö, kansanterveystiede, aseptiikka, hoitotyö2, ensiapu, ravitsemustiede, englanti, tautioppi/mikrobiologia, anatomia ja fysiologia. Tähän tietysti viikottaiset tutor-istunnot ja jakson päätyttyä seminaarityöt, niin ja tutkimuksen lukutaidon essee jne. Uusia aineita alkaa vielä ennen joulua lääkehoito,lääkelaskenta,psykologia ja sosiaalipolitiikka.Millään en ehdi peheellisenä noihin tentteihin lukemaan ja uusinta päiviä ensi vuoden puolella tasan 1... Harmittaa ja toisaalta ei... Taidan jatkaa lh:n töitäni ja nauttia kohta saapuvasta ensilumesta ja joulun hössötyksestä  :)  Jospas jotain muuta reittiä saisin itselleni "Lisäkoulutusta" akuuttihoidon puolelle. Vaikka oppisopimuksella tai jotain..No tässä tämä vuodatukseni. On mukava kun on joku paikka missä purkaa turhautuneisuuttaan.  Jouluun asti katselen ja mietin harkiten. Tsemppiä kaikille opiskeluun!

Älä lopeta. Käy vaan kalvaa myöhemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Komppaan Gentsiä, nyt kaivelet kaikki mummonsiskonkaimat kiviensä alta ja rupeet käyttämään härskisti hyväks lapsenhoitoapuna. Ja piiskaat sen miehen kanssa tekemään kotihommia. Ihan varmasti vituttaa myöhemmin jos nyt lopetat kesken. Kuinka tiukkaa teillä noi opinnot on, eikö tahtia voi vähän keventää, vaikka sitten koulunkäynti veisikin vähän kauemmin ku normaalisti?

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä kai sitä voisi keventää, mutta edessä ne ovat kumminkin. Lisäksi mies teki niin hyvän "työtarjouksen" että luulen ettei enään tarvitse miettiä. Yhteiseen hiileen olen koko ajan puhaltanut, mutta nyt siitä saisi palkkaa  :) Taidan olla ylpeä lh-tutkinnostani ja jatkaa sekä "uudessa työssäni" että keikkaillen lähärinä. Kiitos kuitenkin tsemppauksesta.

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensimmäinen hoitotyön tentti ja ykkönen numeroksi...

Oikeasti luulin jotain osaavani, mutta ei näköjään.

Opettaja sanoi, että ei se niin justiinsa, kunhan perusteet tiedätte.

Kirjoittelin sinne kaikkea hienoa ja odottelin suht hyvää numeroa.

Mutta ei, opettajan antamat oikeat vastaukset on suoraan kirjasta ja niin perkeleen tarkasti sieltä ruohonjuuri tasolta lähtien. "Nostan potilaan sängyn päätyä niin ja niin pystyyn kun ruokaa tarjoilen, tätä ennen olen tuulettanut huoneen jne..." Perkele, sanon minä.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^No kunhan läpi pääsee, niin hyvä. Sitten työelämässä sitä hoksaa, mikä siinä nyt on oleellista ja mikä ei? Ei kannata ottaa stressiä.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minähän en nyt mistään mitään vielä tiedä, mutta jotenkin mulla on sellainen kutina, ettei työnataja älttämättä kysele sitä ht:n perusteet- tentin numeroa tällä työvoimapulalla :). Mutta toki varmasti harmittaa. Itse odottelen vasta numeroa..

Tänään oli anatomian ja fysiologian tentti ja harmittaa ihan vietävästi. Mähän luin kuin hullu- aloitin kaksi ja puoli kuukautta sitten ja pänttäsin. Harmi, että unohdin sitten lukea viimeisen kuukauden aikana ollenkaan  ::). Eli ihan itseäni saan syyttää siitä, että uusinta on hyvin todennäköinen. Miksi ihmeessä laitan aina nykysen paskaduunin edelle, vaikken tod. halua tehdä sitä loppuelämääni..

Iloisiakin uutisia on onneksi, harjoittelupaikka varmistui tänään . Pääsen vielä ystävättären kanssa samalle osastolle ja ainakin toistaiseksi se tuntuu hyvältä idealta. Kaksi untuvikkoa yhdessä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, kyllä tiedän mitä työelämässä tarvitaan.

Tuo huono numero masenti siksi, kun olen lähäri jo valmiiks...

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No voithan sä Iipi uusia nyt kun tiiät mitä opettaja haki?

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei saa uusia hyväksyttyä ollenkaan ;D. Ja uskon kyllä, että masentaa, jos oikeasti tietää osaavansa asioita. Meillä onkin siksi periaate, että tentin numero ei määrää koko kurssin numeroa: jotakuta voi jännittää niin paljon, että menee menkin alle siksi. Tämän takia saamme paljon erilaisia tehtäviä, joilla voi numeroa korottaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta ei, opettajan antamat oikeat vastaukset on suoraan kirjasta ja niin perkeleen tarkasti sieltä ruohonjuuri tasolta lähtien. "Nostan potilaan sängyn päätyä niin ja niin pystyyn kun ruokaa tarjoilen, tätä ennen olen tuulettanut huoneen jne..." Perkele, sanon minä.

Aika outo tentti, ainakin omasta kokemuksesta. Meillä se oli enemmän sitä terv.hoitojärjestelmän rakennetta, lääkehoidon perusteita, yms. eikä mitään tuollaisia toiminta-ohjeita sängyn päädyn nostamisesta yms.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä mene hieman ohi aiheen, mutta kun en viitsi aloittaa uutta aihetta.

Hain keväällä 2008 kätilö-puolelle opiskelemaan ja pääsin sisään, mutta ilmoittauduin poissaolevaksi syksy -08 ja kevät -09. Haluaisin kuitenkin aloittaa nyt joulun jälkeen opiskelut ja tahtoisin käydä vain osan kursseista (pienet lapset ja rakennetaan taloa). Eli suorittaisin nyt keväällä vain osan kursseista ja sitten syksyllä 2009 aloitaisin opiskelemaan täysipainoisesti.

Metropolian hakutoimistossa sanottiin ettei niin kannata tehdä, koska mun opiskeuaika alkaa heti kun ilmottaudun läsnäolevaksi. Minulla on kuulemma 4,5 vuotta aikaa suorittaa kätilön tutkinto. Pointtihan on kuitenkin se, että eihän ketään heitetä koulusta pihalle jos aika menee umpeen ja käymättä on vaikka muutama kurssi. Oppilashan saa silloin vuoden lisäaikaa ja jos tämäkään ei riitä, niin yhden vuoden saa hakea kirjallisesti lisää. Mitäs mieltä olette? Kannattaako minun nyt aloittaa ja lukea osa kursseista ja sitten syksyllä aloitan täyspainoisesti?

Koska voin tehdä kesälomasijaisuuksia kesätyönä?

Kiitos jos joku jaksoi auttaa ja vastata.

Mukavaa kun on tämmöinen foorumi olemassa....  ;D

Maasta se pienikin ponnistaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko pakko pakko tulla pikkuisen hehkuttamaan:

Hoitotyön kurssin arvostelut tuli, sain K5!  ;D

*Happy happy joy joy*

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SariW: Ihan hyvin voit aloittaa jo nyt keväällä, mutta jos suoritat vain osan kursseista, niin pystytkö syksyllä jatkamaan saman ryhmän kanssa? Toinen vaihtoehto on tietysti mennä syksyllä alkavan ryhmän mukaan ja sitten tulee myös "helpompi" syksy, kun olet jo osan peruskursseista suorittanut. Ja tosiaan, opiskelijalla on yksi lakisääteinen ylimääräinen vuosi suorittaa tutkinto loppuun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...