Jump to content
MAINOS

Syksyllä -08 aloittaneet


anzu79

Recommended Posts

mä kyllä nään, että liikunnantunnit on tärkeitä. Ihan harmittaa, kun ei ole sellaista täällä.

No jos aikuinen ihminen ei osaa liikkua ilman koulun suosiollista avustusta, niin kovin hyvin eivät asiat voi olla.

Mitä tulee tarpeellisuuteen tai turhuuteen verrattuna muihin amk:n kursseihin, niin hoitotyötä ajatellen mä näen jopa hoitotieteestä olevan enemmän hyötyä kuin ratsastamisesta tai cooperin testistä.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 122
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: Nightmare74

Onhan liikunta toki tärkeää, mutta ei mun päähän kyllä mahdu ajatus että sairaanhoitajan koulutuksessa osan tunneista nappaa liikunta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä kyllä nään, että liikunnantunnit on tärkeitä. Ihan harmittaa, kun ei ole sellaista täällä.

No jos aikuinen ihminen ei osaa liikkua ilman koulun suosiollista avustusta, niin kovin hyvin eivät asiat voi olla.

Mitä tulee tarpeellisuuteen tai turhuuteen verrattuna muihin amk:n kursseihin, niin hoitotyötä ajatellen mä näen jopa hoitotieteestä olevan enemmän hyötyä kuin ratsastamisesta tai cooperin testistä.

Liikuntaa ajatella, mulla ei välttämättä olekaan kovin hyvin asiat. Onneksi koulu on suosiollisesti ottanut asiakseen avustaa meitä avuttomia.  >:D

Toisaalta, nämäkin jotka liikkuu hyvin ihan itestäänkin, pitää noita tunteja ihan piristävänä, varsinkin näin alkuun, kun opetus on lähinnä teoriaa. Onneksi sopii mulle, tottakai se ois sieltä syvältä jostain, jos jotain täytyy pakolla vääntää ja vieläpä niin, ettei nää sille mitään hyötyä.

Hoitotieteeseen en viitannut turhilla kursseilla. Mulla ei ole vielä niistä mielipidettä, ovatko turhia vai ei. Sen näkee tässä jossain vaiheessa ku tuo kokemus karttuu, että tarviiko vai ei. Lähinnä turhuuksilla ajattelin sellaisia vapaasti valittavia jos vaihtoehtona "perhonsidontaa aloittelijoille" tai "opettele ajamaan polkupyörällä" joita täytyy valita, jotta saa opintopisteet täyteen. 

Ja luotan siihen, että koulu on ottanut huomioon sen, etten ole epäpätevä valmistuttuani, sen takia kun meillä oli liikuntaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla meni englanti läpi mutta ruotsi ei, eli just niinku oletinkin.

Mua pelottaa jo valmiiks et miten sen ruotsin kanssa käy  :-

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan liikunta toki tärkeää, mutta ei mun päähän kyllä mahdu ajatus että sairaanhoitajan koulutuksessa osan tunneista nappaa liikunta..

Samaa mieltä olen!! Aikuisista ihmisistä kuitenkin kyse. Työssä oma jaksaminenkin on paljon kiinni myös siitä millaisessa kunnossa olet, joten luulisi motivaatiot olevan edes jonkin moiset jokaisella itsellään.En ainakaan itse koe tuota liikuntaa tarpeelliseksi KOULUSSA(amk). Tosin paljon on ihan "shittiä" tuolla koulussa.Meillä oli esim.palomies pitämässä ns. kertausta miten toimia tulipalon syttyessä yms., siinä tuli sitten ilmi, ettei kukaan ollut kertonut meille mistä voi löytää esim. palo ja-pelastautumissuunnitelman tai missä on niinkutsuttu kokoontumispaikka jos jotain sattuu jne. Ei vaan meitä on tutustutettu kirjastoon. Jännää!!! Niin ja tämä tilaisuus oli opettajien puolelta toivottu klo 16 jälkeen jotta hekin voisivat osallistua, mutta kas kummaa ainoatakaan opettajaa ei paikalla ollut...

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitotieteeseen en viitannut turhilla kursseilla. Mulla ei ole vielä niistä mielipidettä, ovatko turhia vai ei. Sen näkee tässä jossain vaiheessa ku tuo kokemus karttuu, että tarviiko vai ei. Lähinnä turhuuksilla ajattelin sellaisia vapaasti valittavia jos vaihtoehtona "perhonsidontaa aloittelijoille" tai "opettele ajamaan polkupyörällä" joita täytyy valita, jotta saa opintopisteet täyteen. 

Et viitannut hoitotieteeseen, mutta hoitotyön näkökulmasta se koetaan varsin yleisesti turhaksi - mä viittasin lähinnä näihin "turhiksi" luokiteltaviin kursseihin ammattiaineiden sisällä.

Mä en jostain syystä pysty erottelemaan tuon polkupyörä-kurssia, perhonsidonta-lurssia ja liikunta-kurssia turhuusasteikolla toisistaan jos hoitotyötä ajatellaan. Yhtä vähän hoitotyössä hyötyy kauniiden perhojen tekotaidosta kuin siitä että juossut koulussa cooperin 3000 metriin.

Meilläkin noita jaada-jaada -kursseja voi ottaa vapaasti valittaviin jos tahtoo. Tarjolla on myös ammatillisesti kehittäviä kursseja - eli voi ajatella ihan vapaasti omilla aivoillaan ja valita sen minkä kokee hyödyttävän kaikista eniten. Ei mikään estäisi tuota liikuntaa tungettavan sinne sillisalaatin joukkoon, mutta jos se tosiaan on pakollisena tutkintokoulutuksessa, niin jossain opintosuunnittelussa on sähköt poikki ja muuntajassa vikaa.

Toivottavasti niitä ei kovin montaa ole, jotka haluavat mennä sieltä mistä aita on matalain. Ja nyt en todellakaan tarkoita, että sinä olisit sellainen. Kunhan höpäjän yleisyyksiä.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Et viitannut hoitotieteeseen, mutta hoitotyön näkökulmasta se koetaan varsin yleisesti turhaksi - mä viittasin lähinnä näihin "turhiksi" luokiteltaviin kursseihin ammattiaineiden sisällä.

Mä en jostain syystä pysty erottelemaan tuon polkupyörä-kurssia, perhonsidonta-lurssia ja liikunta-kurssia turhuusasteikolla toisistaan jos hoitotyötä ajatellaan. Yhtä vähän hoitotyössä hyötyy kauniiden perhojen tekotaidosta kuin siitä että juossut koulussa cooperin 3000 metriin.

Meilläkin noita jaada-jaada -kursseja voi ottaa vapaasti valittaviin jos tahtoo. Tarjolla on myös ammatillisesti kehittäviä kursseja - eli voi ajatella ihan vapaasti omilla aivoillaan ja valita sen minkä kokee hyödyttävän kaikista eniten. Ei mikään estäisi tuota liikuntaa tungettavan sinne sillisalaatin joukkoon, mutta jos se tosiaan on pakollisena tutkintokoulutuksessa, niin jossain opintosuunnittelussa on sähköt poikki ja muuntajassa vikaa.

Jos oikein jaksaa vääntää, niin ihmiskohtastahan tuo nyt on, että miten mitenki hyödyttää sitä mitä sinne opintosuunnitelmaan on tungettu. Oli se perhonsidontaa tms.

Toivon mukaan meillä nyt ei jää mitään tuikitärkeää pois kun liikuntaa harrastetaan opintopisteitä samalla saaden ja uskon, ettei jääkään. Tosin varmistus tähän vaatis hieman enemmän vaivaa, kun mulla on viitsimystä

Sen takia en nosta meteliä aiheesta liikunta pakollisena, koska se hyödyttää minua. Siitä voi olla sitten mitä mieltä tahansa, että miten hyvin nuo asiat elämässäni onkaan, kun se koulun kautta pitää tulla osa liikunnasta, jotta saan tarpeeksi liikuntaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivon mukaan meillä nyt ei jää mitään tuikitärkeää pois kun liikuntaa harrastetaan opintopisteitä samalla saaden ja uskon, ettei jääkään. Tosin varmistus tähän vaatis hieman enemmän vaivaa, kun mulla on viitsimystä

Ei suoranaisesti varmasti jääkään. Toisaalta voi miettiä, että montako laboraatiotuntia saisi sillä rahalla järjestettyä jotka tuohon liikkumiseen nyt kuluvat - tai ammattiin liittyviä tutustumiskäyntejä. Nollasummapeliä tuo koulutuksen tuottaminen kuitenkin on.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Missä päin opiskelet? Onkohan teillä sama opettaja kuin meillä Porvoossa, tosin et maininnu näyttelemisestä mitään joten voi olla et teillä on toinen opetteja. Mä luen aikuispuolella terkkariks ja me alotettiin opinnot vuos sitten.

Porvoossahan minäkin  >:D :) taitaa olla sama heppu, "jykä"... Mitä näyttelemisestä?

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Amk lopussa tarkoitti sitä, että esim. pienet peruskoululaiset, alakoululaiset ihan kuinka niitä kukin haluaa sanoa tarvitsevat liikuntaa. Liikunta/ leikki on lapsen työtä! Enkä kyllä ole noista perseistä samaa mieltä...

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no joo mutta aikuisten ihmisten kyllä tulisi ihan itse huolehtia hyvinvoinnistaan ja liikkumisesta, ei minusta tarvitse AMK-tasolla käyttää tunteja sellaiseen. Niitä tunteja kun on muutenkin liian vähän, laittaisivat sitten ne jalkapalloilu/cooperin testi/maastojuoksu-tunnit vaikkapa anatomiaan tai labratunteihin.

Ja joo, mä tiedän että liikunta on tärkeää ja blaa blaa, itsekkin sitä yritän parhaani mukaan harrastaa  :nauraa:

muoks muoks

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Välillä meinaa iskeä ahdistus, kun tehtäviä ja verkkokursseja pukkaa ihan urakalla. Tää aikuis/monimuoto tuntuu kyllä välillä kirjekurssilta. Tällä hetkellä tekemättä 9 tehtävää ja 2 palautettu.+ nettikeskustelut.. Hommia tulee riittämään.

No miulla nyt alkuun on se ihanuus ettei tartte olla välipäiviä töissä, kun on nämä muksut  vielä niin pieniä, mutta sitten taas tän yks veen kanssa on ihan toivototonta olla koneella.  (Nytkin matsataan hiirestä ja näppäimistä, että kumpi saa näpytellä)

Hurjalta kuulostaa luokkakavereiden "putket", kun vapaapäivät on koulupäiviä ja muuten puskevat vuorotyötä. Saa nähdä missä vaiheessa on itellä pakko lähteä siihen ralliin mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tiippalauliina

Me pistettiin jo eilen injektio-tunnilla! :) Olipas aika jännää, sain pistää s.c. 3 kertaa luokkakaveria ja kerran itteeni reiteen.

Aloitin 25.8. Jyväskylän ammattikorkeassa sairaanhoitaja opinnot ja ihan täysillä on saanut opiskella, jos ensimmäistä viikoa ei lasketa kun oli vaan kaikkea perehdytystä ja tutustumista.

Meillä on ollut fysiologiaa & anatomiaa, ensiavun kurssi, mikrobiologiaa, gerontologiaa, lääkelaskuja, lääkehoitoa, asiakkuuden ja hyvinvoinnin luentoja, työelämäosaajaksi kasvu-kurssi ja it:tä sekä sitten laboraatioita eli käytännön harjoituksia. Huh miten pitkä lista tulikin, hurjaa miten paljon kaikkea uutta on oppinut parin kuukauden aikana!

Edelleen motivaatio korkealla ja into on kova saada oppia lisää ja varsinkin päästä kentälle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me pistettiin jo eilen injektio-tunnilla! :) Olipas aika jännää, sain pistää s.c. 3 kertaa luokkakaveria ja kerran itteeni reiteen.

Aloitin 25.8. Jyväskylän ammattikorkeassa sairaanhoitaja opinnot ja ihan täysillä on saanut opiskella, jos ensimmäistä viikoa ei lasketa kun oli vaan kaikkea perehdytystä ja tutustumista.

Meillä on ollut fysiologiaa & anatomiaa, ensiavun kurssi, mikrobiologiaa, gerontologiaa, lääkelaskuja, lääkehoitoa, asiakkuuden ja hyvinvoinnin luentoja, työelämäosaajaksi kasvu-kurssi ja it:tä sekä sitten laboraatioita eli käytännön harjoituksia. Huh miten pitkä lista tulikin, hurjaa miten paljon kaikkea uutta on oppinut parin kuukauden aikana!

Edelleen motivaatio korkealla ja into on kova saada oppia lisää ja varsinkin päästä kentälle.

Olempa pikkaisen kateellinen. Meillä alkoi vasta eilen "kunnon" aineet ja parin viikon päästä on vasta noita perushoito harjoituksia. Olette kyllä rytinällä aloittanu :) Meillä tosin on joku uus hops. Ei ole kuulema aijemmin ollu ja päästiin nyt koekaniiniksi sen kanssa angry.png No mut ompahan tylsät tunnit jo takana...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Meillä kuukausi koulua takana ja vain yhtenä iltana ollut OIKEETA opetusta, sekin etiikkaa, kaikki muu aika mennyt tutorointiin, tietotekniikkaan ja viestintään. Odotan että päästään itse asiaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

äääh!!! Mä oon nyt pari tuntia päntänny anatomiaa ja fysiologiaa. Ei millään jää päähän nuo latinankieliset nimet angry.png  Vaaditaanko muissakin kouluissa nuo latinan sanahirviöt vai onko meidän opettaja vaan vaativa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

äääh!!! Mä oon nyt pari tuntia päntänny anatomiaa ja fysiologiaa. Ei millään jää päähän nuo latinankieliset nimet angry.png  Vaaditaanko muissakin kouluissa nuo latinan sanahirviöt vai onko meidän opettaja vaan vaativa?

Meillä ainakin vaadittiin.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

äääh!!! Mä oon nyt pari tuntia päntänny anatomiaa ja fysiologiaa. Ei millään jää päähän nuo latinankieliset nimet angry.png  Vaaditaanko muissakin kouluissa nuo latinan sanahirviöt vai onko meidän opettaja vaan vaativa?

Vaadittiin kyllä. Pari tuntia ei ole vielä mitään, mutta kyllä ne päähän jäävät. Aloita pienistä osista ja laajenna kokonaisuuksiin - opettele esim. ensiksi sydämen osat, sen jälkeen yläruumiin verisuonet ja lopuksi alaruumiin verisuonet. Joka kerran kun alat luettelemaan verisuonia, niin aloita rimpsuttelu sydämestä ja jatkat siitä eteenpäin.

Yhtäkkiä huomaat, että verenkuljetustehtävät onnistuvat ilman lunttilappua. Ainakin tenttiin asti  ;D

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaadittiin kyllä. Pari tuntia ei ole vielä mitään, mutta kyllä ne päähän jäävät. Aloita pienistä osista ja laajenna kokonaisuuksiin - opettele esim. ensiksi sydämen osat, sen jälkeen yläruumiin verisuonet ja lopuksi alaruumiin verisuonet. Joka kerran kun alat luettelemaan verisuonia, niin aloita rimpsuttelu sydämestä ja jatkat siitä eteenpäin.

Yhtäkkiä huomaat, että verenkuljetustehtävät onnistuvat ilman lunttilappua. Ainakin tenttiin asti  ;D

Voi kamala :D Kai se on vaan joka ilta luettava kevyttä iltalukemista. Torstaina olis ryhmätesti, niin siihen mennessä ainakin luut, aivonosat, korva ja silmän rakenteet olis opittava. Puolentoista viikon päästä on "sanakoe" noista ja sit viikko siitä, niin olis tentti. Tietää mitä tekee vapaa-ajalla :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi kamala ;D Kai se on vaan joka ilta luettava kevyttä iltalukemista. Torstaina olis ryhmätesti, niin siihen mennessä ainakin luut, aivonosat, korva ja silmän rakenteet olis opittava. Puolentoista viikon päästä on "sanakoe" noista ja sit viikko siitä, niin olis tentti. Tietää mitä tekee vapaa-ajalla :D

Toistoa, toistoa, toistoa. Ilmainen vinkki: me mentiin parin kaverin kanssa päiväkaljoille läheiseen kulmabaariin ja tentattiin (ihan oikeasti) toisiamme. Oli tehokasta (ihan oikeasti) ja hauskaa (ihan oikeasti).

Jatkossa noista on sen verran hyötyä, että kykenee paikallistamaan ongelmat femoraliksessa tai femurissa oikeaan osaan kehoa. Ei tartte huutaa puolikuurolle potilaalle, että vieläkö se pää on kipeä...

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jee! Ryhmätesti meni läpi. Maanantaina olisis sitten se sanakoe. Saatiin ne sanat etukäteen ja nyt sitten viikonloppuna pitäisi opetella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä kirjottelee yksi syksyllä -08 alottanut sairaanhoitajaopiskelija. Kovasti olen kyllä koulusta ja opetettavista asioista tykännyt, vaikkakin tuntuu, että harjoitustunteja on liian vähän... Vaikka kyllähän se niin taitaa mennä, että asiat opitaan pääasiassa sitten kentällä. Tekemällähän sitä oppii. 

anzu79:lle onnittelut tentin läpäisemisestä! :)

Niin ja anatomiasta ja fysiologiasta: kyllä meilläkin vaaditaan latinankielisten nimien osaaminen, ainakin niillä osa-alueilla mitä opettaja on erityisesti painottanut. Näitä ovat mm.sydän, selkäranka, hengityselimistö... Lihakset sitten taas on jätetty vähemmälle huomiolle. Meidän opettaja oli sitä mieltä, että tunteja on liian vähän verrattuna asian laajuuteen, joten tentissäkään ei voi sitten vaatia yhtä laajaa osaamista kuin ennen on vaadittu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heips! Mitäs muille opiskelijoille kuuluu? :) Onko paljon tenttejä tiedossa?

Minä täällä tuskastun tuon anatomian ja fysiologian kanssa. Tuntuu ettei mitään jää päähän ja tentti sen kun vaan lähestyy... Teksti tuntuu todella puuduttavalta ja raskaalta. Taitaa mennä suoraan uusintaan... :P Ahdistaa kun tuntuu ettei opi asioita ei sitten millään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi vaan kaikille!

Kouluna on Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu ja suhteellisen mukavasti on opinnot lähteny etenemään, välillä tuntuu että liiankin nopeasti :o PBL on sellanen sana mikä on iskostunut suhteellisen kivasti takaraivoon.. Nyt ensimmäisten kuukausien jälkeen onki sit aika siirtyä enemmän ja enemmän ammattiopintojen pariin ja anatomiaa, lääkeoppia ja etiikkaa panttaamaan takaraivoon. Näillä mennään mitä annetaan :)

ei se hiljaisuus vaan se ääni sen jälkeen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...