Jump to content
MAINOS

Syksyllä -08 aloittaneet


anzu79

Recommended Posts

Olis ihan kiva kuulla miten muilla on lähtenyt opinnot sujumaan. Voisi jatkossakin kirjoitella tähän ketjuun kuulumisia.

Meillä ei olla vielä päästy "asiaan". Eli noita tylsiä tietotekniikan, viestinnän ja informaatikon tunteja vaan on suurimmaksi osaksi ollut. Viestinnän opettaja on jaksanut muistaa lukuisilla tehtävillä ja sitten vielä saatiin muutama suurempikin tehtävä. En ole edes ihan varma onko noita tehtäviä saanut jo palauttaa moodleen parisen kymmentä angry.png

Ensi viikolla (LUOJALLE KIITOS) alkaa toinen moduli ja päästään vihdoinkin fysiologian, anatomian, mikrobiologian jne. kimppuun.

Eka harjoittelu olisi jo marraskuun lopulla, mutta mun ei tartte lähtee sinne. Lähärit saa "vapautuksen" ekasta harjoittelusta. Saa tehdä senkin ajan sitten palkkatyötä (jos vaan sattus sellasta saamaan kokoajaksi).

Aika stressaava on ollut tämä eka moduuli noiden tehtävien kanssa. Kauhulla odotan, että miten paljon niitä vielä tulee jatkossa olemaan :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 122
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Eka harjoittelu olisi jo marraskuun lopulla, mutta mun ei tartte lähtee sinne. Lähärit saa "vapautuksen" ekasta harjoittelusta. Saa tehdä senkin ajan sitten palkkatyötä (jos vaan sattus sellasta saamaan kokoajaksi).

Missä koulussa on tälleen? Mua niin ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄ että pitää mennä ekalle kentälle tavallaan samasta lähtötilanteesta, mä olen lähihoitaja, 3,5v olin töissä ennen kun nyt alotin koulun syksyllä. Ja päiväkään ei saa vapautusta/helpotusta/mitään muutakaan siitä että on LH tai työkokemusta. Toiset tulee suoraan lukiosta ja tottakai niiden pitää päästä harjottelemaan perushoitoa, ei siinä mitään. mut ärsyttää. No meenpä sitte 2 kuukaudeksi pesee p*rsettä ilmaiseksi johonkin. kiva.

Sori avautuminen  :)

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä Laureassa opinnot on lähteneet jo ihan kunnolla käyntiin, on hoitotyön perusteita, anatomiaa&fysiologiaa, sosiologiaa( josta tentti huomenna).  Ensiapu ja lääkematematiikka alkavat muutaman viikon kuluttua. Tosi paljon meilläkin on periaatteessa ollut kaikenmaailman orientoivia opintoja, minkä ymmärrän näin alkuun erittäin hyvin.

Tosi paljon olen kyllä tykännyt täällä olla, liekö sitten ensi-innostusta vielä päällä :nauraa:. Labratunneista pidän todella paljon, vaikka uskonkin, etteivät ne millään voi vastata käytäntöä- sula mahdottomuus. Toki niistä varmasti apua on, mutta käytännön hoitotyö on varmasti ( mutua, koska kokemusta ei ole) kuitenkin eri asia. Siksi hieman kauhulla odotankin harjoittelua, joka alkaa heti tammikuussa. Enhän mä osaa silloin vielä MITÄÄN :D. Ylioppilaspohjainen untuvikko on siis tämä neiti.

Ja mitä harjoitteluihin tulee, meillä lähihoitajat saavat " helpotusta" harjoitteluun siten, että menevät tk:n akuuteille vuodeosastoille, kun me ylioppilaat painumme pitkäaikaisvuodeosastoille sairaaloihin ( tosin mulle suositeltiin psykogeriatrista.. :)). Pituudesta he saavat korkeintaan viikon hyväksilukuja. Moni lähäri meinas kyllä pyytää palkkaa harjoittelusta. Kysynpähän vaan, että miksi työnantaja maksaisi, jos voi kerran saada ilmaiseksikin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selena: SAMK:ssa opiskelen :)

Mut outoo ettei edes mitään saa vapaaksi teillä. Me tosin joudutaan näyttämään ennen kenttää, että osataan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ok. Mä olen Laureassa, sehän selittääkin jo jotain...  :)

Muuten opinnot alkaneet ihan hyvin, mukavaa on ollut.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5 tenttiä tulossa ja tenttikirjoja ei tietysti saa mistään... Opiskelumotivaatio ei ole ihan vielä huipussaan, täytyy treenata sitä.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Koulu alkoi 10.9 ja Lohjan Laureassa lusin seuraavat 2.5-3.5 vuotta. Aikuispuolella opiskelen ja lähiopetusta on pääsääntöisesti kahtena iltana viikossa. vielä ei olla päästy "itse asiaan" vaan ensimmäiset viikot on ollu sitä diibadaabaa eli lähinnä tietotekniikkaa ja viestintää. Eilen piti alkaa hoitotyön tutkiminen ja kehittäminen, mutta opettaja ei ilmestynytkään paikalle :o joten käytiin sitten tekemässä ruotsin lähtötasotestit ja pari tuntia taas diibadaabaa ja se siitä.. eiköhän tässä pian päästä siihen "itse asiaan", toivottavasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa, on muuallakin näköjään yhtä turhauttava aloitus.

Informaatiotekniikkaa lähinnä opiskeltu ja Moodle on täällä Piramkissakin käytössä.

Ensimmäiset alan opinnot ollut hieman puutaheinää...

Anatomia tosin alkoi sillä tasolla että huomaa AMK opinnoissa olevansa.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Anatomia tosin alkoi sillä tasolla että huomaa AMK opinnoissa olevansa.

I feel you  8)

Siis luulin ihan tosissani osaavani jotakin, anatomiaa kuitenkin luettiin jo LH-koulussa ja on sitä työnkin puolesta tullut silmäiltyä, mutta... Jos opettajan (joka on lääkäri) 2/3 sanoista on latinaa, ja se 1/3 sellaista suomen kieltä että ei sitäkään aina ymmärrä, ni mitenkähän sitä ainetta olisi tarkoitus oppia??

Tibialis Fibialis jne jne hän jupisee..

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa latinasta ja suomesta selvää, mutta tämä herra taas viljelee englantia joka paikassa.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä käytiin lähäripuolella niin pikaisesti anatomiat sun muut ohi ettei niistä edes muista mitään. Innolla odotan noita tunteja alkavaksi. Kirjaa jo olen vilkuillu ja heprealta vaikuttaa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä poristaan hoitamisen taidoista ja etiikasta + nuo samat tietotekniikat jne. Ja meidän ensimmäinen harjottelu on vasta keväällä. Ollaan saatu harjotella käsienpesua, muutapa ei oo sitten tullukaan. Meillä on myös erittäin vauhdikas liikunnan opettaja,  jonka tunneilta saan lihakset niin kipeiksi, että vaapun ku ankka seuraavana päivänä. Yleensä torstaisin ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Anatomia tosin alkoi sillä tasolla että huomaa AMK opinnoissa olevansa.

I feel you  ::)

Siis luulin ihan tosissani osaavani jotakin, anatomiaa kuitenkin luettiin jo LH-koulussa ja on sitä työnkin puolesta tullut silmäiltyä, mutta... Jos opettajan (joka on lääkäri) 2/3 sanoista on latinaa, ja se 1/3 sellaista suomen kieltä että ei sitäkään aina ymmärrä, ni mitenkähän sitä ainetta olisi tarkoitus oppia??

Tibialis Fibialis jne jne hän jupisee..

Missä päin opiskelet? Onkohan teillä sama opettaja kuin meillä Porvoossa, tosin et maininnu näyttelemisestä mitään joten voi olla et teillä on toinen opetteja. Mä luen aikuispuolella terkkariks ja me alotettiin opinnot vuos sitten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tibialis Fibialis jne jne hän jupisee..

tuosta puuttuu vaan luokan sähköjohdoissa roikkuminen.

Nim. valmistunut Laureasta

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Perjantaina alkoi etiikan opinnot ja saatiinpa ensimmäinen etätehtäväkin, 7-10 sivuinen essee pitäis kirjottaa oman työpaikan polttavasta eettisestä ongelmasta, aikaa kuukausi.

Eilen oli myös kielenhuollon tentti eli suomenkielen tentti (oli muuten oikeesti pirun vaikee, pääsee varmaan uusintatenttiin ::))

Niin ja kuten jo aiemmin mainitsin, ruotsin ja enkun lähtötasot on tullu testattua.

Meidän ensimmäinen OIKEA harjottelu ajoittuu vuoden päähän, ensi syksyyn, tämä ensi kevään harjottelu suoritetaan omalla työpaikalla työajan seurantana ja tehtävänä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Myös meillä saa lähärit olla ekan harjoittelun töissä palkallisena.

Tehtävien laajuudet on hyviä, meilläkin yks tehtävä että "palautatte kahden aanelosen kokoisen TIIVISTELMÄN tehtävästä".. Ja toinen "kirjoitatte lyhyesti 2 - 10 sivua aiheesta".

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä poristaan hoitamisen taidoista ja etiikasta + nuo samat tietotekniikat jne. Ja meidän ensimmäinen harjottelu on vasta keväällä. Ollaan saatu harjotella käsienpesua, muutapa ei oo sitten tullukaan. Meillä on myös erittäin vauhdikas liikunnan opettaja,  jonka tunneilta saan lihakset niin kipeiksi, että vaapun ku ankka seuraavana päivänä. Yleensä torstaisin ;)

onko teillä liikuntaa :D Meillä ei oo ollenkaan angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä poristaan hoitamisen taidoista ja etiikasta + nuo samat tietotekniikat jne. Ja meidän ensimmäinen harjottelu on vasta keväällä. Ollaan saatu harjotella käsienpesua, muutapa ei oo sitten tullukaan. Meillä on myös erittäin vauhdikas liikunnan opettaja,  jonka tunneilta saan lihakset niin kipeiksi, että vaapun ku ankka seuraavana päivänä. Yleensä torstaisin ;)

onko teillä liikuntaa :D Meillä ei oo ollenkaan angry.png

En oo kyllä varmaa jatkuuko tää liikunta koko koulun ajan.

Meillä menee nuo harjottelut niin, että jos on alle vuosi työkokemusta lähihoitajana, ei saa harjottelua hyväksiluettua, mutta ei tarvi suorittaa sitä tuolla tk:n vuodeosastolla, vaan sen pääsee tekemään sairaalaan vuodeosastolle tms. Jos sitten on se yli vuosi työkokemusta saa sen ekan harjottelun hyväksiluettua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, meillä juostiin heti alkuun cooperin testi ja ens viikolla on kuntopiiri. Käydään ratsastamassakin kuulemma jossain vaiheessa, että hällä on tällanen visio. 

Jä tämä liittyy tulevaan ammatinharjoittamiseen miten? Vai tuleeko susta hevostenhoitaja?

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt on pakko laittaa tietoa VV:lle.... Mun kauhistelemat ruotsin lähtötasotestit meni läpi!!! Taisi olla apua kun selvensit tätä en ja ett-sukuisten sanojen viidakkoa... >:D Mutta englanti ei sit mennytkään. Olisin kyllä aina kuvitellut toisin päin, mutta no hätä, kiinnostunut olen kielistä joten lisäoppiminen sopii.

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt on pakko laittaa tietoa VV:lle.... Mun kauhistelemat ruotsin lähtötasotestit meni läpi!!! Taisi olla apua kun selvensit tätä en ja ett-sukuisten sanojen viidakkoa... ;)

Onnittelut  :nauraa: Ei se ruotsi niitä suurimpia perkeleitä ole oppia ja potilaille se on täysin yhdentekevää taivutatko sanat oikein vai väärin. Tsemppiä enkkuun!

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä en päässy kumpiakaan kieliä läpi :- Mut mä kuulin, et jos ei millään meinaa päästä ruotsia läpi (siis normaalia), niin maksaa itse ja menee Diakkiin tekee ne. Kuulema siellä pääsee helpommalla ;) Mä tiedän jo valmiiksi etten tule osaamaan ruotsin suullista testiä saati kielioppia. Nyt noilla iltakursseilla käyny ja mitään en tajua cry.png

Enkun varmaan olisin päässy läpi, jos olisin edes avannut enkun kirjan ennen lähtötasoa. No nyt kostautu laiskuus...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, meillä juostiin heti alkuun cooperin testi ja ens viikolla on kuntopiiri. Käydään ratsastamassakin kuulemma jossain vaiheessa, että hällä on tällanen visio. 

Jä tämä liittyy tulevaan ammatinharjoittamiseen miten? Vai tuleeko susta hevostenhoitaja?

Ei tule hevostenhoitajaa, ainakaan näillä näkymin. Noiden tuntien jälkeen voin tietää sitten  paremmin :)

Mitä itse tuohon tarpeellisuuten tulee, niin ei taida olla ainoa amk:n turhista kursseista tai yksittäisestä tunnista, tulevaa ammattia ajatellen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...