Jump to content
MAINOS

Ilmoittaudunko työttömäksi?


eikku64

Recommended Posts

Nyt tarvis vähän apua. Itsestäni riippumattomista syistä jouduin työttömäksi. Olin jo aiemmin suunnitellutkin alkavani free lanceriksi, mutta töiden loppuminen tapahtui ikävällä tavalla ja tunnen olevani turvaton. Minulle siis luvattiin töitä lokakuun alusta, mutta niitä alkoikin sitten toinen ihminen tekemään... :)

Nyt olen toista päivää työttömänä, mutta töiden saaminen ei ole sujunut toivotulla tavalla. Kannattaako minun nyt ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi vai koittaa vaan itse hankkia töitä? Siis enhän voi saada liitosta työttömyyskorvausta, jos en ole työnhakijana työkkärissä.

Ovatko muut keikkalaiset työkkärin listoilla?

Jos tästä nyt joku saa tolkkua niin olisin kiitollinen neuvoista.

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eipä varmaan tarvi olla työttömänä päivääkään kun soittelet noi rekry firmat... etköhän jo iltavuorossa jossain keiku.

Toki voi ilmoittautua työkkäriin mutta nyky henkilöstöpula tilanteessa on ihme jos katkoa hommiin tulee, tiedän monia jotka painaa liikaakin töitä, useammassa paikassa... Yhdessä aamun, toisessa illan ja kolmannessa yön...

Kuullut olen et hyvin saa itse päättää minkä verran haluaa tehdä ja missäpäin eikä palkkakaan ole huonoimmasta päästä.  :)

Työn iloa vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos vastauksesta ja olit oikeassa. Kävin tänään yhdessä työpaikassa ja aloitan 3 kk jakson ensi maanantaina >:D

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Kehäkukka

Jos haluat pitää keikkailusta ns. pidempiä vapaita (vaikka kunnon kesäloman yms) niin silloin kannattaa olla työttömyystoimiston kirjoilla jotta saat työttömyyspäivärahaa (liitosta/KELA) siltä ajalta kun olet "lomalla".

Keikkatyötä riittää joten jos olet ahkera niin sitten turhaa juosta säännöllisesti täyttämässä papereita jne työttömyystoimistossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos haluat pitää keikkailusta ns. pidempiä vapaita (vaikka kunnon kesäloman yms) niin silloin kannattaa olla työttömyystoimiston kirjoilla jotta saat työttömyyspäivärahaa (liitosta/KELA) siltä ajalta kun olet "lomalla".

Eikös keikkailijalle ole maksettu loma-ajan palkka jo tilin yhteydessä, eli ei tarvitse työkkäriä tähän sotkea..?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Tokihan lomarahat/korvaukset maksetaan keikkailijalle joka tilin yhteydessä tai työsuhteen loppuessa välittömästi, mutta jos teet pätkätöitä esim. viikko, pari päivää jne niin sitten kun iskee "väsymys" ja haluat olla vaikkapa 1kk tai 3kk "lomalla" eli et otaa vastaan mitään keikkatyötä niin siltä ajalta saat tietenkin liiton maksamaa päivärahaa koska olet työtön (ensin pitää käydä ilmoittautumassa työttömuustoimistoon).

Kun olet työtön=et ole töissä niin eihän silloin palkkakaan kukaan maksa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitennköhän mahtaa käydä kun ilmoittaudut työvoimatoimistoon työnhakijaksi? Melkein luulisin, että niillä on tarjota koulutustasi vastaavaa työtä! Ja silloin olet velvollinen vastaanottamaan työpaikan, toisaalta ainakin isommilla paikkakunnilla voi olla valinnanvaraakin - se siitä lomasta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä ole minulle tarjottu työtä kertaakaan lähes vuoden aikana työkkäristä!

Teen nyt keikkaa vaan ja välillä nostan työttömyyspäivärahaa silloin kun en ole töissä. Eli yhdyn tuohon "kehäkukan" viestiin yllä että kannattaa ilmoittautua jos haluaa saada niiltä päiviltä rahaa kun ei tee töitä.

Kesällä ainakin oli mukavaa olla 2kk maaseudulla ja nauttia, tietenkin päivärahat tulivat tilille kokoajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä sain kanssa olla ihan rauhassa työtön viime keväänä. Pikkupätkiä en ottanutkaan edes vastaan, kun nuorimmaiselle ei ollut hoitopaikkaa. Eipä olisi keikkailu ei onnistunut. Kukaan ei kertaakaan soittanut töihin. Täällä pitää itse olla aktiivinen jos töitä haluaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kesällä ainakin oli mukavaa olla 2kk maaseudulla ja nauttia, tietenkin päivärahat tulivat tilille kokoajan.

Joku muuhan tuon lomailun on maksanut. Kivempaa on kustantaa makoilunsa itse.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...