Jump to content
Sign in to follow this  
Miikahoitaja

Töinä ainoastaan La-su yövuoroja tai sunnuntaivuoroja, onko mahdollista ja miten päästä alkuun?

Recommended Posts

Miikahoitaja

Heippa kaikki hoitajat!

Oon valmistumassa Lähihoitajaksi kolmen kk päästä pääkaupunkiseudulla ja mun unelmani olisi saada tehdä ainoastaan viikonloppuisin sunnuntaivuoroa tai la-su yövuoroa. Mulla on todella pienet menot elämässä ja olen laskeskellut, että ainoastaan yhdellä vuorolla viikossa saisin kaikki tarvittavat rahat elämiseeni, jolloin aikaa muille harrastuksille ja opinnoilleni jäisi todella paljon.

En kuitenkaan tiedä lainkaan, mistä pääsisin liikenteeseen jotta voisin saada kyseisenlaisen toimeentulon sekä työpaikan. En tiedä miten keikkalistat toimivat ja kuinka helppoa on saada vakituisesti joka viikonlopulle vuoroja esim. keikkalaisena, tai onko mahdollista saada vakituista työpaikkaa, jossa olisi sovittuna ainoastaan yksi vuoro viikossa.

En myöskään tiedä, että mitä kaikkea voin tehdä Lähihoitajana la-su tai sunnuntaivuoroissa, minkälaista työtä ja missä on tarjolla.

Kiteytettynä pyytäisin ja arvostaisin siis suuresti, jos voisitte antaa kultaista tietoanne hoitoalasta sekä sille työllistymisestä, jos haluaisin vastavalmistuneena tehdä ainoastaan la-su yö- tai sunnuntai vuoroja? Mistä lähteä liikenteeseen, sekä onko ideani alkunperinkin tuomittu epäonnistumaan?

Olen yrittänyt kysyä tukea työkkäristä, koulumme opolta sekä opettajilta, mutta kukaan ei tiedä työnhausta tai lähihoitajien työstä tai yllämainitunkaltaiseen työhön pääsemisen polusta hölkäsen pöläystä, joten tajusin että jos joltain kysyä apua ja jos joku asiasta tietää, niin se on muut lähihoitajat!

Auttakaa siis minua ja kysykää kysymyksiä niin halutessanne, vastailen mielelläni. Suuri kiitos tuesta jo etukäteen sekä oikein mukavaa alkavaa syksyä kaikille!

Hei hei. :)

Torlohka

Joissakin keikkapaikoissa on omat watsap-ryhmät joissa viikonloput jaetaan tuttujen kesken...

PerroLoco

No aika pienet kulut saa elämässäsi olla, jos meinaat pärjätä yhdellä työvuorolla viikossa eli sunnuntaista saa noin 150 euroa miinus verot. Asut ilmeisesti kotona vielä, jos tuolla rahalla oletat pärjääväsi.

Sunnuntaisin tehdään ihan samat työt kuin esim maanantaisin oikeastaan joka paikassa eli ihan sitä normaalia lähihoitajan tekemää pääosin perushoidollista hoitotyötä. Vakipaikkaa et saa tuolla kriteerillä etkä tuskin vakituista keikkaakaan mutta esim Seuren (tai Sarastia Rekryhän se taitaa nykyään olla) kautta voi  yrittää, sillä siellä on keikkoja niin moniin paikkoihin. Tosin muutkin ovat kiinnostuneita pyhätöistä ja la-su-yöstä ihan samasta syystä kuin sinäkin.