Jump to content
MAINOS

Np ultra vatsanpeitteiden päältä vai emättimen kautta?


Flywoman

Recommended Posts

Olisi mukava tietää mitkä seikat vaikuttavat kumpaa kautta ultra tehdään. Vaikuttavatko tähän viikot, äidin rakenne ym...

Aloitetaanko ultraaminen vatsan päältä ja jos ei saada kunnolla näkyvyyttä niin siirrytään alakautta katselemaan?

Onko nykyisin merkitystä onko rakko täynnä vai tyhjä ultraan mentäessä?

On varmasti käytäntöjä yhtä monta kun on tekijääkin, mutta ammatillisessa mielessä kätilöt/ kätilöopiskelijat varmasti pystyvät asiaa selventämään.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Yleensä ekana kokeillaan vatsan päältä. Jos ei siitä onnistu, niin sitten emätinanturilla.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Mulla on sellanen käsitys että tuo np ultra joka tehdään jotakuinkin rv 12 paikkeilla, tehtäisiin emättimen kautta ja myöhemmät uä:t sitten vatsan päältä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on sellanen käsitys että tuo np ultra joka tehdään jotakuinkin rv 12 paikkeilla, tehtäisiin emättimen kautta ja myöhemmät uä:t sitten vatsan päältä.

Ainakin kaikissa niskaturvokkeissa, mitä oon ollut katsomassa tai päässyt tekemään ohjaajan kanssa, on aloitettu vatsa-anturilla ja sitten, jos on tullut massa tai sikiön/kohdun asento vastaan, on tarvinnut käyttää vag.anturia. Tämä taasen tietenkin vaihtelee sen ultran tekijän tottumuksen mukaan. Ja tosiaan se niskaturvoke katsotaan rvk12 ja rakenneultra rvk18-20.

Vatsa-anturilla katsottaessa rakossa toivoisi olevan virtsaa, ja vag.anturilla sitten rakko tyhjänä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Minun kokemukseni on myös, että ensin kokeillaan vatsan päältä ja jos siinä ei saada hyvää näkyvyyttä, niin sitten vagina-anturilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on sellanen käsitys että tuo np ultra joka tehdään jotakuinkin rv 12 paikkeilla, tehtäisiin emättimen kautta ja myöhemmät uä:t sitten vatsan päältä.

Ainakin kaikissa niskaturvokkeissa, mitä oon ollut katsomassa tai päässyt tekemään ohjaajan kanssa, on aloitettu vatsa-anturilla ja sitten, jos on tullut massa tai sikiön/kohdun asento vastaan, on tarvinnut käyttää vag.anturia. Tämä taasen tietenkin vaihtelee sen ultran tekijän tottumuksen mukaan. Ja tosiaan se niskaturvoke katsotaan rvk12 ja rakenneultra rvk18-20.

Vatsa-anturilla katsottaessa rakossa toivoisi olevan virtsaa, ja vag.anturilla sitten rakko tyhjänä.

Voin olla nyt ihan hakoteillä, mutta eikö tuota np-ultraa nyt aikaistettu ainakin HUSin alueella, kun tuli ne uudet seulonnat? Mun muistaakseni ne aloitettais jo rv 10+0.

Tarkistettu, oikein muistin, http://www.hus.fi/default.asp?path=1,46,616,617,618,20872,21237

Mutta tää siis ilmeisesti silloin kun otetaan myös se verikoe samaan aikaan.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai jaha  :o Silloin kun mä kuopusta odotin v. 2000 niin niskapoimu-ultra tehtiin vaginan kautta. Ja mun BMI silloin oli 22 eli ei ollut kyllä liikaa massaa ainakaan esteenä..  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jorvissa kohta vuosi sitten katsottiin ensin alakautta ja sitten vielä vatsanpäältä. Unohtui tuosta edellisestä viestistä. Mutta siis ihan suoraan ensin vaginan kautta ja sitten vielä kokeiltiin jos vatsanpäältä näkyisi, ja aivan loistavasti näkyi, vaikka on tota rasvakerrosta muille jakaa  ;D

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Näissä on taatusti tekijäkohtaisia eroja. Ja fakta on myös, että laitteissa ja niiden näkyvyydessä on paljon eroja, jolloin yksi anturi antaa yhtä ja toinen toista. Jos kätilö tietää, että se on siinä ja siinä, saako vatsan päältä hyvän näkyvyyden, niin ajankäytön takia hän ottaa heti varman päälle ja ottaa vagina-anturilla. Noissa ultrissa ei ole ihan hirveästi aikaa etsiä ja kokeilla, kun seuraava asiakas painaa jo päälle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...