Jump to content
MAINOS

HUS:in organisaatiouudistus hävittää hoitotyön johtajat


Reportteri

Recommended Posts

MAINOS

Ja jos tuossa oikein kuulin, niin ylihoitajat ja ylilääkärit olisivat eroamassa kritiikkinä uudistukselle.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ainakin liikkui tornihuhu, että huomattava määrä ortopedejä olisi lähtemässä hevon kuuseen, eli yksityispuolelle. Ja kyllä meidänkin kirurgeja ja anestesiologeja toi päätös sapetti siinä määrin että saa nähdä kuinka paljon ovet paukkuu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, on niin väärin että.. kyllä meilläki HUSissa pitäisi olla ihan näitä hoitotyön johtajia, lähimmistä esimiehistä lähtien.. mitä ne ns toimialajohtajat muka ymmärtävät itse hoitotyöstä, hoitamisesta, hoitajista, resursseista liittyen hoitotyöhön jne.. syvältä syvältä.. taitaa olla pakko alkaa etsii töitä muualta ku HUSista.. no onneks kohta on mammaloma, katsoo sit sen jälkeen mitä tekee...  angry.png

ces´t la vie

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa mieltä siitä ettei olisi pitänyt poistaa yh ja jyh nimikkeitä, mutta tässä kohussa on kyse siitä että lääkärit huomasivat vasta nyt kuinka tärkeä ja korkea asema resurssijohtaja on, ja koska siihen ei nyt automaattisesti valita lääkäriä, vaan oikeasti hyvä johtaja, niin sehän ei tälle ammattikunnalle sovi, koska lääkäreiden koulutushan on ainoa maailmassa (minun tietääkseni) joka pätevöittää johtamaan ihan mitä tahansa. Tuo HUS:n kriisikokous, niin olisin toivonut ettei hoitajia siihen olisi osallistunut koska sen tarkoitus oli ainoastaan suojella lääkärimandaatteja. Kyllä niille nyt solidaarisuus kelpaa kun he sitä tarvitsee mutta annas olla jos hoitajat tarttis tukea niin ei puhettakaan. Sori vuodatus mutta tällä hetkellä tuo ammattikunta v..taa niin suuresti

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko sanoa, että antaa ortopedien mennäkin. Niin törkeää käytöstä hoitajia kohtaan, että ei tule ikävä. Mä hoidan mieluummin vaikka yt-laskumummojakin kuin otan vastaan ortopedien vihat ja kiukut milloin mistäkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika on jo vuosikymmeniä näyttänyt miten joidenkin ns. huippulääkäriden johtamiskyvyt ovat ihan alta lipan. Eli jonkun erikoisalan osaaminen eitodellakaan kerro sitä että hallitsee johtamis ja henkilöstöpolitiikan talousasioista puhumattakaan.

Jos homma on ollut pielessä HUS:ssa tältä osin niin ei siinä ainakaan huonompaan mennä kun pistetään hakuun paikat johon halutaan todellisia osaajia.On ihan innoavatiivista jo kokeillakin jotain muuta ja etsiä niitä todellisia osaajia johtotehtäviin.

Näitä  osaajia onkin syrjäytetty vuosikaudet näiltä palleilta. Jos et ole ollut kiipijäluonne ja käyttänyt kyynärpäätaktiikkaa niin voi olla että varjoon on jääty kun paikkoja oon jaettu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyllystä on koko uudistus jos ottaa toteutuakseen  ;D.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Insinööristä hoitotyön johtaja, mä en pidä tästä ajatuksesta yhtään. Ehkä insinööri osaa talousasioita, mutta onko sillä mitään tietoa hoitotyöstä?

Kannatan insinööriä,prosessit sujuu varmasti paremmin kuin hoitotieteilijöiltä.Eikä se insinööri taloudesta ymmärrä,se on ekonomi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Insinööristä hoitotyön johtaja, mä en pidä tästä ajatuksesta yhtään. Ehkä insinööri osaa talousasioita, mutta onko sillä mitään tietoa hoitotyöstä?

Kannatan insinööriä,prosessit sujuu varmasti paremmin kuin hoitotieteilijöiltä.Eikä se insinööri taloudesta ymmärrä,se on ekonomi.

Kokemus on osoittanut, että kun ihmisen hoitamista aletaan pitämään prosessina, niin kaikki menee pieleen.

Nythän tämä HUS:n organisaatiuudistus sai takapakkia kun vihdoinkin työntekijöiden mielipidettä alettiin kuuntelemaan. Itse uskon, että lopputulos ei tule olemaan sen parempi kuin nykyinen organisaatio. Rahaa ja aikaa uudistukseen saadaan kyllä palamaan. Kukaan ei vaan tunnu ymmärtävän miksi tällainen organisaatiouudistus tehdään.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nythän tämä HUS:n organisaatiuudistus sai takapakkia kun vihdoinkin työntekijöiden mielipidettä alettiin kuuntelemaan. Itse uskon, että lopputulos ei tule olemaan sen parempi kuin nykyinen organisaatio. Rahaa ja aikaa uudistukseen saadaan kyllä palamaan. Kukaan ei vaan tunnu ymmärtävän miksi tällainen organisaatiouudistus tehdään.

-Mä luulen, että pomoista tulee entistäkin tulosvastuullisempia alaistensa suhteen, kaikki loppu on kosmetiikkaa. Eli menot vieläkin alemmaksi ja kunnilta rahat veks.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...