Jump to content
MAINOS

Henkilöllisyyden tarkastaminen työhönoton yhteydessä


-VF-

Onko työnantaja tarkastanut henkilöllisyytesi rekrytoinnin yhteydessä?  

157 ääntä

  1. 1. Onko työnantaja tarkastanut henkilöllisyytesi rekrytoinnin yhteydessä?

    • Kyllä
      27
    • Ei
      131


Recommended Posts

Laitetaan kysely pystyyn tässä topicissa heränneestä identiteettivarkaus näkökulmasta.

Työnantaja on työhaastattelussa, tai viimeistään kun työsopimus allekirjoitetaan, pyytänyt nähtäväksi todistukset oppilaitoksesta ja TEO:n rekisteröintipaperin. Se on varmasti tuttua jokaiselle.

Mutta kuinka monelta työnantaja on halunnut nähtäväksi virallisen henkilötodistuksen? Esim. passi, ajokortti tai poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti.

Äkiseltään en muista yhtäkään kertaa jolloin työnantaja olisi halunnut nähdä henkilöpapereitani. Mitenkäs muut?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei ole kysytty, ei henkilökorttikuvauksenkaan yhteydessä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Henkilökorttikuvauksen yhteydessä kysyttiin paperit, mutta muuten ei ole kukaan ollut kiinnostunut. Ei edes tutkintotodistuksesta tai TEO:n rekisteröinnistä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näissä hommissa ei oo kysytty, JV-korttia taas on niissä hommissa saanu näyttää oikein urakalla, joka keikalla erikseen.

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kysytty. Talon henkilökorttia varten joku äijä nappasi digikameralla kuvan ja kysy multa että "Mitäs tähän kirjotetaan?".

;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin ollut varmaan jo kolme vuotta talossa, kun ylihoitaja vaihtui. Käydessäni hänen juttusillaan iskin kaikki todistukset kouraan ja pyysin niitä vilkaisemaan, että minä olen minä. ;D

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysytty joka kerta olipa kyse keikoista, sijaisuudesta taikka toimesta. Aina sitä on pyydetty.

Ehkä mä näytän niin rosvolta, että sitä tarvii multa kysyä  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä ole kyllä koskaan kysytty papereita. Nykyiseen duunin pyrkiessäni, kouluaikana keikkailessani, harjoitteluihin mentäessä ei missään vaiheessa ole henkilöllisyystodistusta näyttänyt.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työhön otossa piti esittää henkilöllisyys todistus+ muut tarvittavat todistukset ennen haastattelun alkua. Ei muuten.

Ykkös vapaat ovat perseestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä ole henkkareita pyydelty multakaan.

80% on vaan töissä työnantajan tietämättä ollaanko me oikeesti niitä mitä väitetään. Vähän kyllä pelottavaa.... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä tarkennuksena tuohon omaan kommenttiin, että on kyllä muut todistukset, rekisteröinnit, etc. kysytty, mutta en muista koskaan todistaneeni että olen todistuksissa oleva henkilö.

Vähän kyllä pelottavaa.... :)

Itseasiassa kyllä on.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei edes tutkintotodistuksesta tai TEO:n rekisteröinnistä.

Samma här. Kun kyseessä on ollut vakipaikan työhaastattelu. Ajokorttiakaan en muista että olisi ajo-oikeuden tarkistamiseksi kysästy saatikka sitten henkilötodistuksena.

Keikkapaikkojen työhönotossa on kyllä otettu tarkkaan kaikki mahdolliset kopiot, mutta varmasti en voi vannomaan mennä onko mun henkilöllisyyttäni sielläkään varmistettu. Muisti hyvä, mutta lyhyt :)

Muoks. typot.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kilpailutuksen yhteydessä kysyttiin tutkintotodistus ja todistus perustason tentin suorittamisesta, jotta voitiin tarjoukseen firman työntekijäksi nimetä. Muuten kukaan ei oo koskaan mitään kyselly..

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todistukset on pyydetty pariin otteeseen. Ekan kerran silloin, kun olin jo pari vuotta ollut sijaisena samassa paikassa ja yhtäkkiä ylihoitaja päätti, ettei talo voi maksaa mulle palkkaa, kun ei ole todistuksia nähnyt. Töitä kyllä kelpasin tekemään, eikä kukaan aiemmin ollut todistusten perään kysellyt. :) Toisen kerran näytin todistukset, kun mut vakinaistettiin.

Henkilöllisyyttä ei ole kukaan ikinä tarkastanut.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tutkintotodistus ja TEO:n rekisteröintilappuset on pitäny näyttää, ei muita.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todistuksia on kysytty, mutta itse asiassa TEO:n rekisteröintilappua ei koskaan. Eikä henkkareita.

Jep, tosi turvallinen olo......

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Henkkareita ei ole koskaan kysytty minkään työpaikan hakuprosessissa. Ei hoitoalalla eikä sen ulkopuolella. En ole myöskään kertaakaan näyttänyt alkuperäisiä todistuksia työhaastattelussa tai vienyt jälkeenpäin kopioita minnekkään, kun ei ole koskaan pyydetty.

Ainoa pieni poikkeus oli viime kesä, kun vein oh:lle netistä printatun opintorekisteriotteen, jotta sairaalan palkanlaskija tietäisi kuinka monta prosenttia palkasta napataan epäpätevyyden vuoksi pois.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ainakaan muista että olisi pyydetty henkilöllisyyttä todistamaan koskaan. Todistukset ja muu sälä toki pitänyt kiikuttaa puljuun.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vain kerran on pyydetty työhaastatteluun mukaan TEO:n paperia (ei ollut mukana, joten ehkä soittivat sinne myöhemmin ja varmistivat?). Yksi keikkafirma on kysynyt henkkarit. Yleensä on riittänyt, että on ollut tutkintotodistus näytettävänä. Aikaisempina vuosina keikkoja tehdessä ei kyselty edes sitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...