Jump to content
MAINOS

Nalle lapsipotilaalle


Maailman vahvin tyttö

Recommended Posts

Oon nähnyt että joillakin firmoilla on jaossa lapsipotilaille nalleja, joiden paidassa on joku "Parane pian" -painatus tms. Mistä ootte tilanneet? Googlettamalla löytyi hintahaarukalla n. 14-25 €, mutta aika hintava on mielestäni...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Melkoinen satsaus pr-toimintaan, jos tuon hintaisia leluja jaetaan jossain potilaille, toki lukumääräisesti lapsipotilaat ja kauniit naiset ovat potilaryhmänä pieni vähemmistö.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon minäkin kuullu, et jossain nallejen jakoa harrastavat. En vaan varsinaisesti ymmärrä miksi - luulis hyvän hoidon olevan parasta peeärrää, jos sitä haetaan. Ja jos lapsi on tosissaan kipee, niin eiköhän siinä nallet oo sivuseikka.

"Work smart, not hard." Dr. House

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon minäkin kuullu, et jossain nallejen jakoa harrastavat. En vaan varsinaisesti ymmärrä miksi - luulis hyvän hoidon olevan parasta peeärrää, jos sitä haetaan. Ja jos lapsi on tosissaan kipee, niin eiköhän siinä nallet oo sivuseikka.

Mun muksulle riitti 112-tarra tai mikä lie. (Se ei ollu kyllä potsku vaan mä)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sais olla enemmänkin niitä kauniita naisia potilaana..

Tai ylipäätänsä tavallisia ihmisiä. Usein joutuu kuunteleen vaan örinää ja vittuilua.

Eikä tuoksu parfyymi, vaan viina, kusi jne..

Niin niitä nalleja, tainnut perinteisesti olla sieltä täältä saatuja.

Ei noilla hinnoilla, ei.. Mutta, mites isot ja mahtavat lääkefirmat?

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meil roikuu lanssissa yks teemu nalle kontissa.. sitä aina vilautetaan ennen kun kiusataan.. ei me sitä omaks tietty anneta kelleen  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ärrä jakoi tyksiin kaikille lastenosastoille niitä stanan koiria. Tarroja, pikkuleluja ja kunniakirjoja muuten tarjolla.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joko monitorin nauhanpätkäkin on lapselle mielenkiintoinen juttu, jos on vain sellainen tilanne että sen hänestä pystyy/kerkiää ottamaan  ;D

"Kas elämä se kaikkein vaikeinta lie, sen kun hyvin teet se kaiken aikasi vie..."Juice Leskinen-Ei elämästä selviä hengissä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perinteinen 5:n tai 10:n ml:n ruisku lahjaksi ei ole koskaan pettänyt. Siihen vielä äidin tai isän vahvistus että "voi kuinka hieno ruisku" niin toimii kuin tauti. Eikä maksa mitään.

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on nalleja jaossa.. Mukava muisto lapselle ambulanssikyydistä.

Muistaakseni joku paikallinen yhdistys, tms. lahjoitti nää nallet ja niitä riittääki useaksi vuodeksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon minäkin kuullu, et jossain nallejen jakoa harrastavat. En vaan varsinaisesti ymmärrä miksi - luulis hyvän hoidon olevan parasta peeärrää, jos sitä haetaan. Ja jos lapsi on tosissaan kipee, niin eiköhän siinä nallet oo sivuseikka.

Lapsi on potilaana - vähemmän tai enemmän kipeänä - sikäli erityisen tärkeä, että hän vasta opettelee maailmaa. Lapselle voi jäädä elinikäinen aesnne ensivaikutelmasta sairaanhoidon parissa. On ihan järkevää nähdä vähän ylimääräistä vaivaa, jotta se vaikutelma olisi myönteinen.

Lapsi on siinä tilanteessa joka tapauksessa kipeä ja jollain lailla hädissään tai huolissaan. Hoitohenkilökunta voi hänen mielessään samaistua siihen pahaan oloon ja kurjuuteen TAI hoitohenkilökunta voi olla väkeä, joka vaikeassa tilanteessa onkin hyvisten puolella ja yrittää auttaa.

Me aikuiset tiedämme, miten asia on, mutta lapsi ei oikeasti tiedä. Kun aikuisellekin on vähän vaikea toimia sen mukaan, mitä järki sanoo (eli esim hoitajille huudetaan ja raivotaan vaikka hyvin tiedetään ettei kurja olo ole heidän syynsä).

Useimmat lapset tykkäävät lahjoista, pienistä ylläreistä. Nallen antaminen voi olla ihan mainio keino vahvistaa positiivista viestiä.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä oon nähnyt että joillakin osastoilla on annettu kunniakirjoja lapsille, vähän niinku siitä hyvästä että on ollut reipas potilas. Se paperi ei paljoa maksa ja jääpä kiva muisto. Onko tämmönen käytäntö tuttu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä annetaan lapsille aina lähtiessä nalle tms. pehmolelu matkaan...ja pidetään muutenkin kunnon läksijäiset. Erinäisiä diplomeja myönnetään myös usein, niistä on tullut tärkeitä.

Kysessä tosin ei ole akuuttipuolen osasto, vaan lapset on pidemmän aikaa meillä.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edellisessä työpaikassani oli tapana antaa lapsille nalle muistoksi kyydistä. Palaute oli aina positiivista. Nallesta tuli useasti erittäin tärkeä "kaveri" lapsen ollessa sairaalassa.

Joten aika pieni hinta hyvästä olosta ja hyvästä mielestä. Ei niitä lapsia potilaina kuitenkaan joka päivä ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edellisessä työpaikassani oli tapana antaa lapsille nalle muistoksi kyydistä. Palaute oli aina positiivista. Nallesta tuli useasti erittäin tärkeä "kaveri" lapsen ollessa sairaalassa.

Joten aika pieni hinta hyvästä olosta ja hyvästä mielestä. Ei niitä lapsia potilaina kuitenkaan joka päivä ole.

Juur näin. Jos lapselle jää positiivinen mielikuva ambulanssireissusta vaikka sitten nallen ansiosta niin se on sen arvoista.

Meillä on tähän asti jaettu legoambulansseja sekä Liberon mainospupuja mitkä on tuunattu laastarilla ja sideharsolla.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meillä tyttö sai sydänleikkauksen jälkeen Lastenklinikan teholta läksiäislahjaksi kivan kokoisen nalle puh-pehmon. Se on ihana, tyttö muistaa vieläkin vaikka tapahtumasta jos useampi vuosi että "tän sain sillon kun mun sydän korjattiin". 

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oho, minusta ainaki kuulostaa kivalta että jossain tollasia nalleja jaellaan 8) hyvä juttu!

...kai nyt itsekin muistatte kun pienenä pelkässä lääkärissä (terveyskeskuksessa) tai neuvolassa käydessä se jonkin pikkulelun valitseminen oli se kohokohta aina ja siksi sinne tohti mennä.

niin voin vaan kuvitella miten joku nalle voi lasta auttaa ja piristää ja miten siitä voi tulla tärkeä jos on ihan potilaana jossain osastolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä oon nähnyt että joillakin osastoilla on annettu kunniakirjoja lapsille, vähän niinku siitä hyvästä että on ollut reipas potilas. Se paperi ei paljoa maksa ja jääpä kiva muisto. Onko tämmönen käytäntö tuttu?

Mun opiskelija kertoi , että Tanskassa antavat lapsille kunniakirjan lyhyestäkin hoidosta, esim. päiki potilaat. Meillä lapset saavat valita palkintokorista itselleen mieluisen tavaran.

"Ja se puhelinnumero mun taskussa , rakas, luulin että se olet sinä" (Lapinlahden Linnut: Älä viskaa mua pihalle)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä menee nyt taasen (yllättäen...) OT:ksi.

Kerran päivystyksessä, kun oli paikattu yksi alkoholin suurkuluttaja, hän kysyi, että saako teiltä sellaista tarraa, kun oli kiltisti(lapsipotilaiden annettiin valita sellaisesta rasiasta mieleisensä tarran). Työkaveri veti pokkana rasian esiin ja tämä potilas sai sellaisen vaaleanpunaisen hello kitty -tarran ja laittoi sen huolella paperinipun väliin ja kiitti.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain kerran lapsipotilaalta itse tarran  :) hän oli saanut sen Taysista aiemmin ja sai nyt uuden tarran meiltä polilla. Pojan mielestä mä olin varmaan tosi reipas, koska hän antoi mulle oman tarransa. Sen on taskuoppaan kannessa nyt.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kekkasin tossa keväällä, löytötexissä ( ;D) on ihan samalaisia pikkuambulansseja kuin meidän iso mun sen aikaisessa työpaikassa, siellä jaetaan sit nykyään pieniä keltaisia ambulansseja lapsipotilaille (siis leikki auto oli niin klooni kuin voi olla, tarratkin oli samassa paikkaa, ihme ettei autonnumerokin ;) ). Kaikki ovat tykänneet, jopa pikkutytöt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun muksu sai yksityiseltä lääkäriasemalta sellasen ikkunaan imukupeilla kiinnitettävän apinan. Se oli tosi mieluinen ja onnesta soikeena sitä sitten siskolleen esitteli. Toisen lapsen kans on joutunu paljon käymään lääkärissä ja aina on tarra tullu ja niistäkin ihan mielettömän onnellinen. Kiva asia ku sillä voi helpottaa lapsen oloa.

Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ärrä jakoi tyksiin kaikille lastenosastoille niitä stanan koiria. Tarroja, pikkuleluja ja kunniakirjoja muuten tarjolla.

Onko ne niitä samoja koiria joita R-kioski yrittää saada takaisin.

Osassa Koirista on liikaa jotain myrkkyä.

Tässä linkki ylen sivulle: http://www.yle.fi/uutiset/24h/id102345.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...